سایت جامع خودرو در ایران


» مصاف پردامنه peugeot 3008، toyota C-HR و سئات آتکا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


اگر به دنبال یک شاسی‌بلند خانوادگی میدسایز هستید پس باید از میان خیل خودروهای آماده در این بخش یکی را گزینش کنید. این بار سه خودروی دوست داشتنی و جدید این کلاس یعنی peugeot 3008، toyota C-HR و سئات آتکا را رو در روی یکدیگر پیمان داده‌ایم تا به شما در گزینش گزینه درست کمکی کرده باشیم. با ما همراه باشید.


peugeot 3008 گران‌ترین خودروی آماده در آزمایش بوده و مدل‌های پایه‌ی دم بهای ۲۲۴۹۵ پوندی دارند. بهای مدل‌های فول این خودرو به ۳۳۶۹۵ پوند نیز می‌رسد. toyota C-HR که اندکی کوچک‌تر است بهای آغازین ۲۱۰۶۵ پوندی داشته و نسخه‌های کاملاً مجهز دم نزدیک ۲۹ هزار پوند بها می‌خورند. سئات آتکا به‌طور قابل‌توجهی ارزان‌تر بوده و بها دم از ۱۸۳۴۰ پوند آغاز می‌شود. البته این تفاوت و فاصله قیمتی به زودی و با گزینش نسخه‌های فول آتکا کم‌رنگ می‌شود.

  • استایل و طراحی ظاهری


جستار زیبایی به نوعی شخصی است ولی کسان کمی هستی دارند که بهبود طراحی بیرونی peugeot 3008 نسبت به طراحی مضحک مدل پیشین را نادیده می‌گیرند. در درستی، در سنجش با سئات جا افتاده سئات و طراحی کمی جوان پسندانه و پر زرق و برق toyota، peugeot بالانسی فوق‌العاده میان استایل فرانسوی و زیبایی یک شاسی‌بلند برپایی کرده است.


بی گمانً toyota چشمگیرترین طراحی در میان سه خودرو را داشته و چراغ‌های جلوی دم به نشان toyota در میان یا میانی می‌رسند. نمی‌دانیم این طراحی را دوست دارید یا نه ولی به هر روی با خودرویی برجسته طرف هستیم.


اگرچه سئات آتکا طراحی بدی ندارد ولی فرم و شکل دم در سنجش با رقبای ژاپنی و فرانسوی خود به نوعی نامعین است. چراغ‌ها و جلوپنجره خودرو شخصیتی را برای آتکا خلق کرده‌اند ولی تفاوت‌های کمی میان این خودرو و فولکس واگن‌واگن تیگوان هستی دارد.

  • کابین و طراحی درونی


تو یا درون کابین peugeot 3008 بسیار گیرا است. این خودرو از تازه ترین طراحی i-Cockpit سود برده است. از شاخصه‌های شگفت کابین می‌توان به فرمان کوچک و پشت آمپرهایی اشاره کرد که گاهی اوقات فرمان مزاحم دید دم‌ها می‌شود. این جستار به همراه طراحی دلپذیر داشبورد مایه می‌شود دریافتن حضور در فضایی نوین را داشته باشیم.


کابین toyota C-HR یک ترکیب چندگانه است. مواد بکار رفته دریافتن کیفیت بالایی دارند و صندلی‌ها نیز بسیار پشتیبانی گر بوده و اهرم ی دنده نیز دریافتن اسپورت بودن را منتقل می‌کند؛ ولی هنوز هم برخی نقاط سستی همانند ساعت دیجیتال و تریم ارزان بکار رفته در کناره ‎ ها نشان‌دهنده‌ها راننده را آزار می‌دهند. بدترین ویژگی کابین این خودرو سیستم اطلاعات سرگرمی از مد افتاده است که گرافیک پایین و طراحی بد منوها را دارد.


کابین سئات همانند نما دم خوش‌ساخت بوده ولی کمی مضحک به نظر می‌رسد. به کارگیری سیستم اطلاعات سرگرمی به لطف گرافیک روشن، پاسخ‌های لمسی پسندیده و دکمه‌های میانبر فیزیکی بزرگ نسبتاً آسان است. همانند peugeot، مواد بکار رفته کیفیت خوبی داشته و به خوبی چفت شده‌اند ولی طراحی کابین آتکا یک پله پایین‌تر از ۳۰۰۸ پیمان می‌گیرد.


سرنشینان عقب peugeot راحتی معقولی را تجربه خواهند کرد. کف صندلی میان یا میانی نیز تخت است و این به راحتی تن وسطی کمک می‌کند. درب‌های عقب به اندازه‌ای که باید باز نمی‌شوند و این فرمایش مایه می‌شود جا دادن صندلی کودکی با سختی چهره پذیرد. صندلی‌های عقب به‌چهره تخت در می‌آیند و صندلی سرنشین جلو را می‌توان برای راحتی در سفرهای طولانی به‌چهره تخت درآورد.

Toyota C-HR 1.2 turbo
بدنه کوچک toyota به این چم(cham ) است که فضای سرنشینان عقب خیلی بسیار نیست. این دشوار به انگیزه شیشه‌های نسبتاً کوچک بدتر هم می‌شود. همانند peugeot، درب‌های عقب C-HR خیلی وسیع باز نمی‌شوند بنابراین پیمان دادن صندلی کودک یک سخت است. صندوق‌عقب toyota نزدیک ۲۵ درصد کوچک‌تر از دو رقیب دیگر بوده و فرم بازشوی درب صندوق پیمان دادن اشیای بزرگ را با دشوار روبرو می‌کند.


سئات آتکا امتیاز خوبی برای کاربردی بودن کسب می‌کند. فضای زیادی در صندلی عقب هستی داشته و شیشه‌های بزرگ به برپایی دریافتن روشنایی و جادار بودن کابین کمک می‌کنند. صندوق خودرو بزرگ بوده و شکل کاربردی و مفیدی دارد. دهانه صندوق نیز به گونه‌ای طراحی شده که پیمان دادن وسایل بزرگ با راحتی و آسانی چهره می‌پذیرد.

  • سواری و پیشرانه‌ها


غربیلک فرمان کوچک peugeot مایه می‌شود سواری این خودرو متفاوت با دو رقیب دیگر دریافتن شود. چرخاندن فرمان در مانورهای تند به آسانی چهره می‌گیرد. یک دریافتن اطمینان از پایداری و وزن خودرو هستی داشته که این جستار با کیفیت سواری آسان ۳۰۰۸ ترکیب می‌شود و مایه می‌شود گذران وقت در کابین peugeot به آسانی چهره بگیرد. سیستم چهار چرخ جنباننده برای این خودرو ارائه نشده ولی مهار چسبندگی آپشنال توانایی آفرود سبک را به دم اعطا می‌کند. پیشرانه بنزینی ۱٫۲ لیتری توربو قوت کافی را آماده کرده و در اکثر شرایط آرام و ساکت باقی می‌ماند.


موقعیت نشستن در toyota C-HR در سنجش با دو خودروی دیگر پایین‌تر است بنابراین toyota بیشتر همانند خودروهای سواری دریافتن می‌شود. البته ستون‌های بزرگ عقب مایه کاهش دید روی شانه می‌شوند. توازن برجسته‌ای میان دریافتن اسپورتی و چابکی هستی دارد و درحالی‌که این خودرو برای خانواده‌ها ناراحت نیست ولی کمی بیش از صدای لاستیک‌ها و باد به کابین راه می‌یابد و از راحتی خودرو در سفرهای طولانی می‌کاهد. پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربوی toyota عملکرد مناسبی داشته و البته نسخه هیبریدی از دم نیز هستی دارد.

SEAT Ateca
سئات شهرتی برای ساخت خودروهای اسپورت به هم زده و آتکا نیز این فرمایش را به نوعی در بخش شاسی بلندهای خانوادگی نشان می‌دهد. فرمان خودرو پاسخگو بوده و در هنگام عبور از پیچ‌ها تکان‌های زیادی هستی ندارد. سیستم تعلیق نسبتاً سفت آتکا به این فرمایش کمک شایانی می‌کند. متأسفانه خنثی‌کننده این خصیصه مثبت کیفیت سواری لاغر در ناهمواری‌ها و دست اندازهای بزرگ است. پیشرانه ۱ لیتری توربوی بنزینی نیرومند و کم‌مصرف بوده و ولی نسخه ۱٫۴ لیتری توربوی نیرومند‌تر پیشرانه‌ای نرم‌تر بوده و در بزرگراه‌ها دریافتن بهتری دارد.

رویهمرفته toyota خودرویی برجسته است ولی خانواده‌ها بهتر است نگاهی به دو خودروی دیگر بیندازند. همچنین در سرعت‌های بالا مشکلاتی در زمینه آسایش و راحتی برای toyota C-HR هستی دارد. سئات آتکا یک خودروی همه‌کاره‌ی فوق‌العاده است که پیشرانه‌های خوب، کاربردی بالا و کیفیت ساخت فوق‌العاده دارد ولی فاقد گیرایی برخی مدل‌های آماده در این کلاس است.

peugeot 3008 بهترین توازن میان کاربرد پسندیده برای یک خانواده، طراحی دل‌چسب و تجربه رانندگی آرامش‌بخش را برپایی کرده است. این خودرو کاربردی در حد آتکا داشته و حتی تمرکزی بیشتر روی طراحی و راحتی سواری مایه می‌شود راننده و سرنشینان peugeot را ترجیح دهند.

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب