سایت جامع خودرو در ایران


» شمار نمایندگی‌های مجاز در ایران با شمار خودروها همخوانی دارد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


بایستگی هستی یک نمایندگی به ازای هر ۴۰۰۰ خودرو بر پایه قانون

به گزارش آگاهی ها خودرو ، «خودروسازان ملزم به انطباق نمایندگی‌های مجاز متناسب با شمار خودروی تحت ضمانت هستند.» این موضوعی است که مدتی پیش مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و بازرگانی چندی پیش ضمن اشاره به افزایش رضایتمندی مشتریان خودرو از کیفیت خدمات پس‌ازفروش، بر دم پافشاری کرد.

امیرحسین قناتی همچنین با ارائه توضیحاتی درخصوص برخی آگاهی ها منتشر شده مبنی‌بر پسندیده نبودن خدمات پس‌ازفروش خودروهای چینی، اظهار کرد : همگی خودروسازان درونی ازجمله ایران‌خودرو، سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور سیکلت برای همگی محصولات خود اعم‌از فرآوری برآمده از همکاری با شرکت‌های چینی یا دیگر محصولات تولیدی با نام بازرگانی ایرانی، ملزم‌به رعایت مفاد آیین‌نامه اجرایی قانون پشتیبانی از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هستند.

 نمایندگی‌ها هم از لحاظ کیفی و هم از نظر میزان خوشنودی مشتریان، با هستی سختگیرانه‌تر شدن ارزیابی‌ها در سال 95، امتیاز بالاتری نسبت به سال پیش از دم دریافت کرده‌اند.

نمایندگی‌ها هم از لحاظ کیفی و هم از نظر میزان خوشنودی مشتریان، با هستی سختگیرانه‌تر شدن ارزیابی‌ها در سال ۹۵، امتیاز بالاتری نسبت به سال پیش از دم دریافت کرده‌اند.

ناخشنودی مشتری‌ها از اپیدمی شدن نبود قطعات
در این رابطه دبیر انجمن شرکت‌های خدمات پس‌ازفروش خودرو در گفت‌وگو با «دنیای خودرو» با اشاره به اینکه مدتی پیش آگاهی ها مربوط به پسندیده نبودن خدمات پس‌ازفروش برای خودروهای چینی پررنگ شده بود، گفت: «براین‌پای بست است که مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، بر لزوم اجرای آیین‌نامه اجرایی قانون پشتیبانی از حقوق مصرف‌کنندگان پافشاری کرده است.»

عباسعلی غیاثی با بیان اینکه مواردی پیش می‌آید که اصطلاحا یک تکه اپیدمی می‌شود، روشنگری داد: «گاهی این رویداد می‌افتد که یک تکه مشکلی داشته باشد و درخواست برای دم بسیار شود. در این شرایط شدنی است این تکه در چند تعمیرگاه نباشد، ولی در باقی تعمیرگاه‌ها موجود باشد. این‌جا برداشت مشتری این است که این تکه به‌طور کلی در مراکز خدمات پس‌از‌فروش هستی ندارد و با شتاب هم ناخشنودی خود را آشکارکردن می‌کند.»

کسب امتیاز از ارزیابی‌های سختگیرانه
وی در پیوستگی با اشاره به میزان تناسب شمار نمایندگی‌ها و مراکز ارائه‌کننده خدمات پس‌ازفروش نسبت به شمار خودروهای عرضه شده بدست هر شرکت، افزود: «نسبت شمار مراکز خدمات پس‌ازفروش به خودروهای عرضه شده، در حال آماده استاندارد و مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون پشتیبانی از حقوق مصرف‌کنندگان است. براین‌پای بست به‌ازای هر ۴هزار دستگاه خودروی سواری تولیدی باید یک نمایندگی خدمات پس از فروش هستی داشته باشد.»

غیاثی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی بیش از ۴هزارو‌۷۰۰‌نمایندگی مجاز خدمات‌پس‌ازفروش در سطح کشور هستی دارد، پافشاری کرد: «در زمینه چگونگی عملکرد نمایندگی‌های مجاز خدمات پس از فروش، به‌تازگی گزارشی در شورای سیاستگذاری خودرو ارائه شد که براساس دم می‌توان گفت چگونگی مراکز امسال نسبت به سال گذشته از مطلوبیت بیشتری برخوردار بوده است.»

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های خدمات‌پس‌ازفروش خودرو، بر پایه واپسین گزارش‌های ارزیابی عملکرد نمایندگی‌های خدمات‌پس‌ازفروش، این نمایندگی‌ها هم از لحاظ کیفی و هم از نظر میزان خوشنودی مشتریان، با هستی سختگیرانه‌تر شدن ارزیابی‌ها در سال ۹۵، امتیاز بالاتری نسبت به سال پیش از دم دریافت کرده‌اند.

روند روبه‌رشد کیفیت خدمات‌پس‌از فروش
عباسعلی غیاثی با روشنگری این مطلب که از مشتریان درباره دشواری ها و کمبودهای موجود در این بخش سوال شده است، گفت: «براساس پاسخ مشتریان، ۸درصد، از کم بودن شمار نمایندگی‌ها درباره خودروهای وارداتی و ۸٫۵درصد از کمبود نمایندگی درباره خودروهای درونی ناخشنود بوده‌اند. همچنین ۶٫۳درصد از کمبود قطعات یدکی خودروها گلایه داشته‌اند.»

وی با اشاره‌به گزارش منتشر شده بدست شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درزمینه میانه امتیاز شاخص‌های اصلی ارزیابی شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، اظهار کرد: «در این زمینه پنج پارامتر در سال‌های ۹۴ و ۹۵ باره ارزیابی و سنجش پیمان گرفتند که براساس دم چگونگی سیستم خدمات‌پس‌ازفروش شرکت‌ها در انطباق با قانون سال گذشته شماره ۵۹٫۸ بوده است که نسبت به شماره سال پیش از دم که ۵۴‌بود، افزایش داشته است.»

دبیر انجمن شرکت‌های خدمات‌پس‌ازفروش خودرو، چگونگی تعمیرگاه‌های مجاز را از پارامترهای دیگر ارزیابی شده در این امتیازدهی سرنویس کرد و افزود: «در این باره نیز امتیاز سال۹۴ شماره ۶۳٫۴ بوده است که در سال پس‌از دم به ۷۱٫۷ افزایش یافته است. این افزایش امتیاز در زمینه رضایتمندی مشتری و کارایی نمایندگی‌ها نیز تکرار شده است که براساس دم این دو پارامتر در سال گذشته به ترتیب شماره ۶۹٫۷ و ۷۱٫۶ را دریافت کرده‌اند.»

غیاثی در پایان با اشاره‌به بخش دیگری از گزارش شرکت ISQI در زمینه امتیاز مشتریان از خدمات‌پس‌ازفروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو، ضمن اینکه هدف مشخص شده در سال ۹۶ را رسیدن به امتیاز ۷۵۰ دانست، خاطرنشان کرد: «بدین سان شرکت‌های باره ارزیابی در این بخش، در سال ۹۴، ۶۸۵، سال پس از دم ۶۹۸ و در هفت ماهه ابتدای امسال ۷۰۷ امتیاز کسب کرده‌اند. بنابراین طی این سال‌ها امتیاز مشتریان از خدمات‌پس‌از فروش شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو افزایش داشته است.»




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام