سایت جامع خودرو در ایران


» آیا سایپا به ثبات می‌رسد؟ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶

آیا سایپا به ثبات می‌رسد؟

دسته بندی : خودرو تاریخ : پنج شنبه ۲ آذر ۱۳۹۶


محسن قاسم جهرودی به سرنویس مدیرعامل سایپا منصوب شد
جهرودی در ساپکو هم عملکرد موفقی داشته است. او به مدت پنج سال در این شرکت کار و جنبش داشته و توانسته به‌سرنویس مسئول و مدیر پروژه افزایش گنجایش فرآوری عملکرد مناسبی داشته باشد. به طوری که گنجایش را از ۷۵ هزار به ۶۴۰ هزار دستگاه رساند
به گزارش تازه ها خودرو ، مدیرعامل جدید سایپا در حالی آغاز به‌کار کرده است که ظاهرا این شرکت با زیانی ۳هزاروپانصدمیلیارد‌تومانی دست و پنجه نرم می‌کند. به‌گفته کارشناسان قاسم جهرودی با قبول این پست خود را با چالش بزرگی روبرو کرده و البته با پروا به گفتگو‌هایی که در روزهای گذشته مطرح شده است به‌نظر می‌رسد او با دانش و آگاهی از دشواری ها و موانع موجود، مدیریت یکی از بزرگ‌ترین خودروسازی‌های خاورمیانه را قبول کرده است.
جهرودی ظاهرا با این رویکرد وارد گروه‌ خودروسازی سایپا شده است که سر و سامانی به چگونگی درآمدی و هزینه‌‌‌های این شرکت بدهد. ضمن اینکه مدیرعامل جدید سایپا با پروا‌به پیشینه طولانی که در مدیریت شرکت‌های تکه‌سازی دارد، با درک بیشتر این بخش مهم از صنعت کشور، کوشش در بازپرداخت به‌هنگام بدهی‌های این شرکت به تکه‌سازان دارد.
با پروا به اظهارات پسین جهرودی چشمداشت می‌رود نخستین اقدام او رسیدگی به چگونگی‌ بدهی‌ سایپا به تکه‌سازان و پس‌از دم بحث گسترش پلت‌فرم و گسترش خودروهای شرکت‌ باشد، چراکه با هستی زیان‌های بسیاری که طی سال‌های گذشته برای سایپا انباشته شده است، تا زمانی که ثبات و چگونگی پایدار در بخش‌های دیگر هستی نداشته باشد، این اقدامات عملا یا امکان‌پذیر نیست یا خیلی نمی‌توان به کامیابی دم امیدی داشت.
با پروا به پیشینه مدیریتی و کار و جنبش‌های گذشته جهرودی در زمینه بهبود چگونگی شرکت‌ها و رساندن دم‌ها به سود، می‌توان امیدوار بود در درازا یک دوره و با برنامه‌ریزی درست، چگونگی سایپا به ثبات برسد.
مدیرعامل جدید سایپا در کارنامه کاری خود به مدت ۵سال مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت یاتاقان بوش ایران بوده است. این شرکت در طی سال‌های کار و جنبش خود دارای زیان انباشته ۱۰ساله بوده که در زمان مدیریت جهرودی از این رکود بیرون و به‌سرنویس سودآورترین شرکت گروه صنعتی ایران‌خودرو شناخته شد.
جهرودی برای بیرون کردن این شرکت از چالش زیان‌ انباشته، به تنوع‌بخشی فرآوری ودست‌یابی به بازارهای جدید روی آورده بود. صادرات قطعات به کشورهای عربی یکی از کارهایی بود که با مدیریت وی انجام و مایه شد این شرکت با ارائه محصولات باکیفیت برای peugeot و nissan، سودآوری مناسبی به‌دست آورد.
یکی دیگر از ویژگی‌های مدیرعامل جدید سایپا کاربرد و به‌کارگیری تمام توان کارآزمودگان و تکه‌سازان درونی است. با این رویکرد جهرودی در ساپکو هم عملکرد موفقی داشته است.
او به مدت پنج سال در این شرکت کار و جنبش داشته و قائم مقام ساخت و خودکفایی مدیرعامل شرکت ساپکو بوده است. در این مدت او توانسته به‌سرنویس مسئول و مدیر پروژه افزایش گنجایش فرآوری عملکرد مناسبی داشته باشد. به طوری که گنجایش تکه‌سازی را از ۷۵ هزار دستگاه خودرو به ۶۴۰ هزار دستگاه رساند.
یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدیرعامل جدید سایپا می‌تواند با اتکا برآن به شرکت تحت مدیریتش کمک شایانی کند، بستگی پسندیده با تکه‌سازان درونی و بیگانه است. این ویژگی بی گمان در آینده و در همکاری با شرکت‌هایی مانند citroen و بحث درونی‌سازی خودروها بسیار اهمیت خواهد داشت و به کمک صنعت خودرو و شرکت خودروسازی سایپا خواهد آمد.
بررسی پیشینه کاری و مدیریتی جهرودی نشان دهنده رویکرد این مدیر در رسیدن به خودکفایی در فرآوری محصولات با کیفیت است. حضور و مدیریت در شرکت‌های گوناگون ایران‌خودرو و سایپا، جهرودی را صاحب تجربه و آگاهی مناسبی از چگونگی تمام بخش‌های صنعت خودرو کرده است. موضوعی که برای مدیرعامل شرکت بزرگ خودروسازی سایپا بسیار دارای اهمیت است.
صنعت خودروی کشورمان نیازمند مدیران آگاه و با تجربه‌ای همچون جهرودی است که زنجیره مراتب را در تمام بخش‌های صنعت خودرو طی کرده‌اند و به‌خوبی دشواری ها فرآوری خودرو در کشور را می‌دانند.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام