سایت جامع خودرو در ایران


» مصرف قطعات ۲ برابر و زندگی خودروها نیم یا نیمه استانداردهای جهانی ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۶


قطعات تقلبی و گوگرد بالای سوخت، دشوار‌ساز شده است

به گزارش آگاهی ها خودرو ، مشتریانی که برای رفع دشوار خودروی خود به تعمیرگاه‌ها مراجعه می‌کنند، در مواردی از برپایی دوباره همان نقص و بایستگی جایگزینی پی‌در‌پی قطعات بی‌کیفیت ناخشنود هستند. همچنین کوتاه بودن زندگی خودروها و اصطلاحا به هزینه افتادن آنها در همان یکی، دو سال نخست فرآوری، جستار دیگری است که مصرف‌کنندگان خودرو در کشور از هنگام گلایه می‌کنند.

علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران

علیرضا نیک‌آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران در این رابطه در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» روشنگری داد: «یکی از دشواری ها ما در کشور، هستی قطعات تقلبی و بی‌کیفیت در بازار است که درباره این مساله باید گفت مشتری بهره و نقشی ندارد. ضمن اینکه باید پروا داشته باشیم که تعمیرکاران هم قطعات را از بازار و پخش‌کنندگان دریافت می‌کنند. ولی بدبختانه شوربختانه امروز آنقدر کپی‌کاری ریزبین شده که تشخیص تکه بیخ از غیراصل بسیار سخت است. ابزارهای چاپ و بسته‌بندی به حدی پیشرفت کردند که نمی‌توان جعبه و بسته‌بندی ابزارها یدکی بیخ را از قاچاق و بی‌کیفیت جداسازی کرد.»

علیرضا نیک‌آیین در پیوسته با بیان اینکه غیر از اینها، بخش قابل‌توجهی از گلایه مشریان به روغن‌های بی‌کیفیت و سوخت نامرغوب و غیراستاندارد مربوط می‌شود، افزود: «این سوخت با این گوگرد و اکتان بالا بی‌شک زندگی خودرو و موتور سیکلت را کاهش می‌دهد. همچنین روغن‌های نامرغوب و تقلبی که در بسته‌بندی برندهای سرشناس درونی و بیگانه بسته‌بندی و به بازار عرضه می‌شوند، برای ما به کاستی جدی تبدیل شده است.»

وی همچنین در پسینیان بازگویی دیدگاه خود درباره فناوری ساخت خودروهای تو یا درون گفت: «فناوری خودروهای درونی با فناوری خودروهای روز جهان بسیار متفاوت و از نظر آیرودینامیک بدنه و موتوری می‌توان آنها را مطابق با فناوری فرآوری خودرو در دهه ۱۹۸۰ میلادی دانست.»

نیک‌آیین با اشاره به دشوار بالا بودن میزان مصرف سوخت در خودروهای فرآوری تو یا درون، اظهار کرد: «مصرف سوخت خودروها در کشور بسیار بالاست به گونه‌ای که با تمرکز بر این مساله، حتی این امکان هستی دارد که بتوانیم نیم یا نیمه میزان کنونی مصرف سوخت داشته باشیم.»

وی با بیان اینکه طبیعی است وقتی استانداردهای خودروسازی ما با چند دهه پیش جهان هماهنگ است خودروساز بزرگی مانند پژوی فرانسه امکان تامین قطعات از تو یا درون کشور را در بسیاری موارد نداشته باشد، افزود: «بر همین پای بست خودروسازان ما ناچار می‌شوند قطعات خود را از راه کارخانه‌های دیگری که کیفیت قطعات اصلی را ندارند، تامین کنند که همین مساله مایه می‌شود قطعات کاربرد‌شده در این خودروها زندگی لازم را نداشته باشد.»

به‌گفته نیک‌آیین بدبختانه شوربختانه سیستمی که برای فرآوری موتورهای ایرانی به کار می‌رود امروز منسوخ شده است. از سوی دیگر اگرچه گفته می‌شود سوخت ما یورو۴ بوده ولی به هر روی گوگرد این سوخت بالا بوده و دشوار‌ساز است.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو تهران همچنین با اشاره به اینکه دشواری ها مربوط به قطعات و یا روغن‌های تقلبی موجود در بازار نیز مایه افزایش حجم دشوار در خودروها می‌شود، پافشاری کرد: «بر این پای بست تعمیرکاران نمی‌توانند معجزه کنند. به‌سرنویس نمونه قطعات جلوبندی یک خودرو باید بیشتر از دو سال زندگی کند ولی گاه شاهدیم زندگی این قطعات حتی به شش ماه هم نمی‌رسد و با پروا به چگونگی آسفالت جاده‌ها و خیابان‌ها باید به مراتب زودتر از تاریخ اصلی، آنها را جایگزینی کرد.»

وی در پیوسته افزود: «اکنون مصرف ابزارها یدکی در ایران چند برابر استانداردهای جهانی محسوب می‌شود و در برابر زندگی مفیدخودروهای ایرانی نیم یا نیمه خودروهای بیگانه است. حتی در میان خودروهای بیگانه نیز آنهایی که در ایران کاربرد می‌شوند، نسبت به نمونه‌هایی که در کشورهای دیگر باره کاربرد پیمان می‌گیرند زندگی کوتاه‌تری دارند چراکه خودروهای بیگانه از نظر موتور سیکلت به گونه‌ای طراحی شده‌اند که نیاز به سوخت یورو۶ دارند و لازم است گوگرد بنزین آنها کمتر از ۱۰ باشد ولی اکنون سوخت رایج در کشور ما سوخت یورو۴ بوده ومیزان گوگرد هنگام نزدیک ۵۰ است.»




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام