سایت جامع خودرو در ایران


» محصولات جدید اُپل در کشور و چگونگی آنها در بازار ایران؛ ژرمن‌های کمیاب بازار ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


اختصاصی «عصرخودرو»

محصولات جدید اُپل در کشور و چگونگی آنها در بازار ایران؛ ژرمن‌های کمیاب بازار

ایوار خودرو- از میانه ها دهه ۷۰ خورشیدی، دیگر خبری از عرضه گسترده محصولات جدید برند Opel به بازار ایران نبود و تولیدات این کمپانی گاهی به چهره اندک و بدست برخی اشخاص حقیقی وارد کشور ما می‌شدند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، ولی در یک دهه پسین که واردات خودرو به بازار کشور مجددا جانی تازه گرفته و در طی این چند سال، رفته رفته برندهای بیشتری پا به خاک ایران می‌گذارند، اُپل از آنگونه برندهای خودروسازی است که ورودش به بازار کشور هنوز تثبیت نشده و روی روال نیست! به راستی در طی این یک دهه، چند مرتبه برخی از محصولات اُپل با شماری اندک به ایران عرضه شدند ولی هیچ‌گاه گواه عرضه دنباله دار تولیدات این برند با‌اصالت به بازار کشور نبودیم.‌ در این مطلب خواهیم دید که کدام‌یک از محصولات جدید اُپل و با چه مشخصاتی در بازار ایران حضور دارند.

opel اینسیگنیا
اینسیگنیا نام فرآورده خانوادگی سایز بزرگ اُپل است که برای نخستین‌بار در سال ۲۰۰۸ ‌روی خط فرآوری این خودروساز پیمان گرفت. این فرآورده که به راستی برادر دو‌قلوی بیوئیک رگال، واکسهال/هولدن اینسیگنیا و chevrolet وکترا محسوب می‌شود و چند ماهی می‌شود که دودمان جدید هنگام برای عرضه به بازار جهانی آماده شده، چندی پیش در شماری اندک به بازار ایران راه یافت. البته نمونه عرضه‌شده به کشورمان، نسخه فیس‌لیفت دودمان نخست این خودروست که بدست شرکت توان خودرو جی با بها ۲۷۱٫۸ میلیون تومان در معرض فروش پیمان گرفت. ولی از آنجا که اینسیگنیا خودرویی کمیاب در بازار کشور است، برخی ‌فروشندگان متفرقه بها هنگام را تا مرز ۳۰۰ میلیون تومان بالا برده‌اند که این نرخ برای خودرویی که در بازار جهانی بها پایه‌ای برابر ۲۶ هزار یورو دارد، آنقدرها قابل توجیه نیست. اینسیگنیا با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو و بیشینه توان ۲۵۰ اسب بخار به بازار کشورمان عرضه شده ‌و از امکانات متفاوتی مثل کروز مهار، دوربین دید عقب و نمای محیطی ۱۳۰ درجه، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم تعلیق هوشمند تطبیقی، سیستم دو‌دیفرانسیل، سانروف برقی، روکش چرمی صندلی‌ها به همراه گرمکن و تنظیم برقی رده جلو و… بهره می‌برد.

 

opel آسترا، موکا و آدام
توان خودرو در کنار کورسا، تصمیم گرفت که خواهر بزرگ‌ترش یعنی آسترا را نیز در دو نسخه سدان و ‌هاچ‌بک به بازار عرضه کند که هر یک از آنها با دو گونه پیشرانه ۱٫۴ و ۱٫۶ لیتری (رویهمرفته ۴ تیپ آسترا) به فروش رسیدند. آسترا سدان یک خودروی خانوادگی سایز کوچک محسوب می‌شود و نسخه ‌هاچ‌بک هنگام با ابعادی بزرگ‌تر از کورسا، فضای درونی بهتری از خواهر کوچک‌ترش به شما ارائه می‌کند.
موکا نیز یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت نه‌چندان بزرگ از این خودروساز است که باز هم بدست توان موتور سیکلت به بازار ایران راه یافت. این خودرو نیز از پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربوشارژ شده بهره می‌برد، با این تفاوت که بیشینه توان موتور سیکلت موکا ۱۴۰ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور هنگام ۲۰۰ نیوتن‌متر است. سنسور نور، سنسور باران، خروجی برق ۲۳۰ ولت، حسگر باد تایرها، شیشه‌های سولار، سانروف، آیینه‌های فتوکرومیک، تهویه دلپذیر دوگانه ربات و… از آنگونه امکانات این کراس‌اوور شگفت ‌و ناآشنا است. همچنین شمار بسیار محدودی از اُپل آدام نیز به کشورمان وارد شد که نسبت به دیگر محصولات این خودروساز در بازار ایران کمیاب‌تر است.

 

opel کورسا
کورسای‌ هاچ‌بک نیز یکی دیگر از محصولات بسیار کامیاب اُپل در بازار دهه ۷۰ خورشیدی ما بود که پیش از پایان فرآوری دودمان دومش (نمونه‌ای که به ایران عرضه می‌شد) ورود هنگام به ایران بازایستاد. ولی در دوره جدید دو دودمان از کورسا (D و E) وارد بازار کشورمان شد که کم وبیش همگی کورساهای دودمان چهارم (D) در سال ۲۰۱۴ و کورساهای دودمان پنجم (E) در سال ۲۰۱۶ به ایران راه یافتند. کورسا D که دودمان چهارم این خودرو محسوب می‌شود با پیشرانه ۱٫۴ لیتری توربو و در دو تیپ ربات و دنده‌ای در بازار قابل خریداری است ولی شمار بسیار محدودی (کمتر از انگشتان دست) از نمونه دودمان پنجم (E) در بازار ایران حضور دارد. کورسا D در ایران از موتور سیکلت ۴ سیلندر ۱٫۴ لیتری با بیشینه توان ۹۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۳۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد که مصرف سوخت ترکیبی کمتر از ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و شتاب صفر تا ۱۰۰ بیش از ۱۱ ثانیه را برای این‌ هاچ‌بک کوچک به همراه خواهد داشت. در این خودرو (کورسا دودمان چهارم مدل ۲۰۱۴) از امکاناتی مثل کروز مهار، روکش ترکیبی چرم و پارچه صندلی‌ها، استارتر دکمه‌ای، سیستم تهویه دلپذیر ربات، تنظیم تلسکوپی فرمان، ایزوفیکس، نمایشگر ۵ اینچی و… کاربرد شده و قیمتی در نزدیک ۶۵ الی ۸۵ میلیون تومان دارد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام