سایت جامع خودرو در ایران


» چینی‌های دوست داشتنی شده در بازار خودروی ایران ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


خودروهای چینی را به طور بزرگ با ویژگی کیفیت پایین می‌شناسیم. خودروهایی که هنگام فروش، افت بها زیادی پیدا می‌کنند و بها بازار هنگام ها، گاهیً از بها نمایندگی پایین تر است. با این حال و با هستی تمام بدی هایی که درباره این خودروها گفته می شود، بررسی ها نشان می دهد همه خودروهای چینی را نمی توان با یک چوب راند.

شرایط خرید پسندیده و همانند دامپینگ، آپشن های بسیار و مانور این خودروسازان روی کلاس شاسی بلندها، سه عامل مهمی هستند که سبب شده اند جاپای این خودروها در بازار ایران همچنان استوار بماند. هم اکنون برخی از این خودروها (که نفوذ خود را تا دامنه قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هم در بازار گسترش داده اند)، توانسته‌اند خوشنودی نسبی خریداران را به دست آورند و از این روی هم امروز، می خواهیم نگاهی به این دسته از خودروها بیندازیم.

معتبرترین گزارش رسمی نظرسنجی از نزدیک ۲۷ هزار خریدار خودرو در ایران در سال ۹۵ نشان می دهد که در این سال و در رده خودروهای ۲۵ تا ۵۰ میلیون تومان، mvm S 110 ، در گروه ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان، changan CS35 خودکار، در رده قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان haima توربو خودکار و در رده بالاتر از ۱۲۵ میلیون تومان نیز mg GS توانسته اند بیشترین خوشنودی را نسبت به دیگر چینی های هم رده خود به دست آورند. این نظرسنجی مربوط به کیفیت اولیه این خودروها (در ماه های اولیه مصرف) بوده است.

کمتر از ۵۰ میلیون تومان «MVM110 s»

MVM110 s

جلب خوشنودی مشتریان گسترده ترین بخش از بازار خودروی کشور با بهره ۵۸ درصدی به هیچ روی کار ساده ای نیست. جایی که ۳۳ برند خودرو در هنگام حضور دارند و خودروهای چهار ستاره با رگ و ریشه فرانسوی مانند پارس تندر، تندر ۹۰ و ساندرو، صدر هنگام را قرق کرده اند.  با این حال، ولیکس C30 دنده ای، تنها خودروی چینی بود که توانست در سال ۹۵، با کسب ۷۳۰ امتیاز، در جایگاه دوم خوشنودی مندی مشتریان این رده قیمتی پیمان بگیرد. البته این خودرو بهره زیادی را از بازار این رده بها کسب نکرد وحتی بر پایه پسینیان گزارش ها، در تابستان امسال، فرآوری هنگام به صفر رسید. اگر از این خودرو فاکتور بگیریم، mvm ۱۱۰اس، دومین خودروی چینی است که با ۷۱۰ امتیاز،  رتبه هشتم در گروه قیمتی یادشده را به خود گزین کردن داده است.

خودرویی که اگر چه از نظر ایمنی، هنوز ناتوانی های بسیار و تنها یک ستاره کیفی دارد، با این حال، بها نسبتاً پسندیده ۳۲ و ۳۴٫۵ میلیون تومانی، جمع و جور بودن و پسندیده برای سفرهای درون شهری شهرهای پرترافیک، بهره مندی از سیستم ترمز ABS و EBD (بخش کننده الکترونیکی نیروی ترمز)، دید خوب از تو یا درون خودرو، صندوق عقب نسبتاً جادار و امکاناتی همانند آینه‌های پهلویی برقی، سنسور پارک، رینگ آلومینیمی (برای آپشن لاکچری)و نمایشگر مصرف سوخت لحظه‌ای از دسته ویژگی هایی است که توانسته نظر خریداران این خودرو را بیشتر از خودروهای دیگر این رده قیمتی به خود جلب کند.  از سوی دیگر، در این گروه، mvm ۳۱۵ هاچ بک، پر مشتری ترین خودرو چینی گروه قیمتی ۲۵ تا ۵۰ میلیون به حساب می آید.  این خودرو به تنهایی ۲ درصد بازار این خودروها را تصاحب کرده است.


۵۰ تا ۷۰ میلیون تومان؛ changan CS35

changan CS35

رده قیمتی خودروهای ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان را می توان برزخ چینی بازار خودرو ایران دانست که کم وبیشً در قرق چینی هاست. از نظر کیفی، برترین خودرو این گروه از نظر مشتریان، changan CS35 خودکار است. یک شاسی بلند شهری، دیفرانسیل جلو و با ابعاد نه چندان بزرگ که گونه دنده ای اش، پس از خودکار پیمان دارد. این خودرو با برخورداری از طراحی تو یا درون و بیرون نسبتاً گیرا و امکاناتی همانند سیستم کروز مهار، رایانه اطلاعات سفری، سان روف، صندلی راننده با امکان تنظیم شش جهته‌، آینه‌های پهلویی برقی، سنسور پارک دنده‌عقب، چراغ‌های جلوی هالوژن با توانایی تنظیم بلندی، چراغ‌های مه‌شکن جلو و عقب، نظر مساعد خریداران را به خود جلب کرده است.

دارا بودن چهار کیسه هوا، سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم پخش الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم ضد دزدی و کمربندهای ایمنی مجهز به سیستم پیش‌کشنده‌ با توانایی تنظیم بلندی نیز از دسته مولفه هایی است که مایه شده این خودرو در آزمایش ایمنی نهاد C-NCAP چین، چهار ستاره از پنج ستاره کیفی را کسب کند. با این همه، هنگام هایی که تجربه رانندگی با این خودرو را داشته اند، از شتاب نسبتاً پایین به سرنویس یکی از معایب این خودرو نام برده اند. ضمن این که چون در این خودرو سیستم پایداری الکترونیکی هستی ندارد، باید هنگام رانندگی با سرعت در پیچ ها، بیشتر مراقب بود. رویهمرفته، این خودروی ۶۶ میلیون تومانی را می توان یک کراس اور شهری پسندیده دانست. از سوی دیگر در این گروه، نتایج بهره بازار، مانند گروه پیش، متفاوت از نتایج خوشنودی مندی مشتریان است. به طوری که برلیانس H330 خودکار را می توان پر طرفدارترین چینی رده ۵۰ تا ۷۵ میلیون تومان دانست. این فرآورده Pars Khordro، به تنهایی ۲۰ درصد بازار را در این رده بها به خود گزین کردن داده است.


۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان haima (S7) توربو

haima (S7) توربو

در رده قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، کیفی ترین چینی از نظر مشتریان، haima توربو خودکار است که در رده پنجم و پس از kia پیکانتو، renault فلوئنس، mitsubishi میراژ و hyundai آی ۲۰ پیمان گرفته است. شاسی بلندی ساخت شرکت FAW چین که اصالت هنگام به mazda برمی گردد و Iran KHodro نسخه جدید (S5) هنگام را به تازگی رونمایی کرد. این خودروی ۹۱ میلیون تومانی، دارای حجم موتور سیکلت ۱۸۰۰ سی سی و نیرو ۱۷۰ اسب بخار است.

ضمن این که از برتری توربو شارژ بهره می برد که در دور موتورهای بالا، نیرو بیشتری را فرآوری می کند. haima از نظر ظاهری، گیرایی میانه به بالا دارد و از نظر ساز و برگ ایمنی و رفاهی می توان هنگام را یک خودرو نسبتاً کامل دانست.  از ویژگی های این خودرو می توان به فرمان برقی، سیستم ورود بدون کلید، سان روف، دوربین دید عقب، آینه میان یا میانی با توانایی نمایش فاصله عقب تا گیر و نمایش میزان باد لاستیک ها، سیستم مالتی مدیا با سیستم رهیاب و صفحه نمایش هفت اینچی لمسی، سیستم ترمز ضد قفل، EBD (پخش الکترونیکی نیروی ترمز) و BAS (سیستم ترمز کمکی برای اصلاح شیوه ترمز کردن راننده) اشاره کرد. با این حال و با هستی برخورداری این خودرو از حجم موتور سیکلت کمتر، گیربکس شش سرعته و قابلیت توربو شارژ بودن که باید عملکرد بهتری را در مصرف سوخت نشان دهد، این خودرو دارای مصرف سوخت ۹٫۶ لیتری است که نسبت به مدل عادی (بدون قابلیت توربو)، نزدیک ۸۰۰ سی سی در صد کیلومتر بیشتر است. همچنین برخی از خریداران این خودرو، از شتاب نه چندان بسیار هنگام یادکرده اند. با همه این اوصاف، در گروه قیمتی ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان، بیشترین بهره بازار خودروهای چینی و حتی همه خودروهای گروه در پسندیدن chery تیگو ۵ به میزان ۲۶ درصد است.


بالای ۱۲۵ میلیون تومان؛ mg GS

mg GS

حضور چینی ها در رده قیمتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان، پرفروغ نیست. به طوری که در سال ۹۵، هیچ خودروچینی ای در رده بها ۱۰۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان حضور نداشته است. در بازه بیش از ۱۲۵ میلیون تومان که گردآور ای از بزرگان خودرویی همچون بی ام دبلیو، toyota، alfa romeo و … حضور دارند، دو خودروی چینی از برند همراه با ولی و اگر mg (پیش درآمد GS و سپس با سه پله فاصله mg ۶) پیمان دارند.  چرا می گوییم ولی و اگر؟ چون بر خلاف این که خیلی از مردم این خودرو را یک خودروی چینی به حساب می آورند، این کارخانه خودروسازی در ریشه انگلیسی است که در سال های پایانی سده بیستم، همانند دیگر خودروسازان بریتانیایی، با دشواری ها مالی روبرو شده و پس از تغییر ازآنش، در پایان در سال ۲۰۰۵ به کمپانی نانجینگ چین و سپس سایک موتور سیکلت رسیده است.

ولی خودروی mg GS در سال گذشته میان ۳۳ خودروی بالای ۱۲۵ میلیون تومان، در رده ۲۹ پیمان گرفته است. موتور سیکلت این خودروی کراس اور،  با حجم دو لیتر، ۲۱۷ اسب بخار نیرو فرآوری می کند که دارای گردآور ای از ویژگی های نسبتاً کاملی همانند سیستم Start/Stop برای بهینه سازی مصرف سوخت (به ویژه در زمانی که خودرو متوقف است)، ماشین ۹۸ جا دنده از پشت فرمان، سان روف برقی، قابلیت نگهدارنده خودرو در سربالایی، سیستم  ضد قفل ترمز (ABS)، سیستم پخش نیروی ترمز (EBD) و سیستم کمکی الکتریکی  ترمز (EBA)، سیستم مهار پایداری (ESP) و سیستم مهار ترمزها بر سر پیچ (CBC)، استارت دکمه ای و … است.  با این حال، این خودرو نیز همانند دیگر خودروهای چینی، هنگام فروش در بازار خودروهای دست دوم با افت بها بیشتری روبرو می شود. از این روی، برخی خرید خودروهای کم کار و دست دوم از برندهای همانند کره ای را پیشنهاد می کنند.

چینی‌های دوست داشتنی شده در بازار خودروی ایران



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب