سایت جامع خودرو در ایران


» مرسدس GLC با پیشرانه هیدروژنی شناسایی شد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶

مرسدس GLC با پیشرانه هیدروژنی شناسایی شد

دسته بندی : خودرو تاریخ : پنج شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۶


مرسدس GLC با پیشرانه هیدروژنی شناسایی شد
مرسدس از تازه ترین خودروی کراس‌اور خود مجهز به آی تی پیل سوختی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد.

درحالی‌که شرکت خودروسازی مرسدس با رونمایی از ابرخودروی ۱۰۰۰ اسب بخاری پروژه یک، نیرو خود را در فرآوری ابرخودروها به رخ رقیبان کشیده؛ پروا ویژه خود به هوای پاک را نیز با رونمایی از خودروهای پاکی مانند EQ A و EQ Fortwo نشان داده است. در این راستا امروز و حین برگزاری نمایشگاه خودروی فرانکفورت، مرسدس از تازه ترین کراس‌اور لوکس خود با نام GLC که با سوخت هیدروژنی کار می‌کند، رونمایی کرد. این کراس اوور جدید به‌سرنویس پسینیان دستاورد شرکت خودروسازی بنز، در زمینه ساخت خودروهای لوکس و در همان سان پاک به شمار می‌آید؛ به گونه ای که مالک این خودرو توانا است با پیوندیدن به منبع برق، انرژی باره نیاز هنگام را با شارژ باتری‌ها تأمین کند.

به گزارش زومیت،سیستم نیروهای محرکه ویژه این خودرو مایه شده است مرسدس GLC درعین اکنون خودرویی هیبریدی به شمار می‌آید؛ به جای به کارگیری پیشرانه احتراقی با سوخت فسیلی، از گردآور سلول‌های سوختی کاربرد کند. بدین ترتیب این خودروی هیبریدی توانا خواهد بود نیرو ۱۹۷ اسب بخار به همراه ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور فرآوری کند. سیستم هیبریدی به‌کاررفته در GLC توانا خواهد بود با یک بار شارژ کامل، مسافتی برابر با ۴۳۷ کیلومتر را طی کنند.

بخش سلول‌های سوختی به‌سرنویس یکی از سیستم‌های تأمین نیروهای محرکه این خودرو، دربرگیرنده ۲ تانک در بر گیرنده هیدروژن است که رویهمرفته ۴.۴ کیلوگرم وزن دارند. یکی از این تانک‌ها در قسمت جلو و زیر جعبه‌دنده تعبیه شده است و دیگری زیر صندلی‌های عقب خودرو. تنها مشکلی که در این زمینه هستی دارد درست همانند خودروی GLC هیبریدی، کاهش اندک فضای صندوق عقب خودرو است. در سنجش با خودروهای سلول سوختی دیگری که در این کلاس پیمان دارند؛ فناوری جدید به‌کاررفته در بنز GLC انجامیده است تا فضای باره نیاز برای نصب ساز و برگ سلول سوختی ۳۰ درصد کمتر شود که مایه می‌شود نصب این ساز و برگ در راه پیشرانه آسان‌تر باشد و برآیند اینکه ۴۰ درصد بازدهی خودرو افزایش یابد. به کارگیری آلیاژ پلاتینیوم در ساخت قطعات خودرو نیز بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته که طبیعتا هزینه‌های پایانی خودرو را کاهش داده است.
مرسدس GLC با پیشرانه هیدروژنی شناسایی شد

بخش الکتریکی تأمین نیروهای محرکه، دربرگیرنده باتری‌های لیتیومی با گنجایش ۱۳.۸ کیلووات بر ساعت است که به خودرو پروانه می‌دهد با یک بار شارژ، مسافتی برابر ۴۹ کیلومتر طی کند.

راننده این خودرو توانا خواهد بود سیستم تأمین نیروهای جنباننده را به دلخواه از میان باتری‌های الکتریکی، منبع تأمین سوخت سلولی هیدروژن یا هردو گزینش کند؛ هرچند روش معمول، گزینش هردو گزینه جهت کارکرد هم‌زمان هر دو منبع تأمین انرژی است. در این شرایط بخش سلول سوختی بر سیستم هیدروژنی تمرکز می‌کند و باتری‌های خودرو، روی تأمین برق باره نیاز سیستم‌های الکتریکی و شارژ هم‌زمان دیگر باتری‌ها متمرکز خواهند شد.

جدا از اینکه در زیر کاپوت خودرو و در بخش پیشرانه و نیروهای محرکه، سیستمی نوین و پاک پیمان دارد؛ در بخش‌‌ امکانات و ساز و برگ، خودروی GLC دست کمی از دیگر خودروی‌های مرسدس در این کلاس ندارد. در تو یا درون کابین سیستم چندکاره لمسی با توانایی تشخیص دست‌خط و نشان انگشت نیز هستی دارد که مرسدس در نمایشگاه حال آماده فرانکفورت از هنگام‌ها رونمایی کرده است.
مرسدس GLC با پیشرانه هیدروژنی شناسایی شد

خودروی سلول سوختی GLC مرسدس، در حال آماده پسینیان آزمایش‌های میدانی را پشت سر می‌گذارد. این شرکت هنوز تصمیم پایانی خود درباره شیوه عرضه این خودروی پاک به بازارهای جهانی را اعلام نکرده است؛ ولی چشمداشت می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۹ در بازار ایالات متحده آمریکا به فروش برسد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب