سایت جامع خودرو در ایران


» 2003 Subaru B9 Scrambler؛ فانتزی و متفاوت ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶

۲۰۰۳ Subaru B9 Scrambler؛ فانتزی و متفاوت

دسته بندی : اخبار ، خودرو تاریخ : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶


اختصاصی «عصرخودرو»

۲۰۰۳ Subaru B۹ Scrambler؛ فانتزی و متفاوت

ایوار خودرو- در ساخته‌های subaru، کُد B۹ یادآور یکی از زشت‌چهره‌ترین ساخته‌های چند دهه بازپسین به تازگی این خودروساز ژاپنی، یعنی کراس‌اوور میدسایز B۹ Tribeca است. ولی این رُخ زشت ترایبِکا‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۶، برگرفته از رُخ رودستری فانتزی و گیرا با همین کُد است که ۲ سال پیش‌تر از عرضه این کراس‌اوور، یعنی سال ۲۰۰۳ در موتورشو توکیو رونمایی شده بود.

به گزارش پایگاه خبری «ایوار خودرو»، B9 Scrambler که هویت بصری خود را از یک جلوپنجره سه‌بخشی می‌گرفت و بدست سرطراح یونانی subaru و آفریننده alfa romeo 147 و fiat بارچِتا، آندریاس زاپاتیناس شکل گرفته بود، دارای طرح‌مایه دو‌رنگ در بدنه بود که همین، اشاره‌ای بصری بود به‌ هایبرید‌بودن هنگام. این پیشرانه موسوم به SSHEV ترکیب موتور سیکلت ۲٫۰ لیتری بنزینی ۱۳۸ اسبی و موتور سیکلت الکتریکی ۱۳۴ اسبی بود و به واسطه هنگام، خودرو تا سرعت‌های ۸۰ کیلومتر در ساعت، قابلیت کاربرد به‌چهره تمام الکتریکی را داشت.

حتی مهندسان subaru برای رسیدن به یک سواری آسان و نرم، هنگام را ‌روی یک سیستم تعلیق پنوماتیک با توانایی تنظیم الکترونیک سوار کردند که برای گذرگاه‌های ناهموار، قابلیت افزایش بیشینه ۲۰۳ میلی‌متری بلندی سواری را داشت. همچنین یک رادار به همراه دوربین‌هایی در قسمت جلو تعبیه شده بود که با بررسی خودرو‌های کناره ‎ ها، در چهره تشخیص بردباری برخورد، راننده را از خطر با‌آگاهی ها می‌ساخت.

 برای ایمنی بیشتر، نسخه اولیه سیستم همیاری در B9 Scrambler به‌کار رفته بود که امروز، هنگام را با نام سیستم پیشگیری از لغزش گذرگاه می‌شناسیم. از همان آغاز نیز subaru برنامه‌ای جدی برای فرآوری B9 Scrambler نداشت ولی چیز تازه‌ای برای این برند بود و خصوصیات لازم برای تغییر چهره subaru اوایل هزاره سوم را در خود داشت.

 

نویسنده: مجید رقیبی



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام