سایت جامع خودرو در ایران


» گامی با peugeot 301، سدان جنجالی ایران‌خودرو ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


سرانجام انتظارها به رسید و سدان جنجالی ایران‌خودرو با عزمی جزم آماده حضور در این دیار پهناور شد. peugeot 301 محصولی است که احتمالاً به جنگ سر راست با همتایانی چون renault سیمبل و hyundai اکسنت در بازار درونی کشورمان خواهد رفت. مونتاژ hyundai اکسنت از چندی پیش در کرمان موتور سیکلت آغاز شد و renault سیمبل نیز، آتیه‌ای نزدیک در مدار فرآوری جای خواهد گرفت.

2014 Peugeot 301
درباره peugeot 301 بارها و بارها سخن رانده‌ایم و ذکر هر نکته‌ای را تکرار مکررات می‌دانیم. تنها نکات لازمی که باید گفته شود این است که peugeot 301 در وهله نخست به‌چهره CBU (خودروی کامل) وارد کشورمان شده و پس از بازارسنجی، راهی خط فرآوری شرکت ایکاپ می‌گردد. ناگفته نماند که همگی peugeot 301 هایی که وارد خاک ایران شدند مونتاژ کشور اسپانیا هستند. زمان فرآوری آنها سال ۲۰۱۶ بوده و همچنین نسخه غیر فیس‌لیفت می‌باشند. نسخه فیس‌لیفت این خودرو چندی پیش به بازار شناسایی شد.

2014 Peugeot 301
peugeot 301 بر پایه پلت‌فرم PF1 شرکت PSA (peugeot-citroen) تکوین یافته است که با peugeot 208 مشترک است. این خودرو برای نخستین بار، ماه می سال ۲۰۱۲ میلادی در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش در آمد.

نسخه فیس لیفت peugeot 301

peugeot 301 از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر به حجم ۱٫۶ لیتر بهره می‌برد. توان این پیشرانه برابر ۱۱۴ اسب بخار و ماکزیمم گشتاور دم برابر با ۱۵۰ نیوتن متر است. توان برآمده از این پیشرانه بدست یک گیربکس ۶ سرعته خودکار به چرخ‌های جلوی این خودرو منتقل می‌شود و در مدت زمانی برابر ۱۲٫۱ ثانیه با شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. بیشینه سرعت این خودرو نیز برابر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. استاندارد آلایندگی پیشرانه دم هم یورو ۶ است.

2014 Peugeot 301
درازا/پهنا/بلندی این خودرو برابر ۴۴۴۲/۱۷۴۸/۱۴۷۷ میلی‌متر و فاصله میان دو محور عقب و جلوی دم برابر با ۲۶۵ میلی‌متر است. وزن ناب دم ۱۱۹۰ کیلوگرم و گنجایش اندوختگاه سوخت دم ۵۰ لیتر است. مصرف ترکیبی سوخت در peugeot 301 برابر ۶٫۶ لیتر و در شهر برابر ۹ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است.

2014 Peugeot 301
ساز و برگ رفاهی peugeot 301 (ایران‌خودرو) به شرح پایین است:
تهویه دلپذیر خودکار، کروز مهار، رادیو با نمایشگر LCD، روکش نیمه چرمی صندلی‌ها، روکش چرمی فرمان و دسته دنده، مهار سامانه صوتی از روی فرمان، سیستم صوتی با توانایی پخش CD و درگاه USB و بلوتوث و ۴ شماره بلندگو، آینه‌های پهلویی برقی مجهز به گرم‌کن، دکمه فشاری برقی برای درب صندوق عقب بر روی داشبورد، چراغ‌های هالوژن با سامانه روشنایی در روز و امکان تنظیم الکتریکی از تو یا درون، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، شیشه جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرم‌کن، زیرسیگاری و فندک، چراغ سقفی عقب، چراغ تو یا درون صندوق عقب، رینگ‌های آلومینیمی ۱۵ اینچی و…

2014 Peugeot 301 Interior

ساز و برگ ایمنی peugeot 301 ایران‌خودرو به شرح پایین است:
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای پهلویی سر و گنجه سینه، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم مهار پایداری خودرو (ESP)، سیستم ترمز اضطراری (EBS)، سیستم هشدار هوشمند، کمربندهای ایمنی سه‌نقطه‌ای در رده جلو و عقب، سیستم ایزو فیکس برای صندلی کودک، سنسورهای پارک عقب صوتی با نمایشگر،۲ سوئیچ ریموت دار با دکمه سوم برای باز کردن درب صندوق عقب و.
peugeot 301 سه ستاره ایمنی را از بنیاد یوروانکاپ دریافت نموده است.


peugeot 301 ایران‌خودرو به بها ۹۴,۹۰۰,۰۰۰ تومان در معرض فروش گذاشته شده است و در سه رنگ سفید بیانکا، مشکی سالید و خاکستری متالیک می‌توان دم را گزینش نمود.

ارزش گمرکی نسخه وارداتی تنها ۳۲٫۷ میلیون تومان است!

امیدواریم که نسخه فیس‌لیفت این خودرو در کشورمان فرآوری شده و با درونی سازی قطعات دم از بها گزافش نیز کاسته شود؛ زیرا که بر پایه پیش‌بینی‌ها پیمان بود این خودروی ۱۰ هزار دلاری با قیمتی برابر ۵۸ میلیون تومان به بازار کشورمان عرضه شود و نه ۹۵ میلیون و نه مدل ۲ سال پیش و نه نسخه غیر فیس‌لیفت و کهنه!…

منابع:
IKCO.IR
EURONCAP.COM
WIKIPEDIA.ORG
و…



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب