سایت جامع خودرو در ایران


» بها قطعات درونی با حذف واسطه‌ها کاهش می‌یابد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


عضو هیات‌مدیره انجمن تکه‌سازان: ارزانی، تنها انگیزه پیشباز مشتری از قطعات چینی

به گزارش تازه ها خودرو، بخش قابل‌توجهی از بازار ابزارها یدکی خودروی کشور به قطعات قاچاق و وارداتی که معمولا چینی هستند، گزین کردن یافته است.

اگرچه کیفیت نامناسب این قطعات جای بحث باقی نمی‌گذارد ولی مهم‌ترین عاملی که مایه می‌شود مصرف‌کننده این قطعات را برای خرید گزینش کند، پایین بودن بها آنها نسبت به نمونه‌های همانند فرآوری تو یا درون است. در این رابطه برخی کارشناسان معتقدند بالا بودن بها قطعات ایرانی، غیر از کیفیت خوب آنها نسبت به قطعات چینی و قاچاق، به انگیزه گران بودن بها تمام‌شده فرآوری آنها است.

بالا بودن بها پایان یافته فرآوری انگیزه گرانی قطعات ایرانی در بازار نیست

بالا بودن بها پایان یافته فرآوری انگیزه گرانی قطعات ایرانی در بازار نیست

در این رابطه ولی یکی از اعضای هیات‌مدیره انجمن تکه‌سازان کشور نظر دیگری دارد. رضا هاشمی با رد این ادعا که بها تمام‌شده فرآوری در صنعت تکه‌سازی کشور بالاست، در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» با اشاره به اینکه بسیاری از واردکنندگان، قطعات خودرو بی‌کیفیت و نامرغوب را که معمولا چینی هستند، وارد می‌کنند، گفت: «با هنگام که بوستر ترمز خودرو در کشور فرآوری می‌شود ولی برخی واردکنندگان این سیستم را با کیفیت نامناسب با بها ۱۰۰ یا ۱۱۰ هزار تومان وارد می‌کنند. ما همین سیستم را با همین بها ولی باکیفیت بالا مثلا به ایران‌خودرو و Isako می‌دهیم.»

وی با روشنگری دلایلی که مایه می‌شوند قطعات فرآوری تو یا درون در بازار گران باشند، اظهار کرد: «وقتی تکه در بازار کم می‌شود، طی روندی بدست واسطه‌ها این قطعات به بازار راه پیدا می‌کنند که آنجا تا ۳۰۰ هزار تومان هم فروخته می‌شوند. در حالی که سرانجام با بها ۱۱۰هزار تومان بدست تامین‌کننده به خودروساز فروخته شده بود.»

هاشمی در پیوسته با بیان اینکه قطعات فرآوری تو یا درون زندگی سودمند مشخص و گارانتی دارند، افزود: «برای نمونه بوستر ترمز خودرویی که ما به خودروساز می‌دهیم، باید بدون هیچ مشکلی پنج سال زندگی سودمند داشته باشد و در این زمان ایرادی پیدا نکند. در این مدت زمان گارانتی هم داشته باشد. ولی زندگی سودمند بوستری که از چین وارد می‌شود، سرانجام به یک‌سال و گاهی حتی به کمتر از هنگام می‌رسد.»

این عضو هیات‌مدیره انجمن تکه‌سازان کشور با اشاره به دیدگاه و انگار کلی که در میان مصرف‌کنندگان در باره بها بالای قطعات ایرانی هستی دارد،‌ پافشاری کرد: «اگر عرضه‌کنندگان قطعات در بازار، تکه باره نیاز خود را با حذف واسطه‌ها، سر راست از تولیدکننده و کارخانه تهیه کنند، بی‌شک بها فروش قطعات فرآوری تو یا درون با پروا به کیفیت و گارانتی آنها، از قطعات قاچاق یا قطعات نامرغوبی که از چین وارد می‌شود، بالاتر نخواهد بود.»

وی با بیان اینکه بدبختانه شوربختانه مصرف‌کننده تنها به بها تکه نگاه می‌کند نه کیفیت هنگام گفت: «اینجا دو آسیب برپایی می‌شود. نخست اینکه مصرف‌کننده کیفیت را نمی‌شناسد و با خرید تکه وارداتی و بی‌کیفیت گاهی جان خود را به خطر می‌اندازد، دوم اینکه با افزایش بها فرآورده بدست واسطه‌های پخش، عرضه آنها با بها بالا در بازار، نه‌تنها سودی به جیب تولیدکننده نمی‌رود، بلکه اعتبار نام و برند هم به خطر می‌افتد.»

به‌گفته رضا هاشمی بر خلاف آنچه شایع است اتفاقا بها تمام‌شده فرآوری قطعات خودرو در کشور بالاتر از بها عرضه محصولات همانند بیگانه نیست.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب