سایت جامع خودرو در ایران


» مأموریت شکستن رکورد سرعت! (قسمت نخست:شوالیه) ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


بوگاتی شیرون، شوالیه فرانسوی در برابر هنسی ونوم، کابوی آمریکاییF5

جان هنسی در برابر ولفگانگ دورهایمر (قسمت نخست)

گفت‌وگوی تاپ گیر با مغز متفکرهای ۴۸۳ کیلومتر در ساعتی…

دست‌یابی با شتاب ۴۸۳ کیلومتر در ساعت (۳۰۰ مایل بر ساعت) با یک خودروی جاده‌ای! چه چالش‌هایی هستی دارند؟ آیا دست‌یابی به این سرعت شدنی است؟ تند‌ترین خودروی جاده‌ای گیتی در حال آماده کونیگ زگ آگرا RS است که رکورد هنگام همین چند هفته پیش به دست آمده است. شفاف است که حتی افزودن ۱ کیلومتر در ساعتی با شتاب خودروها بسیار سخت بوده بنابراین آیا دودمان جدید هایپرکارهای شاخص جهان یعنی بوگاتی شیرون و هنسی ونوم F5 خواهند توانست رکورد بهتری را به ثبت برسانند؟

در سرعت ۴۸۳ کیلومتر در ساعت پیمودن ۱۰۰ متر تنها ۰٫۷۴۶ ثانیه درازا خواهد کشید. اگر این کار در یک استادیوم چهره گیرد شما به سختی خواهید توانست سر خود را برگردانید. با ولفگانگ دورهایمر (مدیرعامل پیشین بوگاتی) و جان هنسی (مؤسس هنسی) گفت‌وگوی مفصلی درباره موضوعات گیرا و روز دنیای خودرو ترتیب داده‌ایم که خواندن هنگام را به شما عزیزان رهنمود می‌کنیم! با ما همراه باشید…

Bugatti Chiron

  • خب ولفگانگ، چالش‌های اصلی سرعت بسیار بالا در خودروهای جاده‌ای چیست؟

خب زمانی که شما می‌خواهید در زمینه‌ای که پیشترً هیچ‌کسی رکورد نزده سنت‌شکنی کنید نمی‌توانید دشواری ها پیش رو را به‌چهره ۱۰۰ درصدی پیش‌بینی نمایید؛ ولی این چالش‌ها با لاستیک‌ها آغاز می‌شوند زیرا در هنگام سرعت شما بار تنش و استرس را روی لاستیک‌ها و مخصوصاً روی سطح دارید. یک‌بار دیگر ما در حال کار با میشلین بوده و من اندیشه می‌کنم هنگام‌ها چالش‌برانگیزترین تولیدکننده لاستیک هستند ولی ما رویهمرفته اروپا نمونه‌ای را از نظر قابلیت دوام و توانایی‌ها در سرعت‌های بسیار بالا نیافتیم.

ما به راستی فرصتی در آمریکا برای به کارگیری لاستیک‌های هواپیما پیدا کردیم و با این کار خواستیم از پایدار بودن هنگام‌ها اطمینان حاصل کنیم.

Bugatti Chiron

  • آیا چالش بعدی پس از لاستیک‌ها، آئرودینامیک است؟

در سرعت‌های بالا، آئرودینامیک و نیرو وابستگی بسیار نزدیکی با یکدیگر پیدا می‌کنند. برای تند رفتن شما نیازمند نیرو پیشرانه برای شکستن محدودیت‌ها و غلبه بر درگ آئرودینامیکی هستید. آئرودینامیک شیرون تمام نیرو گروه volkswagen‌واگن را به خود گزین کردن داد زیرا زمانی که شما سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را در نظر دارید، دینامیک سواری جستار بسیار مهمی به شمار آمده و تلاش زیادی برای گسترش توازن آئرودینامیکی می‌طلبد بنابراین خودرو در این شرایط پیش‌بینی پذیر و ایمن خواهد بود.

Bugatti Chiron

  • آیا همه‌چیز را می‌توانید روی رایانه‌ها مدل‌سازی کنید؟

همه‌چیز را نه. زمانی که شما در این محدودیت‌ها و جابجا کردن مرزها هستید، نمی‌دانید که چه چیزی را می‌یابید بنابراین نه تنها به کارگیری رایانه‌ها بلکه راندن و آزمایش خود بسیار مهم است. دستور دهید مثالی برای شما بزنم. ما در آفریقای جنوبی برای آزمایش‌های پر سرعت با خودرویی که در طرح پایانی بود حضور یافتیم و فهمیدیم زمانی که مسافت‌های طولانی را با سرعت بسیار بالا جنبش می‌کنیم میله نواری چراغ و قطعات فیبر کربنی بخش عقب آغاز به ذوب شدن می‌کنند زیرا گرمای سیستم اگزوز فوق‌العاده بسیار و نزدیک هزار درجه سلسیوس می‌باشد.

بنابراین ما ناچار بودیم تا یک مجرای هوایی در بیرون اگزوز طراحی کنیم که گازهای داغ را نزدیک ۸۰ سانتی‌متر دورتر از بخش عقبی تهی سازی کند و پس از هنگام بود که همه‌چیز روبه‌راه شد.

Bugatti Chiron

  • فشار تو یا درون پیشرانه باید بسیار بسیار باشد نه؟

افزایش ۵۰ درصدی نیرو هزار اسب بخاری ویرون بدون افزایش حجم پیشرانه یک چالش بسیار بنیادی بود. برای بهبود ۴۰۰ اسبی پیشرانه از مرز زیر هزار اسب بخار کار را آغاز نمی‌کنیم. شما این کار را انجام نخواهید داد. هزاران تکه در این پیشرانه هستی دارد و همه هنگام‌ها باید در برابر شرایط تنش‌زا دوام بیاورند. ما باید یک مترمکعب هوا در هر ثانیه را به پیشرانه برسانیم و دوباره هنگام را تهی سازی کنیم؛ ولی ما می‌دانستیم که برای رساندن سرعت خودرو به ۴۵۰ کیلومتر در ساعت به این نیرو نیاز داریم.

Bugatti Chiron

  • ۴۵۰ کیلومتر در ساعت برابر با ۲۸۰ مایل بر ساعت است. آیا تلاش داشته‌اید تا از سرعت ۴۲۰ کیلومتر در ساعت (۲۶۱ مایل بر ساعت) نیز فراتر روید؟

درحالی‌که سرعت شیرون به ۴۲۰ کیلومتر در ساعت برای جاده‌های همگانی اندک بوده، ما تلاش خواهیم داشت تا به شکیبیدن بسیار در سال ۲۰۱۸ رکورد سرعت جهانی دیگری برای خودروهای جاده‌ای ثبت کنیم. این فرمایش در پیست آزمایش ما و تحت شرایط مهار شده رخ خواهد داد.

Bugatti Chiron

  • و سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت یک هدف دست‌یافتنی است؟

این فرمایش شدنی است ولی هنوز نمی‌دانیم، هنوز در حال آزمایش و بررسی هستیم.

bugatti Chiron

  • آیا با شتاب‌های بیشتر از هنگام نیز اندیشه می‌کنید؟ یا هنگام همانند خط کشیدن در شن است؟

هیچ‌کسی دست نویس را در شن نمی‌کشد. من اندیشه می‌کنم پیکار پیوستگی داشته و زمانی که شرکتی از سرعت ۴۵۰ کیلومتر در ساعت عبور کند شرکت دیگری یک سال بعدتر سرعت ۴۵۱ کیلومتر در ساعت را آزمون خواهد کرد؛ ولی در این بازی شما نمی‌توانید آنچه را که رخ می‌دهد پیش‌بینی کنید. شما باید مراقب باشید، شرایط را مهار کنید، و شرایط آب‌وهوا، باد و جاده را در نظر بگیرید؛ ولی این همانی است که دوست داریم انجام دهیم و فاکتور بزرگی برای تمایز بوگاتی است. این را ما انجام می‌دهیم و به مشتریان می‌گوییم که خودرویشان چه توانایی‌هایی دارد.

bugatti Chiron

  • سقف سرعت هنوز هم می‌فروشد؟!

نیرو، سرعت و لپ تایم‌ها مایه فروش می‌شوند.

bugatti Chiron

  • ولی شیرون خودرویی برای ثبت لپ تایم نیست…

نه ولی خودرو قوانین ویژه خود را داشته و در پیستی همچون لمانز این یک الدرادو برای بوگاتی است. پیچ‌های تند و طولانی کار ماست.

  • نخست بودن چقدر برای شما اهمیت دارد؟ رقیب داشتن چگونه؟

البته که رقیب داشتن خوب است. تنها شکستن دادن خودمان چیزی نیست که به دنبالش باشیم؛ ولی آیا نخست بودن برای ما مهم است؟ سرانجامً برای ما مهم است زیرا ما در حال ارائه توانایی‌ها به مشتریان بوده و مشتریان ما در هر چیزی شماره یک هستند. من همیشه می‌گویم اگر شما دوم شوید نخستین بازنده هستید.

bugatti Chiron

  • آیا در شهر Ehra آزمایش‌های سرعت بالای خود را برگزار خواهید کرد؟

Ehra برای ما همانند بهشت است. ما شرایط سرراست و پیش‌بینی پذیری داشته و می‌دانیم که باد چه می‌کند و گذرگاه پیش روی ما چگونه است.

  • آیا شیرون می‌تواند با شتاب ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد؟

نه اندیشه نمی‌کنم که شیرون در فرم و الگوی کنونی بتواند به چنین سرعتی دست پیدا کند.

bugatti Chiron

  • ولی حتماً برخی مشتریان این جستار را به شما متذکر شده‌اند.

بله ولی خوشبختانه ما در دنیای کیلومترها و نه مایل‌ها زندگی کرده و امروز درباره دست‌یابی با شتاب ۴۵۰ کیلومتر در ساعت گفتگو می‌کنیم.

bugatti Chiron

  • خب پس کسی درباره ۵۰۰ کیلومتر در ساعت گفتگو نمی‌کند نه؟

برخی مشتریان از ما درباره رسیدن به این نقطه سؤال می‌کنند ولی من پاسخی برای ارائه دادن ندارم…

پیوستگی دارد…



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام