سایت جامع خودرو در ایران


» نگاه گود به hyundai i30 SR توربو ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶

نگاه گود به hyundai i30 SR توربو

دسته بندی : خودرو تاریخ : سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶


نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
خودروی hyundai i30 SR به سرنویس دودمان جدید خودروی hyundai النترا شناسایی شده است. در این نوشتار به بررسی این خودروی داغ کره‌ای می‌پردازیم.
هنگامی که گفتگو از یک خودروساز با بها‌های ارزان می‌شود، معمولا نام شرکت کره‌ای hyundai به خاطر ساخت محصولاتی با نما خوب، سیستم محرکه پرقدرت و سواری لذت‌بخش به همراه بها پسندیده نسبت به خودروهای اروپایی مطرح می‌شود. در درستی hyundai همیشه راهکار مناسبی برای فرآوری خودروهای باکیفیت و ارزان بها دارد.
به گزارش زومیت هنوز خودروی هاچ‌بک اسپرت hyundai i30 N آماده فروش نشده است، پس i30 SR تا هنگام زمان جایگاه خود را به سرنویس پرچم‌دار ارزش‌مند در کلاس خودروهای هاچ‌بک hyundai حفظ می‌کند.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
مشخصات i30 SR توربو شدنی است کمی آشنا باشد، به این انگیزه که هنگام‌ها نزدیک به همانند با پیشرانه‌ی توربوی النترا SR هستند. hyundai در این خودروی جدید از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱.۴ لیتری توربو کاربرد می‌کند که توانا به فرآوری ۱۵۰ کیلو وات (۲۰۱ اسب بخار) توان و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است؛ بیشینه گشتاور پیشرانه‌ی این خودرو در ۴۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس است. هر کس که دلبستگی‌مند به داشتن خودرویی با عملکرد بالاتر است، باید چشم براه عرضه شدن نسخه‌ی i30N بماند که پیمان است اواخر امسال به بازار ارائه شود.
اگر چه همگی مدل‌های این خودرو دارای جعبه دنده ۶ سرعته دستی هستند، ولی نسخه‌ی SR توربو به واسطه توان بالاتر نیازمند جعبه دنده سریعتری است، لذا این مدل با گیربکس ۷ سرعته ربات و دو کلاچه نیز ارائه می‌شود. به کارگیری این جعبه دنده تجربه‌ی خوبی از رانندگی برای راننده فراهم می‌کند و امکان جایگزینی تند دنده را برای او فراهم می‌کند. ولی به انگیزه برخی وقفه‌های ناخوشایند در دریچه‌ی گاز پیشرانه، در جایگزینی دنده از یک به دو با شتاب کمی انجام می‌شود.
دمدمی مزاج بودن و وقفه‌هایی که در عملکرد جعبه دنده ربات دو کلاچه رخ می‌دهد مایه گلایه‌های زیادی به عملکرد جعبه دنده‌های ربات hyundai شده است ولی طوری نیست که مزاحمت زیادی برای راننده برپایی کند. به هر روی افرادی که از این جعبه دنده خوشنود نیستند، می‌توانند جعبه دستی را در فرم سفارش گزینش کنند.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
hyundai دگرگونی ها این خودرو را با یک تعلیق عقب در زیر بدنه‌ی خودرو آغاز کرده است. میله پیچشی از تنظیمات استاندارد این خودرو رفته است و جای خود را به یک سیستم کاملا مستقل برای تکمیل تعلیق چند میله‌ای جلو داده است. این همان ویژگی‌های بنیادی است که در النترا SR توربو کاربرد شده است، و به ویژه برای جاده‌های استرالیا طراحی شده است. سیستم تعلیق این خودرو نرم بوده و در جاده‌های شهری با نرمی دست‌اندازها را پشت سر می‌گذارد؛ حتی هنگامی که با سرعت‌گیرهای بسیار هراسناک روبرو می‌شود. با افزایش سرعت و عبور از پیچ، سیستم تعلیق نرمش نشان داده و خللی در عملکرد هنگام وارد نمی‌شود. در درستی، خودروی i30 SR در پیچ‌ها حرکات بدنه را به خوبی مهار می‌کند.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
در حالت عادی فرمان کمی استوار دانستن می‌شود ولی در هنگام جنبش عملکرد بسیار خوبی دارد به طوری که در شدیدترین پیچ‌ها می‌توان خودرو را به راحتی عبور داد. در نگاه نخست غربیلک فرمان کمی کوچک به نظر می‌رسد ولی به راستی این‌طور نیست. ترازمندی خودرو به طور کامل خنثی است و با یک نیش ترمز و چرخاندن فرمان می‌توان به راحتی محور عقب خودرو را چرخاند؛ با هستی تایرهای هنکوک ونتوس پرایم ۲ به چرخ‌های جلو وارد می‌کند به راحتی از روکش چرمی فرمان دریافت کرد.
در رانندگی با خودروی hyundai i30 SR توربو شما متوجه می‌شوید که در جاده‌های نمدار انگار دیفرانسیل مناسبی رو اکسل جلو هستی ندارد، به ویژه اگر در جاده‌های پر پیچ و خم جنبش کنید؛ البته دشوار خاصی هستی ندارد و تنها یک دانستن است.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
در تو یا درون خودرو نیز تجربه‌ی رانندگی با یک خودروی هاچ‌بک داغ هستی دارد و این تنظیمات پایه مدل i30 با پروا به امکانات اسپرت برای مطابقت با نشانه SR در خودرو پیمان داده شده است. صندلی‌های چرمی خودرو گرم و سرد می‌شوند و با دوخت قرمز و کمربندهای صندلی قرمز تکمیل می‌شوند. داشتن یک سان‌روف کامل پانوراما در عقب خودرو چشم‌گیر است، و مسافران فضای اتاق وسیع‌تری را با تماشای مناظر دانستن خواهند کرد. یک فضای کوچک نیز پشت آفتاب‌گیرها هستی دارد ولی راننده ناچار است به‌چهره فیزیکی هنگام را باز کید و هیچ حسگر پرکار‌کننده‌ای برای این کار هستی ندارد.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
حسگرهای پارک خودرو، پایش نقاط کور دید راننده، مهار هشدارهای برخورد با اشیا در عقب خودرو و دستیار نگهداری در راه سر راست، همراه با مهار کروز انطباقی از امکانات استاندارد hyundai i30 SR توربو است. نقصی که در سیستم کروز مهار این خودرو به چشم می‌خورد، این است که گرایش به افزایش سرعت به بیش از میزان تعیین شده دارد.
سیستم اطلاعات و سرگرمی اصلی hyundai در این خودرو به سادگی قابل کاربرد است، و راننده می‌تواند به ناوبری درونی در i30 دسترسی داشته باشد، چیزی که در مدل النترا هستی ندارد. opel کارپلی (Apple CarPlay) و اندروید اتو (Android Auto) هر دو به سرنویس امکانات استاندارد در دسترس هستند. همچنین یک دوربین دنده عقب، و حسگرهای پارک در چهار گوشه خودرو جزو امکانات استاندارد هستند. کیفیت تصویر در خودروی hyundai i30 SR توربو بی گمان نسبت به النترا بهبود یافته است.
در بیرون خودرو، مدل SR توربو با چندی افزونه‌های اسپرت مجهز شده است. مدل SR مجهز به رینگ‌های ۱۸ اینچی بی همتا، راهنمای اگزوز دوگانه، چراغ‌های جلوی ربات، چراغ‌های LED روز روشن، آینه‌های پهلویی با چراغ‌های LED، و عناصر برجسته‌ی کرومی پرداخت شده در جلو پنجره مشبک الماسی است. مرسدس در حال آماده چیزی مانند به این را در خودروهای کلاس A انجام می‌دهد، ولی هنوز هم به نظر می‌رسد آنچه در این خودروی کره‌ای هستی دارد جدیدتر است.
نگاه گود به hyundai i30 SR توربو
در استرالیا، مشتریان باید ۲۶۰۰۰ دلار استرالیا برای خودروی hyundai i30 SR پایه و ۳۲۰۰۰ دلار برای مدل پریمیوم پرداخت کنند. این دو تفاوت‌هایی با هم دارند که مایه تفاوت بها می‌شود؛ صندلی‌های گرم و سرد، سقف پانوراما، پنجره‌های آلومینیومی در تمام سطوح و قطعات تریم کرومی در بیرون خودرو از دسته‌ی این تفاوت‌ها هستند.
در ایالات متحده آمریکا، hyundai i30 SR با نام النترا جی‌تی اسپرت (Elantra GT Sport) شناخته شده است. در درستی این همان خودروی hyundai i30 SR است، با این تفاوت که فرمان در سمت دیگر پیمان دارد. بها این خودرو از ۲۳،۲۵۰ دلار آغاز می‌شود.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب