سایت جامع خودرو در ایران


» قاچاق و واردات بی رویه، صنف لنت ترمز و کلاچ را زمینگیر کرد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


به گزارش تازه ها خودرو ،«حسین لاجوردی» امروز (سه شنبه) در گفت وگو با ایرنا افزود: لنت ترمز در کشور بیش از نیاز تو یا درون فرآوری می شود و تولیدکنندگان بسیار خوبی در کشور هستی دارد که محصولاتشان با به کارگیری IT های پیشرفته و با کیفیت بالا فرآوری می کنند.
این مسئول با پافشاری بر اینکه در این زمینه چیزی از تولیدکنندگان صاحب برند و ممتاز بیگانه کم نداریم، بیان داشت: اجناسی که از چین، هند و ترکیه در بازار نگریستن می شود، گاهی اوقات با کیفیتی نازلتر از محصولات کشورمان هستند.
وی تصریح کرد: امروز کارخانه ها فرآوری لنت ترمز و کلاچ تعطیل یا نیمه تعطیل هستند و ۷۰ درصد تولیدات درونی این کارخانه ها در حال بازایستادن است .
لاجوردی بطور نمونه به کارخانه ای با بیش از ۵۵ سال دیرینگی اشاره کرد که با گنجایش نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ درصد در حال کار بوده که در آستانه تعطیلی پیمان گرفته است.
رئیس انجمن صنایع فرآوری لنت ترمز و کلاچ پافشاری کرد: بخش کوچکی از این جستار و تعطیلی کارخانه ها به کاستی قاچاق برمی گردد و ریشه اصلی مساله در تباهی اداری در گمرکات و واردات بی رویه کالاها با نرخ هایی بسیار پایین تر از تولیدات درونی است که تاب و توان کار و جنبش را از درونی ها گرفته است.
وی همچنین به نرخ بالای سود تسهیلات بانکی (نزدیک ۲۵ درصد) به سرنویس عامل دیگر پرهزینه شدن فرآوری درونی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که رقبای بیگانه این تسهیلات را با نرخ های دو تا سه درصدی دریافت می کنند؛ چک های برگشتی، معوق شدن حقوق پرسنل و کارگران و تعطیل کردن خطوط تولیدی، مشکلاتی است که نزدیک به همه روزه فعالان اقتصادی این دامنه با ما در میان می گذارند.
لاجوردی با اشاره به مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و بازرگانی درخصوص نرخ تعرفه ها، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعرفه ها به وضع پیشین بازگشته و بخشی از دشواری ها حل شده است.

** شناسایی تولیدکنندگان لنت ترمز و کلاچ تقلبی به سازمان ملی استاندارد
وی همچنین از شناسایی و آگاهی رسانی کالاها تقلبی، قاچاق و زیرپله ای (فرآوری به چهره پنهانی با ابزارهای ابتدایی از سوی کسان سودجو) و سازندگان آنها به سازمان ملی استاندارد ایران تازه ها داد؛ هرچند با هر بار مراجعه با درهای بسته آنها روبرو شده اند و تاکنون نتیجه ای در بر نداشته است.
این مقام مسئول صنفی بازگو کرد: امروز و با دشواری ها موجود، گواه ناهنجاری در این صنعت و بازار هنگام هستیم و مصرف کنندگان که کالاها بی نام و نشان و نامرغوب دریافت می کنند، بیشترین زیان را متحمل می شوند.
وی اضافه کرد: انجمن صنایع فرآوری لنت، ترمز و کلاچ مکاتبات متعددی با وزارت صنعت، معدن و بازرگانی، همچنین سازمان ملی استاندارد و دفتر نمایندگان مجلسی که کالاها تقلبی و بی کیفیت در استان ها یا شهرستان های آنان فرآوری می شوند، انجام داده و دشواری ها موجود را آگاهی رسانی کرده، ولی پیگیری ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.
لاجوردی هشدار داد: لنت، ترمز و کلاچ کالاهای عادی نیستند، بلکه «فوق ایمنی» هستند که با جان مردم سر و کار دارند؛ بر این بنیاد نباید نسبت به این جستار بی توجهی شود، بلکه با خاطیان باید به شدت برخورد کرد.
وی در پایان بیان داشت: چندین سال است که نشست ها متعددی با وزارت صنعت، معدن و بازرگانی در این باره برگزار کرده و دشواری ها را یادآور می شویم، ولی تاکنون رسیدگی به این جستار عملیاتی نشده و فعالان این دامنه خواهان پشتیبانی عملی از فرآوری هستند.
به گزارش ایرنا، فرآوری گونه ها لنت های ترمز کفشکی، دیسکی برای گونه ها کامیون، تریلر، اتوبوس و مینی بوس، گونه ها لنت های دیسکی برای ماشین های سواری، کامیون و اتوبوس، گونه ها لنت کلاچ جهت خودروهای سبک و سنگین و گونه ها لنت های مترو و قطار و گونه ها لنت های صنعتی بدست اعضای انجمن صنایع فرآوری لنت ترمز و کلاچ فرآوری می شود.
کشورهای دامنه کنداب فارس، آسیای میانه، عراق و بطور کلی خاور میانه مقاصد بزرگ صادراتی این تولیدات را تشکیل می دهد و فعالان این پهنه معتقدند در چهره تامین مواد اولیه، امکان رفع نیاز کشور را دارند.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب