سایت جامع خودرو در ایران


» صنعت خودروی بریتانیا در آستانه سرنگونی به «دره مرگ» ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶


مصاحبه با اندی پالمر، مدیرعامل آستون‌مارتین

اندی پالمر، رئیس AM (آستون‌مارتین)، در گفت‌وگو با گزارشگر تایمز به شدت به دولت منصوب شده بدست شهبانو انگلستان تاخت و گفت ابتکارهای دولت بریتانیا که به دنبال هوای پاک است، صنعت خودروی بریتانیا را در باتلاق فرو خواهد برد و به مرگ هنگام در مواجهه با آی تی باتری رقبای بیگانه منجر خواهد شد.

به گزارش آگاهی ها خودرو،پس از آنکه دولت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد فروش بنزین و خودروهای دیزلی تا سال ۲۰۴۰ میلادی به کلی بازداشته و غیرقانونی خواهد شد، می‌توان گمان زد مدیرعامل شرکت آستون‌مارتین، تولیدکننده سوپرکارهایی که برای موتورهای V-12 با نفس آتشین چون اژدها شهرت دارد، چه حالی پیدا کرده است. اصلا شگفت نیست اندی پالمر را تا این اندازه ناخشنود می‌یابیم.
اندی پالمر، رئیس AM (آستون‌مارتین)، در گفت‌وگو با گزارشگر تایمز به شدت به دولت منصوب شده بدست شهبانو انگلستان تاخت و گفت ابتکارهای دولت بریتانیا که به دنبال هوای پاک است، صنعت خودروی بریتانیا را در باتلاق فرو خواهد برد و به مرگ هنگام در مواجهه با آی تی باتری رقبای بیگانه منجر خواهد شد. او به هستی «دره مرگ» میان پیشرفت آی تی خودروهای برقی در دانشگاه‌های بریتانیا و اجرای هنگام (یا به راستی هستی نداشتن چنین چیزی) در خودروسازان بریتانیایی و صنعت هنگام کشور اشاره می‌کند. پالمر می‌گوید: «اگر قصد چشم وهمچشمی داریم، باید مرکز فرآوری باتری داشته باشیم. ولی اگر شما پا به هر کارخانه فرآوری باتری در چین بگذارید، به چشم خودتان می‌بینید ده سال از آنها عقب هستیم.» او سپس از قانون‌گذاران بریتانیایی می‌خواهد به کمک تولیدکنندگان خودرو در بریتانیا بشتابند تا این صنعت بتواند از قوانین جدیدی که وضع کرده‌اند، جان تندرست به‌در ببرد.
«اگر می‌خواهیم کارمان پیشرفت کند، باید اطمینان حاصل کنیم در دامنه خودروهای الکتریکی رهبری جهان را در دست خواهیم گرفت. اگر دولت قصد دارد قانون‌گذاری کند، باید (به صنعت و خودروسازان) کمک کند، در غیر این چهره بخشی از صنعت کشور را از میان خواهد برد.» مدیرعامل آستون‌مارتین پیشتر در مصاحبه‌ای جداگانه با Autocar گفته بود اگر ممنوعیت‌ها باز هم بیشتر شود، در نبود کمک‌های دولتی، شرکت‌های خودروسازی بریتانیا ناچار می‌شوند از ساختن پیشرانه دست بردارند و موتور سیکلت خودروهای‌شان را از کارخانه‌های کشورهایی مانند ژاپن، چین و کره‌جنوبی که در آنها «آی تی باتری برای سال‌ها با کمک دولت هنگام کشورها پیشرفت کرده است» وارد کنند. «آستون‌مارتین با باتری چینی؟ وقتی بچه بودم، مطمئن بودم چنین خودرویی را به سرنویس هدیه کریسمس می‌گیرم.»
از سوی دیگر، به اعتقاد پالمر اگر شایعات در باره ممنوعیت فروش و به کارگیری خودروهای بنزین‌سوز خودروهای هیبریدی را دربرگیرنده نشود، همه این طرح بی‌چم(cham ) و صرفا یک جنبش در چترنگ سیاسی است. پالمر می‌گوید: «در سال ۲۰۴۰ خودرویی که تنها درون‌سوز باشد، هستی نخواهد داشت زیرا هیبریدیزاسیون و پلاگین هیبریدیزاسیون هستی خواهد داشت که جایگزین این خودروها می‌شود.
به راستی معتقد هستم تا سال ۲۰۳۰ هیبریدهای پلاگین ۴۰ درصد از همه شمار خودروها را تشکیل خواهند داد بنابراین این ممنوعیت سال۲۰۴۰ اساسا دیرهنگام خواهد بود.»
پالمر می‌گوید «مهلت سال ۲۰۴۰ برای تمیز کردن هوا و پیرامون‌زیست «شگفت و ناآشنا» و «پوچ» است به این انگیزه که برخی به طور منظم مجبورند در فاصله‌های طولانی سفر کنند.»
همه صنعت خودرو در بریتانیا عمیقا ریشه در بنزین ودیزل دارد.
بریتانیا در دامنه خودروهای تجملی و لوکس از بنتلی و رولزرویس گرفته تا آستون‌مارتین و مک‌لارن حرف نخست را می‌زند و در این دامنه پیشرفت می‌کند ولی خریداران خودروهای لوکس در سراسر جهان در سال ۲۰۴۰ هنوز به موتورهای بنزینی نیاز دارند. اگر در بازار هنگام کشور بنزین به طور ناگهانی بازداشته شود، پس به راستی و در کنش، کجا امکان آزمایش خودروها و آی تی‌ها هستی خواهد داشت؟
آستون‌مارتین پیمان است نخستین EV (خودروی تمام برقی) خود را به نام Rapide E در سال ۲۰۱۹ به بازار بفرستد. این خودرو یک نسخه الکتریکی از کراس‌اوور DBX است که پیمان است در سال‌های پس عرضه شود. آستون‌مارتین قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک چهارم خودروهای تولیدی‌اش برقی باشد.
منبع: thedrive.com




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب