سایت جامع خودرو در ایران


» موتورسیکلت برقی دست‌ساز اگزوداین ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶

موتورسیکلت برقی دست‌ساز اگزوداین

دسته بندی : تازه های خودرو ، خودرو ، موتورسیکلت برقی تاریخ : پنج شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۶


یک جراح دامپزشک با خلاقیت فردی کامیاب به ساختن یک موتورسیکلت الکتریکی به نام اگزوداین شد.

آلن کراس جراح ارتوپدی دامپزشکی در آتلانتای استان جورجیا در آمریکا است که افزون بر این پیشه،  مدرک مهندسی نیز دارد. او در اوقات فراغت خود به طراحی و ساخت وسایل دلنشین و خلاقانه، مانند دوچرخه مجهز به سیستم محرکه الکتریکی و لامپ‌های کف مجهز به آی تی بخار (یک سبک علمی تخیلی که به‌طور معمول از ویژگی‌های آی تی بخار به جای دیگر آی تی‌های پیشرفته کاربرد می‌کند) و موتورسیکلت برقی اگزوداین (ExoDyne) می‌پردازد.

موتورسیکلت برقی اگزوداین

این موتورسیکلت برقی که نخستین بار در وب‌سایت Silodrome.com نشان داده شد، نتیجه‌ی ۹ ماه طراحی و ساخت است و همه کار طراحی و ساخت دم بدست خود سازنده در گاراژ شخصی‌اش تحقق پیدا کرده است. تنها موارد برون‌سپاری این موتورسیکلت برقی، رنگ‌آمیزی بدنه و ابزارها صندلی بود.

کراس دوشاخه‌ی این موتورسیکلت برقی را از  suzuki مدل RMZ 250 ساخت ۲۰۰۵ در پسندیدن داشت و دسته فرمان و دوشاخ تعلیق عقب از RM 125 سال ۱۹۹۵ برداشته شده است. ضربه‌گیرهای مارپیچی اُهلینز (Ohlins) به یک تکه لچکی نصب‌شده در جعبه‌ی میان یا میانی قاب متصل می‌شود.

موتورسیکلت برقی اگزوداین

قاب به خاطر این‌که جعبه‌ی باتری در یک خط سر راست میان دسته فرمان و تعلیق عقب پیمان می‌گیرد، دو برابر می‌شود. بخش فریم ۴۸ شماره باتری پلیمری لیتیوم یون پیکربندی شده در یک سیستم ۱۱۰ ولت و ۳۲ آمپرساعت را در خود جای می‌دهد که توان خروجی خفته ۶۰۰ آمپر دارد، ولی اندک به ۲۰۰ آمپرساعت است. مونتاژ قاب و باتری دارای وزنی برابر با ۴۸ پوند است.

باتری‌ها در سنجش با الکترولیت آ، یک الکترولیت پلیمری فرآوری می‌کنند که امتیاز خاصی نسبت به باتری‌های لیتیومی استاندارد ارائه می‌دهد. نتیجه‌ی به کارگیری باتری با الکترولیت پلیمری این است که توان بیشتری از وزن کمتر بدست می‌آید. پنل ابزار تحلیل دور (CycleAnalyst) سرعت، آمپر و شارژ باقی‌مانده را نشان می‌دهد.

موتور سیکلت الکتریکی ۱۱ کیلووات EnerTrac در هاب عقب بیشینه توان ۳۰ کیلووات فرآوری می‌کند که بدست یککنترل‌کننده دودمان چهار Sevcon مهار می‌شود. موتورهای هاب عقب به دوست داشتنی‌ترین گزینش برای موتورسیکلت‌های الکتریکی تبدیل شده‌اند که هم مایه کاهش وزن و هم فرسایش توان در خط انتقال توان می‌شوند.

چرخ‌های شرکت Warp9 با سیستم ترمز برمبو در جلو و یک یکتا ترمز suzuki در عقب نصب شده است. پیچ و مهره‌های تیتانیومی و آلومینیومی پروبولت (ProBolt) در تمام قسمت‌های شاسی کاربرد می‌شود. وزن همه این موتورسیکلت برقی ۲۴۸ پوند (۱۱۲ کیلوگرم)، بیشینه سرعت دم ۶۰ مایل بر ساعت (۹۶ کیلومتر بر ساعت) و محدوده رانندگی دم ۲۰ مایل (۳۲ کیلومتر) است.

موتورسیکلت برقی اگزوداین

کراس هیچ برنامه‌ای برای فرآوری انبوه موتورسیکلت برقی اگزوداین ندارد و می‌خواهد دم را برای تأمین مالی پروژه‌ی بعدی خود به فروش برساند. ویژگی‌های این موتورسیکلت ساخته‌شده در گاراژ، سطح استاد کراس را نشان می‌دهد؛ ولی کار کراس نمونه خوبی است که نشان می‌دهد هر طراح، مهندس یا سازنده‌ی دیگری با استعداد خود و الگوگیری از یک مفهوم ذهنی می‌تواند در اوقات فراغت خود چنین کاری انجام دهد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب