سایت جامع خودرو در ایران


» toyota یاریس GRMN، شناسایی شد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

toyota یاریس GRMN، شناسایی شد

دسته بندی : FRANKFURT AUTO SHOW 2017 ، Hatchback ، toyota ، تازه های خودرو ، تویوتا یاریس GRMN ، خودرو تاریخ : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶


toyota یاریس GRMN که از نسخه‌ی مسابقات رالی یاریس، الهام گرفته شده است، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷معرفی شد. این هاچ‎‌بک گیرا با بهره‌مندی از ترمزهای بزرگ، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی برند BBS، اگزوز بیضی‌شکل مرکزی، وزن سبک و رنگ سفارشی سیاه و سفید نمایانگر دپارتمان ریسینگ toyota (Gazoo)، بر عملکرد بهتر تمرکز کرده است. در زیر درب کاپوت یاریس GRMN، یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با نیرو ۲۱۲ اسب بخار پیمان دارد که برخلاف هاچ‌بک‌های این کلاس به سوپرشارژر مجهز شده است.

Toyota Yaris GRMN

بررسی و آزمایش در نوربرگ‌رینگ

درست پس از رونمایی مدل مفهومی یاریس GRMN در سال ۲۰۱۵، نمونه‌ی اولیه این هاچ‌بک به ستاد toyota در نزدیکی پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ آلمان فرستاده شد. گروهی از کارآزمودگان تیونینگ اروپایی و ژاپنی toyota، عملکرد این خودرو را در پیست نوربرگ‌رینگ و گونه ها گوناگون جاده‌ مانند اتوبان‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی، باره بررسی و گسترش پیمان دادند. تیم مهندسی toyota معتقد بود که اگر یاریس GRMN توانایی‌های خود را در این آزمایش ها ثابت کند، در هر جای دیگری عملکرد خود را نشان خواهد داد. کد GRMN نیز نمایانگر تیونینگ دپارتمان ریسینگ toyota بدست کارآزمودگان در پیست نوربرگ‌رینگ است. این تیم در برگیرنده تیونرها و رانندگان پیشه‌ای بود که تمام تجربیات خود مسابقات پیست را در ساخت هاچ‌بک toyota به کار گرفته‌اند.

پس از اصلاحات و تنظیمات بسیار، toyota یاریس GRMN در کارخانه‌ی toyota در شهر والنسین فرانسه به فرآوری خواهد رسید.

Toyota Yaris GRMN

پیشرانه و نیروهای فنی

قلب یاریس GRMN را یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه به حجم ۱۷۹۸ سی‌سی به همراه سوپرشارژر مگنوسن ایتون و سیستم زمان‌بندی هوشمند Dual VVT-i برای سوپاپ‌های ورودی و خروجی، تشکیل می‌دهد. یکتا ۲ZR-FE بدست تیم مهندسی بریتانیای toyota جهت کاربرد روی پلتفرم کوچک یاریس آماده شده است. با نسبت تراکم ۱۰:۱ بیشینه نیرو ۲۱۲ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور در دقیقه و بیشینه گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه امکان‌پذیر شده است. با انتقال نیرو بدست جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته به محور جلو، toyota یاریس GRMN با بیشینه سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به چهره الکترونیکی)، در زمان ۶.۳ ثانیه با شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

به انگیزه کمبود فضا، گذاشتن سوپرشارژر یکی از چالش‌های اصلی تیم مهندسی toyota بود. سوپرشارژر، سیستم خنک‌کننده و ورودی هوا، در قالب یک یکتا نصب شدند. به انگیزه اهمیت سیستم خنک‌کننده، اینترکولر و خنک‌کننده روغن در جلوی رادیاتور پیمان دارند. سیستم سوخت رسانی نیز با به کارگیری اجزای پیشرانه‌ی V6، تقویت شده است. یاریس GRMN با داشتن وزنی بالغ بر ۱۱۳۵ کیلوگرم، بهترین نسبت نیرو به وزن (۵.۳۵ کیلوگرم بر یک اسب بخار) را در کلاس خود دارد.

Toyota Yaris GRMN

شاسی و هندلینگ

برای تضمین انتقال پسندیده نیرو به سطح جاده، toyota یاریس GRMN به دیفرانسیل لغزش اندک تورسن مجهز شده است. با کار گذاشتن میله‌ی بیگانه در فضای پیشرانه میان سیستم تعلیق در جلو و تقویت زیرساخت بست‌های جلو و عقب، استحکام شاسی پیشروی کردن داده شده است. به کمک‌فنربندی کوتاه به همراه کمک‌فنرهای برند Sachs و آنتی‌رول‌بارهای با قطر ۲۶ میلی‌متر، یاریس GRMN ناهمواری جاده را به راحتی جذب می‌کند. سیستم تعلیق در جلو دربرگیرنده استرات مک‌فرسون و در عقب دربرگیرنده طرح پیچشی است. برای توقف تند یاریس، در جلو دیسک‌های ۲۷۵ میلی‌متری با لنت‌های چهار پیستونی و در عقب دیسک‌های ۲۷۸ میلی‌متری کار گذاشته شده است. لنت‌های ترمز نیز با رنگ سفید ویژه‌ی ریسینگ Gazoo تزئین شده‌اند.

Toyota Yaris GRMN

رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی برند BBS که در لاستیک‌های بریدج‌استون پوتنزا با سایز ۲۰۵/۴۵ پیمان گرفته‌اند، که علاوه بر تأمین فضای باره نیاز برای ترمزهای بزرگ‌تر،در کاهش وزن نیز نقش دارند. سیستم اگزوز نیز با به دیده داشتن فضای کم و سیستم مدیریت گرما در کف بدنه، کاملا دوباره طراحی شده است. هدف از طراحی دوباره هنگام، کاهش فشار عقب اگزوز، مهار آلایندگی و صدای اگزوز بوده است. حاصل اینکار، افزایش توان خروجی، کاهش وزن و صدای گوش‌نواز اگزوز است.

طراحی بدنه

همانند نسخه‌ی رالی، یاریس GRMN با سه درب عرضه می‌شود. از جزئیات بدنه می‌توان به اسپویلر عقب سیاه‌رنگ، طرح سفارشی سپر عقب، دیفیوزر عقب، جلوپنجره با طرح لانه زنبوری و طرح اگزوز مرکزی اشاره کرد. رنگ بدنه با سقف سیاه‌رنگ و آنتن طرح کوسه‌ای، از طرح و رنگ toyota یاریس رالی الهام گرفته شده است. در جلو، رنگ قرمز و سیاه و چراغ‌های LED جلب پروا می‌کنند.

Toyota Yaris GRMN

طراحی فضای درونی

با هستی صندلی‌های اسپرت فرآورده بوشوکو toyota، روحیه‌ی اسپرت یاریس در کابین نیز نگریستن می‌شود. از دیگر موارد اسپرت، دکمه‌ی استارت، نمایشگر TFT، ماشین ۹۸‌های آلومینیومی و غربیلک چرمی فرمان است که از مدل GT86 قرض گرفته شده است.

تنها ۴۰۰ دستگاه یاریس GRMN با فرمان چپ و راست و با بها ۲۹ هزار و ۹۰۰ یورو به همراه مالیات، برای بازار اروپا فرآوری خواهد شد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب