سایت جامع خودرو در ایران


» قفل پایتخت با کلید حمل‌و‌نقل همگانی باز می‌شود ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


بر بنیاد واپسین گزارش بنیاد پژوهشی Numbeo که مربوط به تیرماه امسال است، مردم ایران به‌‌طور میانه برای هر راه خود از خاستگاه تا مقصد، بیش‌از ۵۰ دقیقه زمان در شدامد هدر می‌دهند و از این بابت در جایگاه نخست جهان پیمان گرفته‌اند.

به گزارش تازه ها خودرو،شدامد تهران یک‌بار دیگر نام کشور ما را از لحاظ ثبت یک رکورد منفی در جهان بر سر زبان‌ها انداخت. بر بنیاد رده‌بندی یک بنیاد، ایران رده نخست برباد دان وقت شهروندان در شدامد را دارد. در همان سان تا کمتر از یک هفته دیگر شورای شهر پنجم تهران آغاز به کار می‌کند و تهرانی‌ها امیدوار هستند با رای خود به لیست امید، از کاستی ها حمل‌و‌نقل و ترافیکی پایتخت کاسته شود. به‌گفته اعضای شورای شهر کنونی یکی از مهم‌ترین کارهایی را که باید شورای شهر پنجم در دستور کار خود پیمان دهد، گسترش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل همگانی است تا زندگی مردم در رفت‌و‌آمد سطح شهر هدر نرود و به گفته ای تا این حد زجر نکشند.

به گزارش روزنامه «دنیای خودرو»، بر بنیاد واپسین گزارش بنیاد پژوهشی Numbeo که مربوط به تیرماه امسال است، مردم ایران به‌‌طور میانه برای هر راه خود از خاستگاه تا مقصد، بیش‌از ۵۰ دقیقه زمان در شدامد هدر می‌دهند و از این بابت در جایگاه نخست جهان پیمان گرفته‌اند. روسیه و مصر به ترتیب با میزان هدررفت ۴۹.۵ دقیقه و ۴۷.۶ دقیقه، در جایگاه‌های دوم و سوم این رده‌بندی پیمان دارند. در انتهای این جدول کشورهای اتریش، لیتوانی و اسلوونی پیمان دارند که به ترتیب با هدررفت ۲۸.۸۶، ۲۸.۶ و ۲۷.۱ دقیقه از زمان سودمند روزانه شهروندان، جزو پربازده‌ترین کشورها در پهنه حمل‌و‌نقل به شمار می‌آیند. اطلاعات سایت نامبیو همواره بدست کارشناسان این مرکز، در حال به‌روزرسانی است. همچنین گزارش‌های این سایت بر بنیاد اطلاعات مردمی هم تهیه و منتشر می‌شوند. در این سایت علاوه بر اطلاعات شدامد، هزینه زندگی در شهرها و کشورهای گوناگون نیز با دقت بسیار بالایی در دسترس دلبستگی‌مندان جهت بررسی و سنجش پیمان گرفته است.

نخستینگی گسترش حمل‌و‌نقل همگانی است
مردم تهران از جهت داشتن شدامد کشنده و هراسناک حتما نقش پررنگی در ارتقای نام منفی ایران در این جدول دارد و تهرانی‌ها خیلی وقت است که در تار‌و‌پود این شدامد دستگیر هستند. شورای شهر به‌سرنویس نهاد اصلی مدیریت شهری می‌تواند نقش مهمی در کاستن این کاستی داشته باشد ولی شورای شهر چهارم نتوانست نقش‌آفرینی پررنگی در این زمینه داشته باشد و حالا همه چشم براه اقدام‌های شورای شهر پنجم هستند.
محمد حقانی، رئیس کمیته پیرامون‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کاستی شدامد دامن همه مردم را گرفته است، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «یکی از انگیزه ها آلودگی هوا و شدامد تهران، حجم بالای خودروهاست. این شدامد علاوه‌بر اینکه مایه آلودگی هوا می‌شود، مایه تلف شدن زندگی تهرانی‌ها هم خواهد شد. به راستی برباد دان وقت مردم و افزایش روزانه حجم شدامد به دشواری ها زیرساخت‌ حمل‌و‌نقل همگانی بازمی‌گردد. بنابراین تنها راه جلوگیری از دم گسترش حمل‌و‌نقل همگانی است. ضمن این که شدامد و برباد دان وقت شهروندان زیان زیادی به اقتصاد شهری و ملی وارد می‌کند.»
این عضو شورای شهر در پیوسته به شورای شهر پنجم رهنمود می‌کند: «شورای شهر پنجم گسترش زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل همگانی مانند مترو و اتوبوس‌ها را در دستور کار خود پیمان دهند و در این راه مدیریت شهری همراه و هم‌اندیشه شورای شهر است. بدبختانه شوربختانه مردم برای رفتن از یک سر تهران تا طرف دیگر زجر می‌کشند و برباد دان وقت آنها در شدامد به بازبینی زمان مایه بروز دشواری ها جسمی و روحی فراوانی می شوند ولی فراموش نکنیم با گسترش زیرساخت حمل‌و‌نقل همگانی این دشواری ها برطرف خواهد شد.»

راهکارهای حل دشوار شدامد
غلامرضا انصاری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با پافشاری بر هدر رفتن زندگی ایرانی در شدامد کلان شهرها، به روزنامه «دنیای خودرو» می‌گوید: «یکی از گزینه‌های کاهش شدامد در ایران، الکترونیکی کردن خدمات است که در چند سال گذشته بدست دولت الکترونیک در حال انجام بوده و بسیاری از خدمات از دسته بانک‌ها و خدمات اداری از راه شبکه‌های اینترنتی انجام می‌شود. جستار مهم دیگر در کلان‌شهرهای ایران به کارگیری فضای زیر سطح است یعنی باید مترو، خودروگاه و خدمات خودرویی را به این مکان برد. همچنین گسترش ترابری همگانی و سرعت بخشی به به کارگیری اتوبوس های برقی چهره گیرد تا از بار ترافیکی معابر شهری کاسته شود و زندگی ایرانی‌ها کمتر به هدر رود.»
این عضو شورای شهر تهران به چگونگی نامناسب شدامد پایتخت هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در سال‌های گذشته به‌انگیزه مدیریت ناکارآمد شهری کاستی شدامد تهران نه تنها حل نشده بلکه روز‌به‌روز هم بیشتر شده است و بخش قابل‌توجهی از خودروهایی که در معابر شهری آمدوشد می‌کنند، تک‌سرنشین و دو سرنشین است. به راستی تهران شهر خودروها شده است و وقت مردم پشت شدامد هدر می‌رود. ضمن این که وقتی فردی راه ۲۰ دقیقه‌ای را ۲ ساعت پشت شدامد می‌ماند تا به مقصد خود برسد، بی گمان بر اعصاب و روان فرد کارایی می‌گذارد و منجر به آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شود.» این عضو شورای شهر درباره راهکارهای حل شدامد تهران برای کاهش برباد دان وقت شهروندان که این شورا به شورای پنجم پیشنهاد اجرایی شدن دم را می‌دهد، روشنگری می‌دهد: «این راهکارها دربرگیرنده چهار باره است. راهکار نخست این است که پیش از هر چیز مدیریت امروزین مهار شدامد به چهره الکترونیکی است. راهکار دوم کاربرد کامل از زیر سطح زمین است. همچنین گسترش حمل‌و‌نقل همگانی راهکار سوم است. راهکار چهارم انتقال خودروگاه خودرو به سطح زیرزمین است، زیرا دو سوم خیابان‌ها به خاطر پارک خودروها گرفته شده است. بنابراین لازم است شورای شهر پنجم و شهردار آینده به‌طور جدی پیگیر حل این کاستی تهرانی‌ها باشند.»




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب