سایت جامع خودرو در ایران


» سنجش‌ی فنی؛ AMG پروژه یک در برابر استون مارتین والکری ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶

سنجش‌ی فنی؛ AMG پروژه یک در برابر استون مارتین والکری

دسته بندی : خودرو تاریخ : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶


سنجش‌ی فنی؛ AMG پروژه یک در برابر استون مارتین والکری
به نظر می‌رسد با شناسایی ابرخودروی پروژه یک و رونمایی از استون مارتین والکری، چشم وهمچشمی جدیدی میان هایپرکارها آغاز شده است.
چهار سال پیش بود که شرکت‌های porsche، ferrari و مک‌لارن با ارائه‌ی هایپرکارهای ۹۱۸، لافراری و P1، بهترین فرآورده برقی-بنزینی خود را عرضه کردند. حالا مرسدس AMG و استون مارتین هستند که با ابرخودروهای جدید خود، ایوار تازه‌ای از چشم وهمچشمی در این پهنه را آغاز کرده‌اند.
به گزارش زومیت،پروژه یک مرسدس پس از مدت‌ها چشمداشت، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ به‌طور رسمی رونمایی شد. در حال آماده پروژه یک بی‌رقیب به نظر می‌رسد، ولی استون مارتین به‌زودی ابرخودروی والکری را رونمایی خواهد کرد. بی گمانً پس از عرضه استون مارتین والکری، جنگ جدیدی میان عاشقان دنیای خودرو به راه می‌افتد. با این اوصاف، مطلب پیش رو را به‌سرنویس یک پیش‌نمایش در نظر بگیرید.
طراحی
هر دوی این ابرخودروها جاده‌ای هستند. پروژه یک را می‌توان با ظاهری ما میان کوینیگزگ و ferrari لافراری در نظر گرفت. از طرفی والکری به مانند یک خودرو در فیلم بلید رانر ۲۰۴۹ است!
نما هر دوی این ابرخودروها، بر بنیاد بیشینه کارایی، آیرودینامیک و سرعت طراحی شده است. با اینکه طراحان استون مارتین با طراحی والکری قدری زیاده‌روی کرده‌اند، ولی هر دو همانندی‌هایی هم دارند. البته پروژه یک با بلندی پایین و دریچه هوای پهن در سپر جلو، نما لطیفی دارد.

والکری و پروژه یک با داشتن ورودی هوا روی سقف، ویژگیِ خودروهای ساختاره یک را قرض گرفته‌اند. ورودی‎ هوای سقف در پیوستگی با طرح کوسه‌ای همراه شده است که در پیچیدن با سرعت بسیار، به پایداری خودرو کمک می‌کند. در عقب، باله‌ی پهن و پرکار، اگزوز مرکزی و دیفیوزر بزرگ را گواه هستیم.
والکری در جلو دماغه سنتی را با یک باله‌ جایگزینی کرده است. با نگاه کردن سر راست از جلو یا عقب به والکری، طراحی بی همتا هنگام نمایان می‌شود. گویا کابین راننده میان لاستیک‌ها معلق شده است. در عقب والکری، باله و اگزوز دوبل مرکزی هستی دارد.
نیروهای محرکه
مشخصات کامل نیروهای فنی والکری اعلام نشده است و تنها از هستی پیشرانه‌ی جدید ۱۲ سیلندر V شکل ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی مطمئن هستیم. این پیشرانه با همکاری شرکت کاس‌ورث ساخته شده است که با توان خروجی بر حسب اسب بخار، نسبت قوت به وزن ۱:۱ را شدنی می‌کند. امکان ندارد یک هایپرکار آی تی‌های پیشرفته نداشته باشد؛ پس بردباری می‌رود که والکری مجهز به سیستمی به مانند KERS باشد تا قوت ۱۰۰۰ اسب بخاری و وزن ۱۰۰۰ کیلوگرمی به دست آید.
از آنجایی که پروژه یک به‌تازگی رونمایی شده است، اطلاعات جامعی از نیروهای فنی هنگام داریم. قوت ابرخودروی مرسدس بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است و با تکیه بر پیشرانه‌ی برقی، تا ۲۵ کیلومتر مسافت را طی می‌کند. مرسدس پروژه یک، از پیشرنه‌ای ۱.۶ لیتری و ۶ سیلندر V شکل، همراه با توربوشارژ برقی کاربرد می‌کند که تا مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه پیش می‌رود و به چرخ‌های عقب متصل است.

پروژه یک رویهمرفته چهار موتور سیکلت برقی دارد. یک موتور سیکلت برقی یکراستً با پیشرانه‌ی V6 در وابستگی است تا توان خروجی ۶۷۱ اسب بخار را تضمین کند. موتور سیکلت برقی دیگر مسئول توربوشارژر برقی است. دو موتور سیکلت برقی دیگر، به‌چهره مجزا روی چرخ‌های جلو پیمان گرفته‌اند که هر کدام ۱۶۱ اسب بخار قوت و توانایی رسیدن به ۵۰ هزار دور در دقیقه دارند. اندوخته انرژی بر دوش‌ی باتری‌های لیتیوم-یونی است که مجموعا ۱۰۰ کیلوگرم به وزن پروژه یک اضافه کرده‌اند.
طراحی درونی
در فضای درونی والکری و پروژه یک، بیش از هر چیز نمایشگرها و فرمان مستطیل شکل جلب پروا می‌کنند. طرح صندلی هر دو همانند است و پروژه یک قابلیت تنظیم فرمان و ماشین ۹۸‌ها را دارد.
در والکری نشستن روی صندلی به‌گونه‌ای است که زانوها بالاتر از نشیمن‌گاه پیمان می‌گیرند که همانند چگونگی نشستن در خودروهای ساختاره یک است و البته احتمالا صندلی با پروا به تنه‌ی راننده، سفارشی ساخته می‌شود.
هنوز جزئیاتی از هستی قابلیت تنظیم فرمان و ماشین ۹۸ در والکری اعلام نشده است. ویژگی دلنشین دیگر والکری، هستی نمایشگر جداشونده روی فرمان است. به انگیزه هستی رکاب بزرگ در والکری، ورود و برونرفت در پروژه یک آسان‌تر است.

چگونگی فروش و بها
ابرخودروها، فوق انحصاری هستند؛ پس والکری و پروژه یک در شمار اندک ساخته می‌شوند. بر بنیاد شایعات، تمام ۲۷۵ دستگاه پروژه یک (هر کدام به بها ۲.۵ میلیون دلار) پیش‌فروش شده است. استون مارتین ۱۵۰ دستگاه نسخه‌ی جاده‌ای و ۲۵ دستگاه نسخه‌ی ویژه پیست از والکری فرآوری خواهد کرد. بها والکری میان ۲.۵ تا ۳.۵ میلیون دلار برآورد زده می‌شود که البته تمام موجودی در نظر گرفته‌شده، پیش‌فروش شده است.

[ad_2]

لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب