سایت جامع خودرو در ایران


» 100 سال با تراک‌های نمادین chevrolet ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶


نزدیک ۱۰۰ سال پیش chevrolet مدل افسانه‌ای و یک تنی ۱۹۱۸ را نمود. این تراک الهام‌بخش مدل‌های نمادین زیادی در تاریخ کمپانی بوده است.

اگرچه که بحث زیبایی و زیباشناسی در درازا زمان دگرگونی ها قابل‌توجهی داشته ولی یک‌چیز همیشه یکسان بوده و دم طراحی تراک های chevrolet می‌باشد.

مدیر طراحی بیگانه تراک های chevrolet می‌گوید: “امروز استودیوی طراحی تراک chevrolet روی طراحی هدفمندی تمرکز کرده که گزینه‌های شخصی و سفارشی را برای طیف وسیعی از مشتریان برپایی می‌کند. با نگاه به طراحی تراک در یک سده پیش من فهمیدم که طراحان chevrolet از همان پیش درآمد روی اهداف مشابهی تمرکز داشته‌اند.”

  • یک تن ۱۹۱۸


در این لیست ۱۰ تراک نمادین تاریخ chevrolet را از نظر می‌گذرانیم و بی گمانً باید لیست را با مدل یک تن ۱۹۱۸ آغاز کنیم. این خودرو دارای شاسی غلطان با کابینی باز، پیشرانه ۴ سیلندر دست نویس و فریمی باز بود که دستور شخصی‌سازی را به خریداران می‌داد. حتی chevrolet می‌خواست نشانی قشنگ برای این فرآورده داشته باشد.

  • سری اینترنشنال LD 1929


این خودرو نخستین تراک تاریخ chevrolet بود که کابینی بسته داشت و ظرفیتی را برای طراحی کابین برپایی کرد. سری اینترنشنال LD زمانی که chevrolet آغاز به شناسایی رنگ خودرو کرد هستی داشت.

Chevy 1929 International Series LD

  • نیم تن ۱۹۳۸


نیم تن نخستین تراک طراحی شده بدست دپارتمان هنر و رنگ تازه راه اندازی chevrolet بود. این دپارتمان در آینده به سرنویس مرکز طراحی شناخته شد. در این زمان بود که طراحان فهمیدند تراک ها باید نشانه بصری ویژه خود را داشته باشند. این‌گونه بود که نیم تن کم بلندی تر و دراز‌تر با گلگیرهای ظریف و جلوپنجره ویژه متولد شد.

  • سری ۳۱۰۰ ۱۹۴۷


بنا به گفته مدیر chevrolet، ۳۱۰۰ یکی از نمادین‌ترین طراحی‌ها در تاریخ صنعت خودرو را دارد. این تراک کلاسیک بزرگ‌تر از نمونه‌های پیشین بود و از جلوپنجره ستانی ۵ میله‌ای سود می‌برد. این خودرو همچنین به لطف گلگیرهای یکپارچه و موقعیت چراغ ویژه جلو حضور پررنگ‌تری در جاده دارد.

  • سری ۳۱۲۱ Cameo Carrier 1955


این تراک که به سرنویس تراک کاری نیز شناخته می‌شود نخستین طراحی ویژه موسوم به Fleetside را داشت. نمای بیگانه این خودرو ظریف‌تر بود که انگیزه اصلی دم به خاطر طراحی کابین و گلگیر بوده است.

  • ۱۹۶۷ C10 Fleetside


مدیر طراحی بیگانه تراک های chevrolet می‌گوید نخستین تراکی که به راستیً عاشقش بوده همین C10 است. او طراحی صیقلی و بچه گلگیرهای خودرو را دوست دارد. از دسته دیگر عناصر طراحی شاخص خودرو می‌توان به خط شانه‌های نیرومند و میله chevrolet در جلو اشاره کرد که بستگی میان چراغ‌ها را برپا کرده است. ذکر این نکته بد نیست که رنگ متالیک در همین دوره شناسایی شد و به برجسته کردن خطوط بدنه کمک شایانی نمود.

  • یک تن Dually C30 1973


به سرنویس نخستین دو کابین بازار آمریکا، این تراک خودرویی ساده، سرسخت و هدفمند محسوب می‌شود. این خودرو همچنین گنجایش بار بسیار بیشتری نسبت به پیش داشت که به مشتریان کمک می‌کرد از تراک برای کارهای خود نیز کاربرد کنند.

  • ۱۹۸۸ C/K 1500


این تراک برای زمان خودرو بسیار پیشرفته بود مخصوصاً اینکه در طراحی دم آئرودینامیک نیز در نظر گرفته شده بود. C/K 1500 همچنین دارای طراحی کابین جدید با پشت آمپرهای پایین‌تر و برخی دکمه‌ها با نما آینده‌نگرانه بود. این خودرو امروزه هم استوک به نظر نمی‌رسد.

  • سیلورادو ۱۵۰۰ LT Z71 مدل ۱۹۹۹


این تراک برای نخستین بار از نام سیلورادو و طراحی کنونی نمای جلوی chevrolet کاربرد کرد. سیلورادو ۱۵۰۰ گیراترین تراک ساخته شده کمپانی نیست ولی عناصر طراحی مدرنی داشت که مدل‌های پیشین در آرزوی دم بودند.

  • سیلورادو ۱۵۰۰ ۲۰۰۷


مدیر طراحی chevrolet درباره این خودرو می‌گوید: ساده، نوین و نیرومند. این خودرو دارای کمان‌های چرخ بزرگ و طراحی ‌تر و تمیز بدنه بوده و با بزرگواری‌تر از دودمان پیشین خود به نظر می‌رسد. از زمان فرآوری این خودرو زبان طراحی تراک های chevrolet دگرگونی ها قابل‌توجهی داشته است.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]

مطالب محبوب