سایت جامع خودرو در ایران


» گزینش خودروی سال 2018 موتورترند ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶


موتورترند امسال نیز به‌رسم سال‌های گذشته اقدام به گزینش خودروهای سال ۲۰۱۸ در سه گروه خودروی سال، اس‌یووی سال و تراک سال کرده است که در این قسمت خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند را شناسایی می‌کنیم و در روزهای آینده به اس‌یووی سال و تراک سال هم خواهیم پرداخت. چشم وهمچشمی گزینش خودروهای سال موتورترند را می‌توان یکی از معتبرترین چشم وهمچشمی‌ها و گزینش‌ها در این زمینه دانست. کارشناسان و داوران این سایت تازه ترین خودروها را طی چند صد کیلومتر باره آزمایش پیمان داده و به‌دقت بررسی می‌کنند. سال گذشته در این چشم وهمچشمی‌ها به ترتیب شورلت بولت، مرسدس GLC و ford سوپردیوتی به ترتیب عناوین خودرو، اس‌یووی و تراک سال را کسب کردند و حال بپردازیم به خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند.

چند سال گذشته دوران جالبی برای خودروها بوده است. طی این سال‌ها، کراس‌اوورها و اس‌یووی‌ها محبوبیتی خیره‌کننده یافته و سدان‌ها را به حاشیه راندند. پروا به مصرف سوخت بیشتر شده و از منابع انرژی جدیدی در خودروها کاربرد شده است. فناوری‌های جدیدی در ماشین‌ها بکار رفته که چند سال پیش حتی قابل‌انگاشت نبودند. آی تی‌های رانندگی خودکار به‌سرعت در حال پیشرفت هستند و به آهستگی خودروها را از مهار صد درصد انسانی جدا می‌کنند. مواردی از این دست، از ویژگی‌ها و رویدادهای قابل‌پروا دنیای خودروسازی در سالیان بازپسین به تازگی بوده‌اند؛ ولی در چشم وهمچشمی خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند همچنان خودروهای مختلفی از سدان و کوپه گرفته تا استیشن و مینی‌van حضور دارند. چشم وهمچشمی امسال میان ۲۶ خودروی گوناگون در ۴۶ مدل گوناگون انجام گرفته است. در این چشم وهمچشمی گونه ها متنوعی از خودروها حضور داشته‌اند. خودروهایی در کلاس‌های گوناگون و با سوخت‌هایی متفاوت. از بنزینی گرفته تا تمام الکتریکی.

از خودروهای تمام الکتریکی، امسال چهار خودرو دربرگیرنده تسلا مدل ۳، اسمارت فورتو EV، nissan لیف و hyundai آیونیک EV در چشم وهمچشمی حضور داشته‌اند. hyundai آیونیک و kia نیرو نیز به‌سرنویس خودروهای هیبریدی شرکت کرده و toyota پریوس پرایم هم نمایندهٔ خودروهای پلاگین‌هیبریدی بوده است. از سوی دیگر، پرفروش‌ترین سدان‌های ایالات‌متحده یعنی toyota کمری و honda آکورد هردو با دودمان جدید خود به چشم وهمچشمی امسال آمده‌اند. honda اودیسه به‌سرنویس یک خودروی خانوادگی در چشم وهمچشمی شرکت کرده درحالی‌که مرسدس و audi هم با استیشن‌های عملکردی و گیرا خود به میدان آمده‌اند. در سوی دیگر خودروهای گیرا alfa romeo جولیا، لکسس LC و honda سیویک تایپ R نیز برای دیگران خط‌ونشان می‌کشند.

شرکت‌کنندگان چشم وهمچشمی خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند

porsche پانامرا لینکلن کانتیننتال
alfa romeo جولیا اینفینیتی Q60
kia استینگر honda اودیسه
honda آکورد nissan لیف
تسلا مدل ۳ hyundai آیونیک
honda سیویک Si/ تایپ R kia نیرو
مرسدس E کلاس کوپه toyota کمری
مرسدس E کلاس استیشن volvo V90
porsche باکستر kia ریو
subaru ایمپرزا toyota پریوس پرایم
audi A5 کوپه/اسپرت‌بک audi A4 آلرود
ب‌ام‌و سری ۵ hyundai i30
اسمارت فورتو EV لکسس LC

سپس پس از آزمایش‌های فراوان، از میان این ۲۶ خودرو و همه ۴۶ مدل گوناگون، سرانجامً هشت خودرو به‌سرنویس فینالیست‌های چشم وهمچشمی خودروی سال ۲۰۱۸ گزینش شدند. همهٔ این هشت خودرو شایستگی هنگام‌را داشتند که پاداشٔ خودروی سال که همان کالیپر طلائی است را با خود به خانه ببرند ولی باید یکی از هنگام‌ها گزینش می‌شد. این انتخابی از میان بهترین‌ها بود که عبارت‌اند از:

alfa romeo جولیا

honda آکورد

honda سیویک تایپ R

kia ریو

kia استینگر

لکسس LC

porsche پانامرا

تسلا مدل ۳

احتمالاً باید بجای لکسس LC500h، مدل LC500 را در میان فینالیست‌ها پیمان می‌گرفت ولی هستی این تفکر که toyota رهبر آی تی‌های هیبریدی است مایه شد که سرانجامً مدل هیبریدی LC500h گزینش گردد که البته گزینش هوشمندانه‌ای بود و معلوم شد که نسخهٔ درستی در میان فینالیست‌ها پیمان گرفته است.

مطمئناً پانامرا توربو با بها پایه‌ای نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار، خودروی گران‌قیمتی محسوب می‌شود که شاید برای پیمان گرفتن در میان فینالیست‌های خودروی سال پسندیده نباشد ولی هنگام رانندگی با هنگام یعنی زمانی که افسار ۵۵۰ اسب وحشی هنگام آزاد شده و در ۳ ثانیه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد، این بها بالا به‌کلی فراموش می‌شود. بااین‌حال هرچند پانامرا توربو فینالیست قانونی چشم وهمچشمی امسال بود ولی تصمیم گرفته شد که مدل ۴S هم هنگام‌را در فینال همراهی کند.

kia استینگر همه را شگفت‌زده کرد. این ماشین را می‌توان یکی از بهترین ساخته‌های kia دانست تا جایی که مدل GT چهارچرخ جنباننده هنگام ۹۰ تا ۹۵ درصد بهتر از سنجه کلی خودروهای kia است. البته audi A5 اسپرت‌بک هم می‌توانست جای استینگر را در میان فینالیست‌ها بگیرد ولی ۳۰ درصد بها بیشتر هنگام مایه شد که سرانجامً سدان کوپهٔ کره‌ای‌ها به فینال راه پیدا کند.

دودمان جدید honda آکورد نیز یکی دیگر از شگفتی‌های چشم وهمچشمی امسال بود. این خودرو نه‌تنها در صدر سگمنت سدان‌های میان سایز خانوادگی پیمان می‌گیرد که حتی با پیشرانهٔ ۲ لیتری و گیربکس ۱۰ سرعتهٔ ربات، از ب‌ام‌و ۵۳۰i هم سدان اسپرت بهتری است.

تسلا مدل ۳ به‌سرنویس تازه ترین ساختهٔ تولیدی ایلان ماسک داوران را هیجان‌زده کرد بخصوص که برخلاف مدل‌های S و X، قیمتی شش‌رقمی را در هنگام نمی‌بینیم؛ ولی نسخه‌های اولیهٔ تسلا مدل ۳ از گونه فول آپشن هستند که نتیجتاً بر بها هنگام می‌افزاید؛ بنابراین آیا مدل ۳ ارزش پرداخت ۳۵ هزار دلار را دارد؟ جوابی برای این سؤال هستی نداشت و پس از ارزیابی فینالیست‌ها با معیارهای کلیدی، امتیاز تسلا مدل ۳ کاهش یافت.

پس از بررسی کامل فینالیست‌ها، نشستٔ پایانی برای گزینش بهترین خودرو به‌سرنویس پیروز چشم وهمچشمی تشکیل شد. در این نشست در باره چگونگی گزینش برنده بحث شد ولی سرانجامً هیئت‌داوران به یک گزینش یکتا نرسیدند به‌نحوی‌که چهار خودروی alfa romeo جولیا، honda آکورد، تسلا مدل ۳ و kia استینگر مشترکاً در جایگاه نخست پیمان گرفتند؛ ولی در پایان alfa romeo جولیا به‌سرنویس خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند شناسایی شد. عنوانی که به راستیً شایستگی هنگام‌را داشت.

نگاه کوتاهی به alfa romeo جولیا، خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند

در اعتبار برند alfa romeo همین بس که هنری ford، پایه‌گذار فرآوری انبوه خودرو گفت هنگامی‌که من یک alfa romeo را می‌بینیم، کلاهم را از سر برمی‌دارم. آقای ford می‌دانست که چه ویژگی خاصی در ساخته‌های آلفا هستی دارد. این شرکتی است که انزو ferrari پیش از آنکه خود تیم پیکار تأسیس کند، پیکار دادن را با هنگام آغاز کرد. حال روح محصولات پرافتخار دههٔ ۶۰ آلفا در جولیا دمیده شده و این سدان جدید، میراث بی‌همانند alfa romeo را با خود دارد. یکی از آزمایش‌کنندگان در باره جولیا می‌گوید که جادوی خاصی در این ماشین هستی دارد. هرچند دودمان کنونی ب‌ام‌و سری ۳ هم‌اکنون در دوران پایانی زندگی خود پیمان دارد ولی سدان اسپرت آلمانی‌ها هرگز رقیبی به این خوبی نداشته است.

جولیا در چشم وهمچشمی بسیار سختی توانست پیروز شود. همان‌طور که گفته شد حتی امسال به‌غیراز جولیا سه خودروی دیگر دربرگیرنده honda آکورد، تسلا مدل ۳ و kia استینگر هم توانستند به مقام نخست خودروی سال دست پیدا کنند. خودروهایی که همهٔ هنگام‌ها نیرومند و شایسته هستند ولی این alfa romeo است که سرانجامً پاداش را از هنگام خود کرد. در اوایل امسال، نسخهٔ پایهٔ جولیا در چشم وهمچشمی بزرگ سدان‌های کامپکت لوکس ۲ لیتری موتورترند توانست همگی شرکت‌کنندگان دربرگیرنده audi A4، ب‌ام‌و سری ۳، جگوار XE، لکسس IS و مرسدس C کلاس را مغلوب کند. سپس مدل نیرومند کوادروفولیو به‌سرنویس رقیب سرسختی برای سوپرسدان‌های ب‌ام‌و M3، cadillac ATS-V و مرسدس C63 AMG به میدان آمد.

و سرانجامً در چشم وهمچشمی بهترین خودرو برای راننده نیز جولیا که تنها سدان شرکت‌کننده در این چشم وهمچشمی بود در برابر یازده رقیب دربرگیرنده اسپرت‌ها، سوپراسپرت‌ها و گرند توررهای شش‌رقمی به جایگاه قابل‌گرامیدن ششم دست پیدا کرد؛ بنابراین این سدان ایتالیایی همواره در همگی آزمون‌های موتورترند درخشیده است. به گفتهٔ آزمایش‌کنندگان، جولیا بهترین فرمان و بهترین شاسی را دارد. نسخهٔ کوادروفولیوی این ماشین، یک سدان آتشین است و به ویژهً در حالت رانندگی پیکار، بسیار پرسروصدا است. این سوپرسدان در سینهٔ خود یک نیروگاه ۲٫۹ لیتری V6 دارد که در ریشه یک پیشرانهٔ هشت سیلندر ferrari است که دو سیلندر هنگام حذف شده است. این موتور سیکلت با ۵۰۵ اسب بخار نیرو، جولیا را ظرف ۳٫۸ ثانیه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت رسانده و در ۱۲٫۱ ثانیه هنگام‌را از خط پایان مسافت ۴۰۰ متر عبور می‌دهد.

ولی ویژگی مهمی که منجر به کسب پاداشٔ کالیپر طلائی بدست alfa romeo جولیا شد این است که بسیاری از خودروسازان، سدان‌های عملکردی تند و خوبی را ارائه می‌کنند ولی در نسخه‌های پایه عمدتاً این ویژگی‌ها از میان می‌روند درحالی‌که نسخهٔ پایهٔ جولیا هرگز این‌طور نیست. این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ سرزنده است که ۲۸۰ اسب بخار نیرو و ۴۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد؛ بنابراین درنهایت alfa romeo جولیا با تکیه بر ویژگی‌های برجستهٔ خود توانست در نبردی سخت با بهترین خودروهای حال آماده گیتی سرنویس ارزشمند خودروی سال ۲۰۱۸ موتورترند را کسب کند.

 

مشخصات فنی

 

جولیا Q2

جولیا Q4

جولیا QV

پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲٫۹ لیتری V6
تنفس توربو توربو توئین توربو
نیرو ۲۸۰ اسب بخار ۲۸۰ اسب بخار ۵۰۵ اسب بخار
گشتاور ۴۱۵ نیوتن متر ۴۱۵ نیوتن متر ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس هشت سرعته ربات هشت سرعته ربات هشت سرعته ربات
محور جنباننده عقب چهارچرخ عقب
درازا ۴٫۶۳ متر ۴٫۶۳ متر ۴٫۶۳ متر
وزن ۱۶۱۵ کیلوگرم ۱۶۹۰ کیلوگرم ۱۷۲۵ کیلوگرم
پخش وزن ۵۰/۵۰ جلو/عقب ۵۲/۴۸ جلو/عقب ۵۳/۴۷ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ ۵٫۷ ثانیه ۵٫۴ ثانیه ۳٫۸ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴٫۲ ثانیه ۱۴ ثانیه ۱۲٫۱ ثانیه
مصرف سوخت ۸٫۷ لیتر (ترکیبی) ۹٫۵ (ترکیبی) ۱۱٫۸ (ترکیبی)
حجم صندوق بار ۳۸۰ لیتر ۳۸۰ لیتر ۳۸۰ لیتر
بها پایه ۴۰,۹۹۰ دلار ۴۲,۹۹۰ دلار ۷۳,۵۹۵ دلار
بها آزمایش‌شده ۵۰,۰۳۵ دلار ۵۱,۴۹۰ دلار ۸۵,۴۹۵ دلار



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام