سایت جامع خودرو در ایران


» میزان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو سنجه خوبی برای گزینش خودرو است؟ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


 میزان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو سنجه خوبی برای گزینش خودرو است؟
شاید یکی از سنجه‌هایی که می‌توان توان یک خودرو را با هنگام محک زد، شتاب هنگام است.
شاید یکی از سنجه‌هایی که می‌توان توان یک ماشین را با هنگام محک زد، شتاب هنگام خودرو است. شتاب یک خودرو، به راستی میزان تغییر سرعت هنگام در یکای زمان است. امروزه وقتی ماشین تازه‌ای وارد بازار‌های جهانی می‌شود، بسیاری از کارشناسان دامنه خودرو با آزمایش کردن هنگام، کوشش می‌کنند اطلاعات جامعی درباره چگونگی فنی و ظاهری خودرو تازه وارد منتشر کنند و به راستی به شکلی تلاش می‌کنند تجربه خود را از رانندگی با هنگام ماشین در برگزیدن عموم پیمان می‌دهند. یکی از مواردی که کارشناسان خودرو برای سنجش یک ماشین دلخواه می‌گیرند، شتاب هنگام است.
به گزارش جام جم آنلاین در اوایل سده بیستم میلادی و با گسترش شمار ماشین‌های فرآوری شده بدست کمپانی‌های گوناگون در کشور آمریکا، میزان چشم وهمچشمی میان برند‌های خودروسازی بالا گرفت، از همین رو افرادی در قالب کارشناس برای سنجش سنجه‌های گوناگون خودرو‌ها آغاز به کار کردند. یکی از سنجه‌های کارشناسان خودرو برای سنجش ماشین‌ها، مقدار شتاب هنگام‌ها بود؛ از همین رو برای نخستین بار در کشور آمریکا شتاب صفر تا شصت مایل سنجه سنجش شتاب یک خودرو در نظر گرفته شد. کم کم مباحث مربوط به کارشناسی خودرو‌ها، مسئله‌ای میان‌المللی شد و شتاب صفر تا صد کیلومتر یا صفر تا شصت مایل بر ساعت، به معیاری فراگیر برای سنجش شتاب خودرو‌ها تبدیل شد.
یادمان نرود که سنجه شتاب صفر تا صد کیلومتر یا صفر تا شصت مایل بخاطر دعوای دو کمپانی خودروسازی شکل گرفت و هیچ‌گاه به سرنویس یک سنجه استاندارد و بنیادی برای تعیین شتاب یک ماشین به شمار نرفته است. امروزه با پیشرفت آی تی‌ها و علوم گوناگون، کارآزمودگان دامنه صنعت ماشین‌سازی به این جستار پی برده‌اند که برای سنجش و سنجش شتاب خودرو‌ها بهتر است از سنجه‌های پسندیده با کلاس هر ماشین کاربرد کرد؛ از همین رو امروزه سنجه‌های جدیدی برای سنجش میزان شتاب خودرو‌ها در مقالات گوناگون تماشا می‌کنیم.
بر بنیاد نظریه‌های جدید، سنجه صفر تا دویست کیلومتر سنجه پسندیده‌تری برای خودرو‌های اسپرت و نیرومند است، زیرا سیستم توربو پیشرانه این خودرو‌ها، در زمان ایستا کاربردی ندارد و هنگامیکه میزان گشتاور خودرو به حد مناسبی برسد، سیستم توربو تعبیه شده در موتور سیکلت خودرو آغاز به تکاپو می‌کند؛ از همین رو کارآزمودگان و کارشناسان خودرو، معتقد هستند که شتاب خودرو‌های امروزی باید بر بنیاد گونه پیشرانه‌ی هنگام‌ها باره سنجش پیمان بگیرند. همچنین بسیاری از فعالان دامنه خودرو معتقد هستند که گونه سیستم تعلیق ماشین در چگونگی شتاب خودرو کارایی بسزایی دارد و سنجش خودرو‌های دیفرانسیل جلو و دیفرانسیل عقب با سنجه شتاب صفر تا صد کیلومتر فرمایش درستی نیست؛ زیرا خودرو‌های دیفرانسیل جلو در حالت ایستا می‌توانند گشتاور بیشتری فرآوری کنند و در زمان کمتری به شتاب بیشتری برسند، ولی خودرو‌های دیفرانسیل عقب پس از چند کیلومتر جنبش توانا هستند همان مقدار گشتاور را فرآوری کنند و حتی به شتاب بسیار بیشتری از خودرو‌های دیفرانسیل جلو دست پیدا کنند.
آیا میزان شتاب یک خودرو، نشان دهنده ارزش هنگام است؟
بی گمان پاسخ سوال بالا پاسخی منفی خواهد بود، زیرا خودرو‌ها بر بنیاد کلاسی که در هنگام پیمان دارند باره سنجش پیمان می‌گیرند، نه شتابی که فرآوری می‌کنند. عواملی همچون کیفیت ساخت بالا و یا امکانات و ایمنی ماشین، بی گمان سنجه‌های بهتری برای گزینش یک خودرو هستند.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام