سایت جامع خودرو در ایران


» سوپراسپرت Kode 0 رونمایی شد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶

سوپراسپرت Kode 0 رونمایی شد

دسته بندی : خودرو تاریخ : پنج شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۶


سوپراسپرت Kode 0 رونمایی شد

کن اوکویاما طراح ژاپنی خودروهای ferrari، روز آدینه ۱۸ اوت از یک خودروی سوپراسپرت جدید به نام Kode 0 در مونتری کالیفرنیا رونمایی کرد.
اوکویاما طراح خودروهای بسیار مشهوری مثل ferrari انزو و ferrari P4/5 بوده و در طراحی chevrolet کوروت C5 و porsche ۹۱۱ نوین هم با پینین‌فارینا همکاری کرده است. به گزارش زومیت روز گذشته، اوکویاما پسینیان طراحی خود را در نمایشگاه پبل بیچ مونتری با نام Kode 0 رونمائی کرد. این خودرو، در پیوستگی‌ی طراحی مدل Kode57 است که سال گذشته پیش‌نمایش شد.
اجزای طراحیKode57 در خودروی Kode 0 به چشم می خورد؛ ولی مشکلی در تشخیص این دو خودرو برپایی نمی‌شود. چراکه سوپراسپرت Kode 0 الهام گرفته از خودروهای اسپرت دهه هفتاد میلادی است. همانند خودروی Kode57 که پیش از دم طراحی شد، Kode 0 جدید نیز تقلیدی هوشمندانه و الهام گرفته از یک کوپه‌ی lamborghini است که از طرح‌های مارسلو گاندینی محسوب می‌شود. گاندینی به خاطر طراحی آثاری مانند lamborghini کانتاش، lamborghini میورا، لانچیا استراتوس زیرو و چندین فرآورده افسانه‌ای دیگر در تاریخ خودروسازی ایتالیا، سرشناس است.

فرآوری این خودرو بر پای بست طراحی lamborghini اونتادور و دارای یک طراحی منحصر بفرد «One motion» است. دماغه پایین و اوورهنگ‌های کوتاه عقب هم، وابستگی تنگاتنگی با طراحی lamborghini کانتاش کلاسیک دارند. ستون C و اتاق شیشه‌ای ما را به یاد لانچیا استراتوس زیرو می‌اندازد. اوکویاما از خودروی مفهومی ferrari ۵۱۲S Modulo هم در طرح نوین خود، الهام گرفته است که در پوشش شیشه‌‌ای پیشرانه و چراغ‌های جلوی مسطح دیده می‌شود.

چراغ‌های ترمز باریک، اسپلیتر تهاجمی جلو، چراغ‌های LED و چرخ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی نویتک همراه با تایرهای پیرلی P-Zero، بخشی از ویژگی‌های خودروی Kode 0 هستند. در عقب، دو فن خنک‌کننده به رنگ سبز متالیک، یک اگزوز لچکی شکل همراه با یک دیفیوزر بزرگ پیمان گرفته است که نمای جالبی به دم می‌بخشد.
سیستم تعلیق این سوپراسپرت یک تعلیق دوجناغی کاملا مستقل با دمپرهای مگنتورئولوژیک است و در ترکیب با ترمزهای سرامیکی کربنی روی هر چهار چرخ، پایداری حرکتی و سواری خوبی به خودروی Kode 0 می‌دهد.
علاوه بر طراحی بیرونی که از طرح‌های کاربرد شده الهام گرفته است، طراحی درونی این خودرو نیز انطباق بسیار زیادی با خودروی lamborghini اونتادور دارد. صندلی‌های این خودرو با روکش چرم نقره‌ای و آلکانترای خاکستری دست‌دوز تزئین شده است؛ درحالی‌که رنگ سبز متالیک که در طراحی بیرونی بسیار کم به چشم می‌خورد، در طراحی درونی برای فرمان، داشبورد و ابزار قطب‌نما کاربرد شده است.

اوکویاما می‌گوید وزن Kode 0 تنها ۳۴۱۷ پوند (۱۵۵۰ کیلوگرم) خواهد بود که سبک‌تر از اونتادور، با وزن ۴۰۸۵ پوند (۱۸۵۲ کیلوگرم) است. یکی از انگیزه ها کاهش چشمگیر وزن این خودرو به کارگیری شاسی و بدنه‌ی یکپارچه (مونوکوک) فیبر کربنی است.
این خودرو می‌تواند رقیب بسیار خوبی برای lamborghini و ferrari باشد. نیرو سوپراسپرت Kode 0 از پیشرانه‌ی خورجینی دوازده سیلندر ۶.۵ لیتری تأمین می‌شود که ۶۹۰ اسب بخار (۵۱۵ کیلووات) و ۵۰۷ پوندفوت (۶۹۰ نیوتن‌متر) گشتاور فرآوری می‌کند. نیرو از راه یک جعبه دنده‌ی ۷ سرعته ISR به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود تا تنها در ۲.۹ ثانیه به بیشینه سرعت ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) برسد.
اوکویاما هنوز بها این فرآورده را در پسندیدن رسانه‌ها پیمان نداده است. ولی با پروا به ارزش‌گذاری ۲.۵ میلیون دلاری نمونه‌ی پیشین، چشمداشت می‌رود که Kode 0 هم چندان ارزان نباشد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب