سایت جامع خودرو در ایران


» خودروهای یک‌بار مصرف برای آینده ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


سیاست خودروسازان برای افزایش زندگی خودروها چه خواهد بود؟

به گزارش تازه ها خودرو ، برای افرادی که سرمایه‌دار هستند و به‌راحتی می‌توانند خودروی باکیفیت و گران‌‌بها خود را با خودرویی باکیفیت‌تر و گران‌بها‌تر ی کنند، درازا زندگی خودرو اهمیت چندانی ندارد و این گروه از کسان بیشتر به دنبال تغییر و تنوع در خودروهای خود هستند.

ولی جستار برای اقشار میانه و پایین جامعه به شکل دیگری است و دم‌ها به دنبال خودرویی هستند که بتواند چند سال نیازهای دم‌ها را برطرف کند، قطعات ارزان داشته باشد و احتمالا تا زمانی که اقساط خودرویش تمام می‌شود، تندرست و بدون نقص بماند.

خودروهای یک‌بار مصرف برای آینده

خودروهای یک‌بار مصرف برای آینده

در گذشته سیاست خودروسازان بر این بود خودرویی فرآوری کنند که دست کم ۲۰ سال به‌طور همیشگی کار کند و پس از دم از رده بیرون شود. حتما این جستار را شنید‌ه‌ایم که گفته می‌شد بدنه و قطعات فلان خودروی کهنه قابل‌قیاس با خودروهای جدید نیست.

ولی سیاست جدید خودروسازان جهانی فرآوری خودروهایی است که دست کم ۱۰ سال با کیفیت کار کند و در این ۱۰ سال نیازی به هزینه سنگین برای تعمیر نداشته باشد.

در حال‌آماده میانه زندگی خودروها که از سوی بسیاری از شرکت‌های خودرویی مدنظر پیمان گرفته است چیزی در نزدیک ۲۵۰هزار مایل یا در نزدیک ۴۰۲ هزار کیلومتر است.

شرکت‌های مطرح چشم وهمچشمی سنگینی در کمتر ویران شدن خودروهایشان دارند. طراحی پیچیده خودروهای امروزی به‌سمتی رفته است که اجزای بزرگ‌تر به سختی آسیب ببینند یا ویران شوند و تعمیر و ی قطعات برای تکه‌های کوچک‌تر در نظر گرفته شده است.

ضمن اینکه چشم وهمچشمی دیگری که میان خودروسازان هستی دارد، بحث گارانتی خودروهاست که روز‌به‌روز در حال افزایش است. خودروها منظم و با برنامه فرآوری می‌شوند که خودروسازان با اطمینان خاطر نسبت به افزایش کیلومترهای گارانتی اقدام می‌کنند.

نمونه این عملکرد را در خودروسازی toyota نگریستن می‌کنیم مسئولان این شرکت ادعا دارند خودروهایشان به‌گونه‌ای طراحی و فرآوری کرده‌اند که حتی در ۱۰ هزار کیلومتر ابتدایی نیز هیچ نیازی به سرویس پیدا نمی‌کنند.
در حال‌آماده انگیزه ها کسان برای پروا به درازا زندگی خودروها می‌تواند متفاوت باشد. سیاست اقتصادی جدیدی که در پهنه میان‌المللی مطرح است اصطلاح «خرید به جای تعمیر» را باب کرده است. هر چند عوامل دیگری نیز مانند کلاسیک بودن خودرو یا اقتصاد ناب بیش از اندازه بزرگ نیز می‌تواند در این فرمایش دخیل باشد.
به‌طور معمول افزایش درازا زندگی برای رانندگان از اهمیت برخوردار است. در پایان سیاست خودروسازان جهان به سمت فرآوری خودروهایی پیش می‌رود که تعمیرات کمتری را طلب کند.

این سیاست به‌ویژه با افزایش میزان فرآوری خودروهای برقی که دارای زندگی طولانی هستند، بیشتر نمود پیدا می‌کند. خودروهای امروزین به انگیزه فناوری پیشرفته و گران، سخت‌تر تعمیرپذیر هستند و اصولا هزینه تعمیر خودرو بالاتر از ارزش فروش از نو خواهد بود. این روند مایه شده است تا خودروهای امروزین به سرنویس نخستین خودرو‌های «یکبار مصرف» برچسب‌گذاری شوند.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب