سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی
ابرخودروی مرسدس AMG پروژه یک از بسیاری جهات یک شاهکار مهندسی محسوب می‌شود. با بررسی سیستم تعلیق این ابرخودرو، با مهندسی شگفت‌انگیز آلمانی آشنا خواهید شد.
سرانجام پس از مدت‌ها چشمداشت، ابرخودروی مرسدس AMG در جریان نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی شد. اگرچه در دم زمان اکثر توجهات به سمت پیشرانه‌ی دم، با توانایی فرآوری بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار نیرو، معطوف شده بود، ولی راستی این است که در همه‌جای این خودرو ردپای مهندسی باورنکردنی آلمان‌ها به چشم می‌خورد.
بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی
به گزارش زومیت،با یک نگاه کلی به سیستم تعلیق این ابرخودروی آلمانی مشخص می‌شود که در این خودرو به‌جای به کارگیری سیستم جناغی دوبل (که به علت شکل ویژه، از دم‌ها با نام بازوهای A شکل نیز یاد می‌شود) از سیستم جناغی تک‌اتصاله کاربرد شده است و نیروی وارد شده به چرخ‌ها از راه میله‌های فشاری به اهرم‌های دو طرفه وارد شده و در پیوستگی به دمپرها و فنرها می‌رسند. این سیستم به‌طور موثری توانا به مهار نیروهای وارده به خودرو است و پایداری و سواری مناسبی را تضمین می‌کند.
یکی از نقاط قوت قابل پروا در این سیستم، عدم به کارگیری کاسه دمپر مستقل است. مهندسان مرسدس با به کارگیری اهرم‌های دو طرفه و طراحی ویژه محفظه‌ی فنرها، سازوکار لازم برای دفع نیروهای وارده به خودرو را فراهم کرده‌اند. این طراحی هوشمندانه ضمن کاهش وزن کلی سیستم، کاستی ها نصب دمپرها و پیوندیدن دم‌ها به شاسی خودرو را حل کرده است.
بررسی سیستم تعلیق AMG پروژه یک؛ شاهکار مهندسی آلمانی
سیستم تعلیق طراحی شده برای عقب این خودرو به بهینه‌ترین روش نیروها و گشتاورهای وارده به هر دو تایر را خنثی می‌کند. چرخ‌های جلوی خودرو نیز کم وبیش از سیستم تعلیق مشابهی کاربرد می‌کنند و تنها تفاوت را می‌توان در اتصالات مربوط به فرمان خودرو دانست. سیستم تعلیق جلوی خودرو به شکل پیچیده‌ای به اتصالات مربوط به فرمان خودرو وصل می‌شود و با جنبش فرمان، هندسه‌ی سیستم تعلیق تغییر می‌کند. انگیزه این طراحی پیچیده به‌طور ریزبین مشخص نیست، ولی احتمالا به این انگیزه است که با جنبش فرمان، سیستم تعلیق در بهینه‌ترین و پسندیده‌ترین چگونگی شدنی پیمان گیرد و مهار خودرو تضمین شود. با این حساب، تایرهای خودرو به‌خوبی با زمین تماس پیدا می‌کنند و انتقال نیرو به بهترین شکل انجام خواهد شد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.


مطالب محبوب