سایت جامع خودرو در ایران


» شناسایی کشنده ماز با موتور سیکلت خورجینی آکتروس؛ پایداری روسی و فناوری آلمانی ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


اختصاصی «عصرخودرو»؛

شناسایی کشنده ماز با موتور سیکلت خورجینی آکتروس؛ پایداری روسی و فناوری آلمانی

پسین (امروزه ساکنان استان کرمان خودرو- در کیفیت و کارایی موتور سیکلت های خورجینی آکتروس حرفی نیست و این باور در ساخته های ماز نیز ثابت شده است. این موتور سیکلت با ۱۲ لیتر حجم، قدرتی برابر با ۴۳۵ اسب بخار در دور موتور سیکلت ۱۸۰۰ دور در دقیقه دارد و بیشینه گشتاور دم نیز در دور موتور سیکلت ۱۰۸۰ دور در دقیقه است که این مقدار برابر با ۲۱۰۰ نیوتن‌متر می شود.

به گزارش پایگاه خبری «پسین (امروزه ساکنان استان کرمان خودرو»،  گشتاور بالا در دور موتور سیکلت های پایین هزار تا ۱۲۰۰ دور در دقیقه این موتور سیکلت مایه می شود تا عملکرد عالی خود را به خوبی در عبور از سینه‌کش ها با دور موتور سیکلت پایین نشان دهد که مایه می شود مصرف این موتور سیکلت به طور استاندارد در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۲۸ لیتر باشد. جعبه دنده این کشنده با کد ۱۶S221 از ساخته های ZF است که گیربکسی ۸ سرعته و تقه‌ای با توانایی سبک و سنگین کردن دنده یا همان نیم دنده که دم را ۱۶ دنده می کند به همراه دو دنده عقب، در هماهنگی خوبی با پیشرانه پیمان دارد و کشش خوبی به گردآور تریلر و بار می دهد. سیستم کلاچ از گونه تک صفحه ای خشک با نیروی هیدرولیکی به همراه بوستر پنوماتیکی برای نرمی بیشتر است.

در بحث سواری باید گفت که این کشنده در سنجش با کشنده هایی چون آکسور و حتی volvo نیز تا اندازه ای نرم تر حس می شود که انگیزه دم هم هستی ۴ بالشتک بادی در زیر اتاق به همراه سیستم تعلیق عقب دو بالنی است. این ترکیب به همراهی صندلی‌های بادی، نرمی خاصی به دم می‌دهد و اصطلاحا دم کله‌زدن های برخی از کشنده ها را  کمتر دارد. سیتسم تعلیق در جلو نیز از فنر های پارابولیک ساخته شده است. ترمز ها از ساخته های WABCO آلمان بوده و مجهز به سیستم ضد قفل ABS و هم چنین ضد لغزش ASR است که ایمنی جنبش را در آغاز و حین دم، تضمین می‌کند.

ماز بنز ۵۴۴۰ کشنده ای با ظاهری ساده و ملوس، فنر بندی پنوماتیک محور عقب با توانایی تنظیم به همراه بالشتک های پنوماتیکی در زیر اتاق و بالون های بادی در شاسی عقب، پیشرانه و جعبه دنده و شاسی و دیفرانسیل هایی از ساخته های مرسدس و ZF آلمان، سیستم های ایمنی و توقفی نیرومند ساخت WABCO به همراه امکاناتی در حد و اندازه‌های دیگر رقبایش است. این خودرو به لطف برخورداری از متعلقات و روح یک مرسدس، کشنده‌ای با فرسایش کم و قوت بالاست که از یک مرسدس چشمداشت می رود.

نویسنده: علیرضا داودی

 

 



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب