سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی ب‌ام‌و M2 Pure، اسپرت و ناب ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶


نخستین سوالی که با نگریستن این جانور در ذهن متبادر می‌شود، این است که چه مقدار ابزارها پهلویی کارخانه‌ای را می‌توان برای M2 Pure سفارش داد؟ این مقدار برای خودروی باره بررسی در اینجا، تا ۲۲ هزار دلار هزینه در برداشته و بها دم را به ۱۱۶ هزار دلار خواهد رساند. بها مدلی دیگر از M2 Pure با بشمارآوردن هزینه ۳۰۹۰ دلاری آپشن‌هایی همانند: آی درایو۶، چراغ‌های Bi-LED و برخی ساز و برگ دیجیتال دیگر به ۹۳,۳۰۰ دلار استرالیا می‌رسد.

ب‌ام‌و M2
خودروی باره آزمایش ما به ساز و برگ و آپشن‌های پایین مسلح شده است:
تزیینات فیبر کربنی برای بخش‌هایی از نمای جلو، اسپویلر عقب و قاب آینه‌ها به ارزش ۴۸۱۷ دلار،
جلوپنجره مشکی شفاف(۴۴۰دلار)، سیستم اگزوز M پرفورمنس به همراه سراگزوزهای تیتانیومی ۸۰ میلیمتری(۶۰۸۵ دلار)، غربیلک فرمان M پرفورمنس روکش شده با الکانترا(۱۰۸۸٫۶۶دلار)، رینگ‌های سبک آلیاژی به همراه تایرهای میشلین اسپرت کاپ۲ به ارزش ۹۲۸۸ دلار.

ب‌ام‌و M2
همانطور که بسیاری از هواداران ب‌ام‌و آگاهی دارند، M2 به طور گسترده از پیشرانه ۳ لیتری، شش سیلندر دست نویس تویین پاور توربوشارژ کاربرد می‌کند و در اینجا این پیشرانه توانا است تا برابر ۳۶۵ اسب بخار توان خروجی حاصل نماید و ۴۶۵ نیوتن-متر گشتاور برپایی کند. این نیرو بدست گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و اگر شما دلبستگی‌ای به دم ندارید می‌توانید با پرداخت مبلغ ۶۰۰۰دلار، از گیربکس ربات دوکلاچه که در نسخه عادی M2 به کار گرفته می‌شود، بهره ببرید. شتاب صفر تا صد این خودرو با گیربکس دستی برابر ۴٫۵ ثانیه و در حالت ربات برابر ۴٫۳ ثانیه است. این بدان معناست که M2 PURE به میزان ۰٫۱ ثانیه از M240i، با ۱۶۵۰۰ دلار بهای کمتر و مجهز به پیشرانه شش سیلندر با توان ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن-متر، تندتر است.

ب‌ام‌و M2
اگرچه شکی در عملکرد عالی پیشرانه و قوت پیش‌برنده کارساز دم نیست، ولی آیا این موارد برای عشق‌ورزی کافی بنظر می‌رسد؟ M2 عادی از نظر صدای اگزوز چندان قانع کننده نیست ولی خودروی ما از پکیج اگزوز Mپرفورمنس دوگانه بهره می‌برد که یک امتیاز ویژه در عشق ورزی محسوب می‌شود. این سیستم از یک سوپاپ سایلنسر ضدزنگ بهره می‌برد و شما توانا هستید تا از درون کابین، دم را به دو حالت اسپرت و یا Track تنظیم نمایید که هرکدام غرش و طنین زیبای خود را به گوش شما خواهند رساند.

ب‌ام‌و M2
جعبه دنده دستی ۶MT H-pattern با اهرم جایگزینی دنده بسیار عالی ملبس به آلکانترا، بسیار خوب کنش می‌کند.
از نظر دینامیکی این خودرو دارای ساز و برگ پایین است:
سرکمک‌های پیوستگی دوگانه در جلو و اکسل عقب از گونه بازویی چندگانه، سیستم فرمان سرووترونیک M، پارامترهای قابل تغییر سیستم مهار پایداری، نگاشت تطبیق‌پذیر دریچه گاز و زمان جایگزینی دنده، دیفرانسیل پرکار M.

ب‌ام‌و M2
دیفرانسیل زیرک عقب، گشتاور تولیدی بدست پیشرانه را از راه اکسل عقب به جایی که نیازمندی بیشتری به دم باشد، ارسال می‌کند. کاربرد واژه پرکار برای دیفرانسیل نیز به چم(cham ) ارزیابی شرایط گذرگاه بدست سنسورهای مربوطه است. زیرکی دینامیکی نیز برآمده از آسودگی، فروتنی و در همان سان سرسختی این خودرو است. در رانندگی روزمره، برحسب دستورات شما و روش رانندگی‌تان، هر دو حالت قابل دسترسی است ولی با این هستی، به انگیزه عدم بهره‌گیری از کمک‌فنرهای پرکار، بخش سرسخت بر نیمه دیگر برتری دارد.

ب‌ام‌و M2
درحقیقت هم‌نشینی با این خودرو بر بسیاری از خودرو‌های دیگر همانند ford فوکوس RS و مرسدس AMG A45 برتری دارد؛ به راستی M2 چاقویی تیز و برنده است ولی آسیبی نمی‌رساند.

ب‌ام‌و M2
در حالت اسپرت و اسپرت پلاس با هستی به کارگیری لاستیک‌های چسبنده، در هنگام فشار بسیار به ماشین ۹۸ گاز،گواه تکان شدید قسمت عقب خودرو هستیم. عبور از پیچ‌های میانه، یادآور عملکرد porsche کیمن است که البته M2 بخوبی از پس دم بر می‌آید. «اطمینان بخش» عبارتی است که می‌توان برای این موقعیت بکار برد.

ب‌ام‌و M2
غربیلک فرمان در دست بسیار باشکوه است و سیستم سرووترونیک در تعامل سر راست با راننده پیمان دارد ولی عملکرد کلی گردآور فرمان نسبت به porsche کیمن در رتبه پایین‌تری جای می‌گیرد. کالیپرترمزهای چهار پیستون جلو با دیسک های ۳۸۰ میلیمتری و گونه دو پیستون در عقب، حس دلپذیر و اطمینان‌بخشی را به راننده منتقل می‌نمایند.

ب‌ام‌و M2
تو یا درون کابین چندان لوکس بنظر نمی‌رسد و شرکت سازنده در این نسخه راه قناعت را در پیش گرفته است. از موارد حذف شده در این نسخه نسبت به نمونه عادی، می‌شود به نبود چراغ‌های LED تطبیق پذیر، صندلی‌های برقی، سیستم کیلس و سیستم صوتی بزرگتر Harman/Kardon اشاره کرد. صندلی‌های چرمی با دوخت آبی رنگ و غربیلک فرمان که به چهره دستی قابل تنظیم هستند، نشان از قابلیت تنظیم ارگونومی برای هر شخصی با هر ویژگی فیزیکی دارند.

سیستم اطلاعات سرگرمی آی درایو۶ نیز از راه کلید چرخان روی کنسول مهارشدنی است. عملکرد سیستم‌های صوتی، مسیریابی و مهار تهویه چنگی به دل نمیزند. رویهمرفته چیز خاصی برای باز شدن دهان شما از فرط شگفتی هستی نخواهد داشت، ولی همه چیز در سر جای خودش بوده و در درستی با یک کابین ترازمند طرف هستیم. البته ماشین ۹۸‌های گیرا آلیاژی را که جزو نکات تحسین‌برانگیز کابین محسوب می‌شوند، نباید از قلم انداخت. همچنین یک نمایشگر سرعت‌شمار جدید با درونمایه ویژه M که تا ۳۰۰کیلومتربرساعت و ۷۰۰۰ دور در دقیقه، درجه‌بندی شده است را نیز بایستی به لیست اندک فناوری‌های کابین این خودرو اضافه نمود. وانگهی صندلی‌های عقب بیشتر پسندیده کودکان هستند و بزرگسالان بی گمان رده جلو را ترجیح خواهند داد. فضای صندوق عقب نیز درحدود ۳۹۰ لیتر حجم را در گزین کردن شما می‌گذارد تا باروبنه‌تان را در دم جای دهید.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که اگرچه صرف مبلغی در نزدیک ۲۰هزار دلار بیشتر، برای تصاحب این نسخه از M2 Pure، کمی نامانوس به نظر می‌رسد ولی باید گفت که اگر به خودروهای پرفورمنس دلبستگی دارید، به این یکی نیز عشق خواهید ورزید و هیجانی جدا را تجربه خواهید کرد.

منبع: caradvice



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام