سایت جامع خودرو در ایران


» سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶

سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون

دسته بندی : خودرو تاریخ : دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۶


سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
از زمانی که انقلاب الکتریسیته، فیتیله‌ی چراغهای نفتی و استیلنی را در ۱۹۱۰ برای همیشه پایین کشید، کمپانی‌های خودروسازی کوشش داشته اند گذرگاه پیش روی راننده را بدون کور کردن راننده روبرو، روشن کنند.

پیش از اینکه حتی خود ماشین بدست قوانین فدرالی تایید شود، نخستین تلاش یکپارچه این صنعت برای جلوگیری از بازتاب نور، بدست خود خودروسازان انجام شد.
طی دو سال ۱۹۴۰ و ۱۹۴۱ هر خودرویی در ایالات متحده که به بازار می‌آمد، پذیرای یک جفت چراغ الکتریکی به قطر ۷ اینچ بود.
این قطعات سرهم شده و یک تکه، حباب لنز و رفلکتور را با هم تلفیق کرده و به سرنویس یک یکتا مجزا ارائه می‌کردند.پس از هنگام، این جستار به خرده مستطیل شکل و سایزهای گوناگون گسترش پیدا کرد.
گرچه مدلهای ۷ اینچی، حتی پس از تایید خرده جدید و حباب‌های جداشونده بدست NHTSA در سال ۱۹۸۳، همچنان کاربرد می‌شدند و در مدل Mazda MX-5 Miata در سال ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۷ باره کاربرد پیمان می‌گرفتند.
تمرکز اصلی آیین نامه های کنونی روشنایی روی کارایی ست و به سازندگان این رخست را میدهد که از میان فناوری های انبوه گزینش کنند.
لامپ High Intensity Discharge با فناوری “تهی سازی با شدت بالا” یا به کوتاه HID به جای به کارگیری رشته‌های متداول در لامپهای هالوژنی، نور را بدست‌ی کمان الکتریکی در حبابی پر از گاز فرآوری میکند.
واپسین متد باره دلبستگی خودروسازان لامپهای Light-Emitting Diodes ،دیود نوری یا به کوتاه LED و Laser می‌باشد.هر دو فناوری قابلیت مهار پرتوهای نوری دقیقی را ارائه می‌کنند به حدی که برخی از این لامپ های هوشمند توانا به برپایی سوراخ‌ای تاریک در خودروی روبرو هستند تا نور چشم راننده روبرو را آزار ندهد.
آزمایش ها نشان می‌دهد که فناوری به تنهایی فاکتور کارایی چراغ ها نیست.در این زمینه NHTSA به خودروسازان رخست نسب چراغها را در بلندی ۲۲ تا ۵۴ اینچ‌از سطح زمین را، می‌دهد و پافشاری به تابشی ستانی دارد تا بازتاب نور چشم رانندگان را آزار ندهد.
سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
نصب چراغ در بالاترین بلندی تنها راه بالا بردن سطح ستانی پرتو میباشد و از این روی است که Ford Model T سال ۱۹۱۶ برای روشن کردن تن آهوی پیمان گرفته در ۱۰۰ فوتی خودرو، کارایی قابل تحسینی دارد درحالی که بسیاری از خودروهای نوین و امروزی نور را به پاهای آهو می‌تابانند.گرچه رفلکتو های زمخت Model T پرتویی باریک برپایی می‌کنند که از‌ خود ماشین پهن‌تر است و از این روی پس از ۱۰۰ فوت سریعا افت میکند.لامپهای هالوژنی Honda Fit سال ۲۰۱۸ را به سختی می‌توان مدل ارتقایافته چراغهای یک تکه‌ی Mazda MX-5 سال ۱۹۹۷ نامید.مرکز نوری روشن چراغهای Mercedes مدل E400 نیز ۵۰ فوت دورتر از خودرو، از بلندی ۲۴ اینچی نور سنج ما پایینتر آمد!!!
چراغهای Dodge Challenger مدل GT از همگی خودروهای باره آزمایش بهتر عملکرد و همگی گذرگاه را به چهره استاندارد و شفاف روشن کرده و حس یک SUV را به راننده منتقل کرد.

سیر دگرگونی چراغ های جلو،از ۱۹۱۶ تاکنون
گروه مستند اسب بخار
سیاوش مرادی



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام