سایت جامع خودرو در ایران


» دوئل ب‌ام‌و سری 5 و آکورا RLX ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶

دوئل ب‌ام‌و سری ۵ و آکورا RLX

دسته بندی : آکورا ، ب ام و ، ب ام و سری 5 ، خودرو ، دوئل ، سدان ، لوکس ، نظرسنجی تاریخ : شنبه ۴ آذر ۱۳۹۶


در قسمتی دیگر از دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری چشم وهمچشمی‌های خودرویی ماشین ۹۸ امروز به سراغ گروه سدان‌های میانه لوکس رفته‌ایم. در دوئل پیشین این گروه maserati گیبلی و جگوار XF در برابر یکدیگر پیمان گرفتند که طی این کشمکش درمجموع شمار ۱۹۲۱ رأی به ثبت رسیده است. در این دوئل گیبلی با دریافت ۱۳۹۱ رأی کامیاب به کسب ۷۲ درصد از همه رای ها شده و پیروزی مقتدرانه‌ای کسب کرد درحالی‌که XF تنها ۵۳۰ رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین و پسینیان دوئل گروه سدان‌های میانه، ب‌ام‌و سری ۵ و آکورا RLX به میدان نبرد آمده‌اند.

مرسدس E کلاس

اینفینیتی Q70

audi A6

جنسیس G80

مرسدس E کلاس

audi A6

cadillac CTS

لینکلن MKZ

جگوار XJ

maserati گیبلی

cadillac CTS

maserati گیبلی

ب‌ام‌و سری ۵

آکورا TLX

لکسس GS

volvo S90

؟

volvo S90

ب‌ام‌و سری ۵

سری ۵ یکی از مشهورترین، دوست داشتنی‌ترین و باسابقه‌ترین محصولات ب‌ام‌و است. پیشینهٔ این سدان لوکس آلمانی به سال ۱۹۷۲ و شناسایی دودمان نخست دم بازمی‌گردد که به‌سرنویس جایگزینی برای سدان‌های سری ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ب‌ام‌و به بازار آمد. دودمان نخست سری ۵ که در کشورمان هم عرضه شد، تنها به‌چهره سدان تا سال ۱۹۸۱ به فرآوری رسید و سپس جای خود را به دودمان دوم داد. بدین ترتیب دودمان‌های سری ۵ یکی پس از دیگری طی سال‌های پس به بازار آمدند درحالی‌که از دودمان سوم نسخهٔ استیشن هم به مدل‌های دم اضافه شد. هم‌اکنون این سدان آلمانی در دودمان هفتم خود پیمان دارد که به‌تازگی راهی بازار شده است. این دودمان که با کد G30 شناخته می‌شود، رسماً در اکتبر ۲۰۱۶ رونمایی شده و فروش دم از ماه فوریه آغاز شد. در دودمان پیشین، ب‌ام‌و عضو دیگری را به خانوادهٔ سری ۵ اضافه کرده بود که گرن توریزمو نام داشت ولی در این دودمان، مدل گرن توریزمو به سری ۶ منتقل شده و بنابراین سری ۵ هم‌اکنون در همان دو نسخهٔ سدان و استیشن پیشین فرآوری می‌شود. این خودرو روی پلت‌فرم جدید OKL ب‌ام‌و ساخته شده که با مدل بزرگ‌تر سری ۷ مشترک است. سری ۵ هم‌اکنون با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌های بنزینی و دیزل به بازار عرضه می‌شود و در میان دم‌ها یک نسخهٔ هیبریدی هم هستی دارد. لیست موتورهای بنزینی این خودرو از یک یکتا ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۸۵ اسب بخار نیرو در مدل ۵۲۰i آغاز شده و سرانجامً به نیروگاه ۴٫۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار نیرو در مدل M5 ختم می‌شود. در این دوئل ولی جهت هماهنگی با رقیب ژاپنی مدل ۵۴۰i شرکت کرده که از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر دست نویس توربو کاربرد می‌کند. این موتور سیکلت ۳۴۰ اسب بخار نیرو و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود ولی امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ جنباننده XDrive هم برای دم هستی دارد. فروش سری ۵ در سال ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده ۳۲,۴۰۸ دستگاه و فروش دم تا ماه اکتبر امسال ۳۱,۹۱۳ دستگاه بوده است.

آکورا RLX

آکورا نخستین بار با شناسایی سدان کانسپتی با نام RLX در نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۲ تازه ها از ساخت خودروی جدیدی برای جایگزینی با سدان RL داد. سپس نسخهٔ تولیدی این سدان جدید در اواخر همان سال در نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۲ رونمایی شده و از مارس ۲۰۱۳ به‌سرنویس جایگزینی برای مدل RL به بازار آمد. این خودرو بزرگ‌ترین سدان آکورا و به‌طورکلی سدان پرچم‌دار گروه honda محسوب می‌شود. RLX به‌تازگی برای مدل ۲۰۱۸ فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای خود را تجربه کرده است که برای نخستین بار در هفتهٔ خودروی مونتری امسال به نمایش همگانی درآمد. در این فیس‌لیفت، بر پایه زبان طراحی جدید آکورا، دگرگونی ها ظاهری بزرگ‌ای در RLX چهره گرفته که دربرگیرنده مواردی چون جلوپنجرهٔ شش‌گوشهٔ جدید، چراغ‌های جلو و عقب جدید و… می‌شود. این سدان لوکس ژاپنی هم‌اکنون تنها در دو نسخهٔ گوناگون به بازار عرضه می‌شود. مدل نخست که در دوئل ما هم شرکت کرده است، مجهز به یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 تنفس طبیعی بنزینی است. این موتور سیکلت ۳۱۰ اسب بخار نیرو و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که پس از فیس‌لیفت ۲۰۱۸ برای انتقال دم یک گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ خودکار ارائه شده است. مدل دوم ولی یک نسخهٔ هیبریدی است که نیروهای محرکهٔ دم از یک موتور سیکلت بنزینی V6 به همراه سه موتور سیکلت الکتریکی تشکیل شده است. خروجی کلی این سیستم که در دم از فناوری نیروهای محرکهٔ هیبریدی سوپراسپرت NSX کاربرد شده، ۳۸۰ اسب بخار است. این مدل هیبریدی به‌چهره استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ جنباننده مجهز است ولی نسخهٔ بنزینی صرفاً به‌چهره دیفرانسیل جلو فرآوری شده و امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ جنباننده برای دم هستی ندارد. اوضاع فروش آکورا RLX در ایالات‌متحده هرگز پسندیده نیست چراکه سال گذشته در این کشور تنها ۱۴۷۸ دستگاه از دم فروخته شده است. این رویه امسال هم پیوستگی داشته است به‌نحوی‌که تا پایان ماه اکتبر امسال تنها ۹۲۲ دستگاه RLX در ایالات‌متحده به فروش رسیده است. بااین‌حال آکورا امیدوار است با این فیس‌لیفت پسین و به لطف طراحی جدید و فناوری‌های بیشتر بتواند فروش سدان پرچم‌دار خود را در آمریکا افزایش دهد.

 

 

مشخصات فنی

آکورا RLX

ب‌ام‌و ۵۴۰i

پیشرانه ۳٫۵ لیتری V6 ۳ لیتری I6
تنفس طبیعی توربوشارژ
نیرو ۳۱۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۷۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته خودکار ۸ سرعته خودکار
محور جنباننده جلو عقب
شتاب صفرتاصد ۵٫۸ ثانیه ۴٫۷ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴٫۳ ثانیه ۱۳٫۲ ثانیه
بیشینه سرعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت ۲۵۰ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹٫۴ لیتر (ترکیبی) ۹٫۲ لیتر (ترکیبی)
گنجایش باک ۷۰ لیتر ۶۸ لیتر
وزن ۱۸۱۵ کیلوگرم ۱۸۴۵ کیلوگرم
درازا ۴٫۹۸ متر ۴٫۹۴ متر
فاصلهٔ محوری ۲٫۸۵ متر ۲٫۹۷ متر
حجم صندوق بار ۴۲۰ لیتر ۵۴۰ نیوتن متر
بها پایه ۵۵,۴۱۵ دلار ۵۷,۴۴۵ دلار

 

این دوئل‌ها، سنجش‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای دوست داشتنی‌تر میان شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با پروا به جمیع جهات، گیرایی، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، بها و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ انگیزه ها و معیارهای گزینش خود را نیز خواهشمند استً در بخش نظرات بیان فرمایید.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام