سایت جامع خودرو در ایران


» شناسایی نسخهٔ فیس‌لیفت مرسدس S کلاس کوپه و کابریولت ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


چند ماه پس از شناسایی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس S کلاس سدان، حالا سازندهٔ آلمانی همان فیس‌لیفت و به‌روزرسانی را برای نسخه‌های کوپه و کابریولت S کلاس نیز ارائه کرده است. نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ این دو مدل در نما تغییراتی جزئی را تجربه کرده‌اند که دربرگیرنده اصلاحاتی جزئی در گرافیک درونی چراغ‌ها و سپرهای جلو و عقب می‌شود. همچنین همگی مدل‌های کوپه و کابریولت S کلاس جدید به‌چهره استاندارد به چراغ‌های عقب OLED مجهز شده‌اند.

در تو یا درون نیز همچنان همان دو صفحه‌نمایش ۱۲٫۳ اینچی پیشین حفظ شده است ولی واپسین دودمان از سیستم ناوبری Comand مرسدس به هنگام اضافه شده است، درحالی‌که مانند E کلاس، غربیلک فرمان هم به دکمه‌های لمسی مجهز شده است. افزون بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های جدید و قابل‌پروا این ماشین سیستم Energizing Comfort است که مهار تهویه، نورپردازی درونی، ماساژور صندلی‌ها، انتشار عطر و حتی پخش موسیقی را با پروا به خلق‌وخو یا نیازهای راننده تنظیم می‌کند.

در بخش IT‌ها نیز نسخهٔ بهبودیافتهٔ سیستم‌های دستیار پرکار فاصله و دستیار پرکار فرمان به‌چهره استاندارد برای S کلاس کوپه و کابریولت جدید در نظر گرفته شده است. افزون بر این، سیستم مهار جادویی بدنه نیز که به‌چهره سفارشی ارائه می‌گردد، بالارفتن پیدا کرده تا اطمینان حاصل گردد که خودرو در پیچ‌ها نیز هموار‌ترین عملکرد را داشته باشد.

طیف مدل‌های نسخهٔ بروز شدهٔ S کلاس کوپه و کابریولت تنها دربرگیرنده دو مدل غیر AMG می‌شود که S450 و S560 نام دارند. از این دو مدل نیز تنها S560 در بازار ایالات‌متحده عرضه خواهد شد. این مدل که جایگزین مدل پیشین S500 شده است، همانند نسخهٔ سدان، مجهز به پیشرانهٔ جدید ۴ لیتری V8 توئین توربو شده که از مدل AMG GT قرض گرفته شده و ۴۷۰ اسب بخار توان و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال این نیرو هم بدست یک گیربکس ۹ سرعتهٔ خودکار انجام می‌گیرد.

ولی S560 کوپه به‌چهره استاندارد صرفاً با سامانهٔ چهارچرخ جنباننده ۴Matic عرضه می‌گردد و امکان سفارش نسخهٔ دیفرانسیل عقب هنگام هستی ندارد درحالی‌که در طرف روبرو، نسخهٔ کابریولت صرفاً به‌چهره دیفرانسیل عقب عرضه شده و سامانهٔ ۴Matic برای هنگام ارائه نمی‌گردد. درهرحال S560 می‌تواند ظرف ۴٫۵ ثانیه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که بیشینه سرعت هنگام به‌چهره الکترونیکی روی ۲۱۰ کیلومتر در ساعت اندک شده است.

ولی همان‌طور که اشاره شد، در کنار مدل، تنها اروپاییان می‌توانند مدل غیر AMG دیگری بنام S450 را هم صرفاً به‌چهره کوپه خریداری کنند. این مدل به یک پیشرانهٔ V6 بنزینی با ۳۷۰ اسب بخار توان و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که می‌تواند با تکیه بر هنگام ظرف مدت ۵٫۵ ثانیه از حالت سکون با شتاب صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

ولی مثل پیش، در لیست مدل‌های S کلاس کوپه و کابریولت، دو نسخهٔ اسپرت AMG بنام‌های S63 و S65 هم هستی دارند. دراین‌میان S63 تغییر مهم‌تری را تجربه کرده است چراکه در هنگام پیشرانهٔ ۵٫۵ لیتری توئین توربوی پیشین با نسخهٔ قدرتمندتری از همان موتور سیکلت ۴ لیتری V8 توئین توربو جایگزین شده است که ۶۱۰ اسب بخار توان و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو بدست یک گیربکس ۹ سرعتهٔ خودکار اسپیدشیفت MCT دوکلاچه انتقال پیدا می‌کند درحالی‌که هردو نسخهٔ کوپه و کابریولت S63 به‌چهره استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ جنباننده ۴Matic مجهز هستند.

افزون بر این، S63 به سیستم AMG Performance 4Matic+ نیز مجهز شده است که گشتاور موتور سیکلت را به‌طور کاملاً متغیر و به‌آرامی میان چرخ‌های جلو و عقب بخش می‌کند. S63 کوپه و کابریولت با تکیه بر این ساز و برگ می‌توانند ظرف تنها ۳٫۴ ثانیه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کنند درحالی‌که بیشینه سرعت هنگام‌ها به‌چهره الکترونیکی روی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اندک شده است.

پیشرانهٔ این نسخهٔ اسپرت همچنین به سیستم مدیریت سیلندرهای AMG هم مجهز شده است که سیلندرهای دو، سه، پنج و هشت را در مواقعی که نیازی به هنگام‌ها نباشد غیرفعال می‌کند. افزون بر این، S63 کوپه و کابریولت به‌چهره استاندارد به ترمزهای بزرگ با دیسک‌های ۱۵٫۴ اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های ۱۴٫۲ اینچی و کالیپرهای تک پیستونه در عقب، رینگ‌های ۲۰ اینچی با لاستیک‌های عملکردی، سیستم اگزوز عملکردی و تعلیق اسپرت AMG مجهز شده‌اند درحالی‌که ترمزهای کربن سرامیکی برای هنگام‌ها قابل سفارش است.

و سرانجامً می‌رسیم به گران‌ترین و قدرتمندترین عضو خانوادهٔ S کلاس یعنی S65 که همانند نسخهٔ سدان، در نسخه‌های کوپه و کابریولت هنگام‌هم همچنان همان پیشرانهٔ ۶ لیتری V12 توئین توربو با ۶۳۰ اسب بخار توان و ۱۰۰۰ نیوتن متر حفظ شده است؛ ولی توان بیشتر به معنای عملکرد بهتر نیست چراکه S65 برای اینکه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند به ۴ ثانیه زمان نیاز دارد که بیش از نیم ثانیه از S63 بیشتر است ولی بیشینه سرعت هنگام روی همان ۳۰۰ کیلومتر در ساعت اندک شده است.

انگیزه کُندتر بودن S65 نسبت به S63 این است که این خودرو صرفاً به‌چهره دیفرانسیل عقب عرضه می‌گردد و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ جنباننده برای هنگام هستی ندارد. وظیفهٔ انتقال نیرو در این مدل نیز بر دوشٔ یک گیربکس هفت سرعتهٔ خودکار است؛ ولی بااین‌حال همگی ساز و برگ مدل‌های S560 و S63 به‌چهره استاندارد برای S65 ارائه می‌شوند.

تفاوت ظاهری چشمگیری که میان S63 و S65 با مدل‌های غیر AMG و همین‌طور نسخه‌های پیش از فیس‌لیفت هنگام‌ها هستی دارد، به کارگیری جلوپنجرهٔ جدیدی بنام پانامریکانا است که برای نخستین بار در مدل AMG GT R مورداستفاده پیمان گرفت. افزون بر این، S63 و S65 با تفاوت‌هایی در سپرها و رینگ‌ها از یکدیگر و همین‌طور از نسخه‌های غیر AMG جدا شده‌اند.

نخستین نمایش همگانی نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مرسدس S کلاس کوپه و کابریولت در نمایشگاه فرانکفورت چهره خواهد گرفت و سپس فروش همگی مدل‌های هنگام‌ها از میانه ها سال آینده در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد. بها رسمی نسخه‌های گوناگون این خودرو نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد ولی چشمداشت می‌رود سری S65 قیمتی بیش از ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.

 

[دانلود ویدئو]



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام