سایت جامع خودرو در ایران


» Wey نخستین چینی بازار آمریکا؟ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶

Wey نخستین چینی بازار آمریکا؟

دسته بندی : خودرو تاریخ : پنج شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶



بی گمانً از نام خانوادگی یِنس اِشتاین گرابِر (Jens Steingraeber) می توان پی برد که با یک شخص چینی روبرو نیستیم. اِشتاین گرابِر سمت مدیر عامل اجرایی یا همان CEO برند چینی کاملاً جدید و لوکس “وِی” را داشته و احتمالاً این شخص در ورود محصولات این برند چینی به سرنویس نخستین خودروی چینی در بازار ایالات متحده نقشی بنیادین دارد، البته این جستار هنوز قطعی نیست. اِشتاین گرابِر پیش از این از مدیران کمپانی audi بوده است. او در این کمپانی آلمانی بیشتر مسئولیت خودرو های شاسی بلند را بر دوش داشته و به تازگیً نیز به سرنویس مدیر فرآورده برای audi Q3 تکاپو کرده است، ولی در فرآوری کوپه اسپرت audi یعنی R8 و دیگر محصولات اسپرت audi نیز دست داشته است.
پس از اینکه چندین ساعت را در نمایشگاه خودروی گوانگژو سپری کردم و با چندی از مدیران برند های چینی و خبرنگاران دیگر به گفتگو پرداختم، به این نتیجه رسیدم که یافتن پاسخ برای سوالی که ذهن من را به خود مشغول کرده چندان هم کار سختی نیست. سوال این است: “چه زمانی گواه فروش خودرویی چینی در بازار ایالات متحده خواهیم بود؟” پاسخ این است: “نزدیک بهً دو سال دیگر”. البته این پاسخ تنها برای بازار آمریکا صدق نمی کند، بلکه می توان گفت احتمالاً تا دو سال دیگر خودرو های چینی وارد تمام بازار های خودرو در سرتاسر جهان خواهند شد.
ولی تنها یک دشوار هستی دارد: حدوداً یک دهه است که همین پاسخ را از مدیران برند های چینی می شنویم. در نمایشگاه خودروی دیترویت سال ۲۰۰۸، چینی ها ادعا می کردند که سال ۲۰۱۰ آمریکایی ها گواه ورود خودرو های چینی به بازار ایالات متحده خواهند بود. اینجا در نمایشگاه گوانگژو به نظر می رسد همه برند های چینی آمادگی ورود به بازار اروپا و آمریکا را دارند و ظاهراً پیمان است این رویداد سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ به وقوع بپیوندد. اگر چه چینی ها همیشه پیغام یکسانی را می رسانند، ولی اطلاعات آنها قابل اعتماد نیست.
ولی چرا در باره برند چین ی وِی شرایط با بقیه فرق دارد؟
اگر با خودرو های برند وِی آشنایی ندارید، باید بدانید که در حال آماده دو کراس اوور به نام های VV7 و VV5 بدست این خودروساز چینی به فرآوری می رسند که چگونگی خوشنودی بخشی دارند و به زودی گواه یک پرچمدار از برند وِی با نام P8 خواهیم بود. در میان خودرو های نمایشگاه، مدل هایی که بدست برند وِی به نمایش گذاشته شده بودند به راحتی از خودرو های چینی دیگر با کیفیت ساخت پایین و نما شگفت و غیر عادی قابل تشخیص بودند. وانگهی، در طراحی بیگانه و درونی خودرو های وِی به جزئیات نیز پروا شده است. این شاسی بلند های چینی که نما منظم و هماهنگی دارند، می توانند در بازار چین سرنویس “خودرویی لوکس” را داشته باشند، ولی بی گمانً در بازار آمریکا توان چشم وهمچشمی با خودرو های لوکس را ندارند و بهتر است بگوییم از نظر طراحی و کیفیت ساخت دست کم ها را دارند. جدول زیر دربرگیرنده مشخصات فنی خودرو های این برند چینی است (برگرفته از تارنما رسمی برند وِی – wey.com):

ولی نکته مهم تر مربوط به ایمنی خودرو های وِی می شود که بر پایه گفتگو های یِنس اِشتاین گرابِر، مدیر عامل اجرایی برند وِی، کارهای مربوط به آزمایش برخورد این خودرو ها انجام شده است. درست است که خودرو های وِی پروانه فروش در ایالات متحده را ندارند، ولی این کمپانی چینی در ساخت خودرو هایش تلاش می کند تا سخت گیرانه ترین استاندارد های آمریکا را نیز رعایت کند. این استاندارد های سخت گیرانه دربرگیرنده موارد زیر می شود:
آزمایش “همپوشانی کوچک جلوی خودرو” یا “small overlap front” – برای مقاوم سازی هر چه بیشتر خودرو ها در برخورد از روبرو، سال ۲۰۱۲ سازمان بیمه برای ایمنی بزرگراه های آمریکا (IIHS) آزمایش جدیدی تحت سرنویس همپوشانی کوچک جلوی خودرو را شناسایی کرد. این آزمایش شرایطی را مانند سازی می کند که گوشه جلوی خودرو با گوشه جلوی خودروی دیگری یا با اشیای دیگر (بطور نمونه درخت یا تیر برق) برخورد می کند. شناسایی این آزمایش سبب شد تا نزدیک بهً تمام خودروسازان ناچار به اعمال تغییراتی در خودرو ها و یا طراحی از نو آنها شوند.
آزمایش پایداری سقف خودرو – این آزمایش، استحکام سقف خودرو را باره ارزیابی پیمان می دهد تا در چهره واژگون شدن، محافظت مناسبی از سرنشینان به کنش آید. زمانی که این آزمایش بدست سازمان بیمه برای ایمنی بزرگراه های آمریکا شناسایی شد، از میان ۱۲ شاسی بلند کوچک که نخستین شرکت کنندگان این آزمایش بودند، تنها ۴ خودرو نتیجه خوبی بدست آوردند. بد نیست بدانید volkswagen واگن تیگوان مستحکم ترین سقف و kia اسپورتیج ناتوان ترین سقف را داشته است.
اگر گفتگو های اِشتاین گرابِر درباره ایمنی خودرو های برند وِی صحت داشته باشد، سخنان او بسیار شفاف تر و قابل اعتماد تر از دیگر خودرو سازان چینی به نظر می رسد که همیشه مدعی هستند “تا دو سال دیگر شما را در آمریکا خواهیم دید”.
خودروسازان چینی چشمداشت ندارند خودرو هایی که فرآوری می کنند در برخی آزمایش های ایمنی سخت گیرانه شرکت کنند، بنابر این برای مهندسی خودرو ها در زمینه ایمنی بیش از اندازه لازم سرمایه گذاری نمی کنند. ولی اگر خودرو های برند وِی به راستیً بتوانند برخی از آزمایش های سخت گیرانه ایمنی در ایالات متحده را با کامیابی پشت سر بگذارند، می توان امیدوار بود که در آینده نزدیک گواه آغاز فروش خودرو های این برند لوکس چینی در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی باشیم.همانطور که می دانید، خودرو های چینی در زمینه ایمنی پیشینه بسیار ضعیفی دارند. بی گمانً مدیر عامل اجرایی برند وِی نیز از این جستار آگاهی دارد و از این روی اهمیت ویژه ای به تاریخچه خودرو های این برند چینی در زمینه ایمنی می دهد. اِشتاین گرابِر در این زمینه می گوید: “ما کارمان را با یک اشتباه آغاز نخواهیم کرد”.البته نما زیبای یک خودرو در نمایشگاه و ادعاهای سازنده با درستی تفاوت زیادی خواهد داشت و تا این خودرو ها را در کنش آزمایش نکنیم، درستی فرمایش مشخص نخواهد شد.
منبع دنده۶



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام