سایت جامع خودرو در ایران


» نخستین تجربه رانندگی با مرسدس-ای‌ام‌جی GT C کوپه ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶


مرسدس-ای‌ام‌جی GT C به‌سرنویس هماورد porsche 911 کاررا GTS رودستر، به جمع سربازان جبهه مرسدس-ای‌ام‌جی اضافه شده است. هر دو به‌چهره استاندارد از طراحی بیرونی و درونی جدا بهره می‌برند. هردو در قسمت پشتی به علت تطبیق رینگ‌های پهن‌تر، دچار تغییر شده‌اند و نسبت به برادران هم‌گروه خود، از خصوصیات میدانی بیشتری بهره‌مند گشته‌اند و هر دو گل سرسبد شرکت‌های سازنده خود هستند.

مرسدس کوپه GTC AMG
مرسدس GTC AMG نیروی خود را مدیون یک پیشرانه هشت سیلندر وی شکل است که به سامانه توئین توربو مجهز شده و ۴ لیتر حجم دارد.

حرف C نشان‌دهنده چه ویژگی است؟
نسخه C از مرسدس GT نشان‌دهنده افزایش شاخصه عضلانی در قسمت پشت با پهن‌تر نمودن پهنای کلی خودرو از ۱۹۳۸ به ۲۰۰۶ میلی‌متر است. بدنه پهن‌تر منجر به افزایش فاصله میان خطوط مرکزی چرخ‌های عقب به‌اندازه ۴۳ میلی‌متر شده است. همچنین پهنای چرخ‌های عقب به‌اندازه ۲٫۵۴ سانتیمتر، افزایش یافته است.

مرسدس کوپه GTC AMG
پیشرانه GTC نسبت به دو نسخه پایه و GTS کمی جدا شده است. پیشرانه نسخه پایه توانا به فرآوری ۴۶۹ اسب بخار به همراه ۶۳۶ نیوتن-متر گشتاور است که این ارقام برای نسخه S به ۵۱۵ اسب بخار و ۶۷۰ نیوتن-متر گشتاور می‌رسد. کشمکش بنیادین در این میان به نهایت فشار توربو شارژ برمی‌گردد که در مدل پایه به میزان ۱۴٫۵psi و برای نسخه S به ۱۶ می‌رسد.

مرسدس کوپه GTC AMG
تفاوتی که در موتور سیکلت نسخه C دیده می‌شود، به بزرگتر شدن توربوشارژها برای افزایش فشار هوای هنگام‌ها برمی‌گردد. بدین منظور سیستم اگزوز، اینتر کولر و همچنین نسبت تراکم موتور سیکلت از ۱:۱۰٫۵ به ۱:۹٫۵، دچار تغییر شده‌اند.
فشار هوای توربوشارژهای این پیشرانه به ۱۸٫۱ یکتا رسیده که منجر به فرآوری ۵۵۰ اسب بخار قوت و گشتاوری برابر ۶۸۰ نیوتن-متر شده است.
ضمناً قوت این پیشرانه برای نسخه R برابر ۵۷۷ اسب بخار و گشتاور تولیدی هنگام برابر ۷۰۰ نیوتن-متر است.

مرسدس کوپه GTC AMG
دو نسخه از گیربکس هفت سرعته دوکلاچه خودکار، برای همراه شدن با این پیشرانه در نظر گرفته شده است. پیشرانه با قوت کمتر از گیربکس با ضریب دنده پهن‌تر بهره می‌برد و دو نسخه R و C هم به جعبه‌دنده با ضریب دنده ۱:۳٫۸۸ برای دنده نخست و هفتم، مسلح شده‌اند. این دو مدل به‌چهره استاندارد از سامانه مهار الکترونیکی پیشرانه و نگه‌دارنده‌های محور انتقال قوت برای دستیابی به ترکیب بهتری از راحتی و دقت، بهره می‌برند.

آزمایش رانندگی:
نسخه C در میان قوت بیشتر و ضرایب دندهٔ کوتاه‌تر، به شیوه قابل‌توجهی نسبت به مدل پایه و نسخه S از جنب‌وجوش بالاتری برخوردار است.

مرسدس کوپه GTC AMG
در جاده‌های حومه شهر، GTC با فشردن ماشین ۹۸ گاز نسبت به برادرانش تند‌تر به سمت جلو خیز برداشته و کمتر ضربه می‌زند. اگر گیربکس را در حالت دستی پیمان دهید و تخته‌گاز بروید، صدای غرش فراوانی نصیب شما خواهد شد. عملکرد سیستم گاز هم بسیار تند است و نسبت به porsche 911، دیگر خبری از وقفه توربو در دور موتور سیکلت پایین نیست.

مرسدس کوپه GTC AMG
اگرچه این مدل‌های AMG GT در نزدیک چند صد کیلوگرم نسبت به مدل‌های رقیب در شرکت porsche سنگین‌تر هستند ولی از شخصیتی پویا و پاسخگویی همانند به آنها برخوردارند.
به لطف تازه ترین آی تی‌های کمکی بکار گرفته شده در سامانه فرمان، فرمان‌پذیری GTC بسیار عالی است. جنبش خودرو در سر پیچ‌ها بسیار ایمن و ریزبین است؛ این خودرو از سیستم فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب نیز بهره می‌برد که حتی مایه چالاکی بیشتر نیز می‌شود. در سرعت‌های بالاتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، سیستم فرمان چرخ‌های عقب مایه می‌شود تا جنبش در مسیرهای سر راست و یا پیچ‌های تند با پایداری بیشتری همراه شود.

مرسدس کوپه GTC AMG
هندلینگ همگانی نیز خوشنود‌کننده و اطمینان‌بخش است. چسبندگی بالای این خودرو بر روی جاده مایه می‌شود تا بتوانید تجربه رانندگی بسیار سرزنده و در همان سان بدون حس محدودیت را داشته باشید.

مرسدس کوپه GTC AMG
سیستم ترمز عالی کنش می‌کند، به‌ویژه با هنگام ماشین ۹۸ مستحکم از عملکردی نیرومند برخوردار است. کلیه مدل‌های GT از کالیپر ترمز با شش پیستون در جلو که ضخامت روتورهای هنگام به ۱٫۴ اینچ می‌رسد، بهره‌مند هستند. همچنین ترمزهای کربن-سرامیکی با توانمندی بالاتر نیز به‌چهره سفارشی در دسترس هستند.

سری هم به درون کابین بزنیم:
کابین نسخه C با دیگر مدل‌های GT تفاوت چندانی ندارد، موقعیت رانندگی بسیار پسندیده است، آرایش دکمه‌ها و ساز و برگ عالی است و درصورتی‌که یک‌بار از آنها کاربرد کنید، قلقش دستتان می‌آید. اهرم جا دنده نحیف به نظر می‌رسد ولی در برابر شیفترهای تعبیه‌شده پشت فرمان بسیار دوست‌داشتنی هستند.

مرسدس کوپه GTC AMG
صندلی‌ها بسیار آسان هستند و پشتیبانی پهلویی کاملی دارند. تنها نکته ناامیدکننده، نبود بالشتک نگهبان ران تنظیم شونده است که حتی در بسیاری از خودروهای ارزان‌تر نیز دیده می‌شود. پنج حالت رانندگی متفاوت برای این خودرو در نظر گرفته شده است: Individual, Comfort, Sport, Sport+ و race که هرکدام مایه تغییراتی در میزان سفتی سیستم تعلیق، واکنش دریچه گاز، گونه جا دنده، سیستم مهار پایداری و صدای اگزوز می‌شوند.

مرسدس کوپه GTC AMG
در حالت Individual شما می‌توانید تنظیمات مختص به خود را داشته باشید. در حالت Sport+ نیز سیستم تعلیق و میزان پاسخگویی دریچه گاز در نرم‌ترین حالت خود پیمان دارند که ترکیبی گیرا از راحتی و هیجان را به نمایش می‌گذارند.
گیربکس دوکلاچه هم کنش جا دنده را به نرمی و با هوشمندی انجام می‌دهد ولی گاهی اوقات ناملایماتی هرچند اندک نیز از هنگام سر می‌زند که هرگز در porsche دیده نمی‌شود.

این خودرو اواخر امسال میلادی وارد بازار خواهد شد و تزیینات درونی هنگام، ترکیب جدیدی از رنگ مشکی و نقره‌ای خواهد بود. این در حالی است که برچسب قیمتی چسبانده شده روی شیشه مدل کوپه هنگام، مبلغ ۱۴۵,۹۹۵ دلار را نشان می‌دهد و برای تصاحب نسخه رودستر باید ۱۲ هزار دلار دیگر هم هزینه کنید.
به‌هرحال چه کوپه و چه رودستر، نسخه پایه و یا ورژن سطح بالای R، کلیه مدل‌های AMG GT، از نظر بصری بسیار گیرا و نیز فوق‌العاده تند و از منظر رانندگی خیلی ارزشمند هستند.

مشخصات فنی مرسدس کوپه GTC AMG

  • بها پایه: ۱۴۵۹۹۵ دلار
  • پیشرانه: ۸ سیلندر V شکل آلومینیومی با تزریق سر راست سوخت و ۳۲ سوپاپ
  • حجم موتور سیکلت: ۳۹۸۲ سی‌سی توربوشارژر دوقلو
  • قوت: ۳۴۵ اسب بخار در ۶۷۵۰ دور در دقیقه
  • گشتاور: ۶۸۰ نیوتن متر در ۱۹۰۰ دور در دقیقه
  • گیربکس: ۷ سرعته خودکار دوکلاچه با شیفت دستی
  • وزن ناب: ۱۷۲۳ کیلوگرم
  • شتاب ۰-۹۶ کیلومتر بر ساعت: ۲٫۹ ثانیه
  • شتاب ۰-۱۶۰ کیلومتر بر ساعت: ۶٫۷ ثانیه
  • بیشینه سرعت: ۳۱۷ کیلومتر بر ساعت
  • مصرف سوخت ترکیبی: ۱۳٫۸ لیتر در صد کیلومتر

منبع: caranddriver



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام