سایت جامع خودرو در ایران


» مرد آهنین زیر نقاب audi R8 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶

مرد آهنین زیر نقاب audi R8

دسته بندی : 2018 ، آئودی ، آئودی R8 ، بررسی فنی و تخصصی ، خودرو ، سوپراسپرت ، کوپه تاریخ : دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶


دیگر خبری از نسخه V8 audi R8 نیست و مدل جدید تنها با یک پیشرانه تنفس طبیعی ۵٫۲ لیتری ۱۰ سیلندر وی شکل، روانه بازار شده است که در گونه خود چیز بدی محسوب نمی‌شود. البته شما می‌توانید این پیشرانه را در دو سطح متفاوت از توان خروجی خریداری نمایید. نسخه عادی R8 V10 با نیرو ۵۳۳ اسب بخار و مدل پلاس با ۶۰۲ اسب بخار نیرو، در دسترس مشتریان خواهد بود. هر دو نسخه R8 هم به شکل کوپه و هم اسپایدر عرضه خواهند شد.
مدل Mk2 R8 در سال ۲۰۱۵ به سرنویس جانشین خودروی دوست داشتنی R8 که از سال ۲۰۰۶ در خط فرآوری پیمان داشت، به جهانیان عرضه شد.

audi R8
نسخه جدید که به نوعی برادر دوقلوی lamborghini اوراکان محسوب می‌شود، از پلتفرم آلومینیوم-کامپوزیتی و پیشرانه یکسان با اوراکان بهره‌مند شده است. گفته می‌شود که احتمالا این پیشرانه یکی از پسینیان گونه ها خود باشد که با شمار یکسان سیلندر، حجم بالای ۵ لیتر و بدون به کارگیری توربوشارژر، توان‌های متفاوتی را ارائه می‌دهد.

audi R8
تا این لحظه خبری از نسخه دستی نیست و کلیه R8ها به گیربکس «اس ترونیک» هفت سرعته خودکار دوکلاچه مجهز شده‌اند و نیروی پیشرانه نیز از این روش به کلیه چرخ‌ها با گرایش بیشتر به سمت چرخ‌های عقب، منتقل می‌شود.

audi R8
از ابتدای سال ۲۰۱۸ نسخه لیمیتد ادیشن تحت سرنویس R8 RWS وارد بازار خواهد شد که به شکیبیدن بسیار دیفرانسیل عقب خواهد بود.
خودروی باره بررسی در اینجا از گونه کوپه چهارچرخ جنباننده بوده و در همان سان ارزانترین مدل از این خودرو نیز هست. رنج قیمتی گونه ها R8 از مبلغ ۱۱۲,۴۵۰ پوند برای نسخه لیمیتد ادیشن کوپه آغاز شده و به ۱۴۹,۸۲۰ پوند در مدل پلاس اسپایدر ختم می‌شود.

تفاوت‌های میان نسخه عادی و پلاس ورای تفاوت نیرو پیشرانه در چیست؟

audi R8
جدای از ۶۹ اسب بخار دویی در توان خروجی، مهمترین تفاوت‌های میان مدل پلاس و عادی به شرح پایین است:
کاهش وزن ۴۰ کیلوگرمی، ترمزهای سرامیکی، نسبتهای دنده کوتاه‌تر، سیستم تعلیق سفت‌تر، بال کربنی ثابت در قسمت عقب و حالات پرفورمنس رانندگی بیشتر. این به روزرسانی‌ها در نزدیک ۱۵هزار پوند بیشتر، برای افرادی که طالب نسخه پلاس هستند، آب می‌خورد. البته به نظر ما نسخه عادی به صرفه‌تر هست و دیسک ترمزهای فولادی دم نه تنها در سنجش با ترمزهای سرامیکی از فوق حساسیت بیش از اندازه رنج نمی‌برند بلکه از توان کافی در توقف این خودرو برخوردار هستند. بال متحرک عقب زمانی که بلااستفاده باشد، با قسمت پشت خودرو در یک سطح پیمان می‌گیرد و از نظرها پنهان می‌شود که نسبت به بال ثابت نسخه پلاس وجهه بهتری خواهد داشت. همچنین سیستم تعلیق سفت‌تر پلاس را نیز در کاهش آسایش سواری، نبایست از یاد برد.

audi R8
ولی حقایقی نیز موجود است که مایه مباهات و تفاخر مالکان R8 plus می‌شود، از دسته شتاب صفر تا صد ۳٫۲ ثانیه‌ای در برابر ۳٫۵ ثانیه نسخه عادی و بیشینه سرعت ۱۹۹ مایل بر ساعت در برابر ۲۰۵٫

در مسافتهای طولانی چه عملکردی دارد؟

audi R8
در طی مسافتهای کوتاه، R8 بی گمان یکی از بهترین ابرخودروهایی است که تاکنون پا به پهنه زندگی نهاده‌اند. در سنجش با porsche 911، سری اسپورت‌های مکلارن و حتی ferrari 488 که همه آنها از صندوقی جادار سود می‌برند، ولی فضای پیمان گرفته در زیر کاپوت جلوی R8 به راستی تنگ است که شاید علت دم به کارگیری ست اضافه محور چرخ‌های جلو باشد. همچنین جای زیادی در کابین برای پیمان دادن اشیا هستی ندارد. البته به جز یک جفت نگهدارنده فنجان، فضای تعبیه شده روی پنل درب‌ها و یک فضای کوچک طراحی شده در جلوی اهرم ی دنده.

audi R8
در هنگام عبور از جاده‌های میان شهری، R8 ثابت کرد که می‌تواند همسفر خوبی باشد. اگرچه صدای اندکی از سمت لاستیک‌های پهن این خودرو به گوش می‌رسید، ولی رویهمرفته، عایق‌بندی اتاق در سطح مطلوبی پیمان دارد. همچنین نقطه کور در قسمت عقب کمی بیش از اندازه معمول است و این مسئله برای خودروهای فرمان راست ببشتر مشهود است. در مسیرهای هموار میان شهری که پیشرانه زیر فشار پیمان ندارد، سیستم خاموشی پرکار سیلندر وارد مدار شده و پنج شماره از سیلندرهای پیشرانه را به مرخصی موقتی می‌فرستد. پس از طی مسافت طولانی، کمی خستگی و کوفتگی در ناحیه پشت راننده دریافتن خواهد شد که برآمده از عدم کارایی و راحتی کامل صندلی‌ها است که البته در سنجش با صندلی‌های lamborghini اوراکان، یک آب پاک تر هستند. هر دوی این خودروها از کمی صداهای ناهنجار مانند به جیرجیر رنج می‌برند. همچنین ارگونومی audi نسبت به lamborghini برتری دارد. کم فرمانی در هر دو خودرو تماشا می‌شود و در اوراکان این مسئله مشهودتر است.

audi R8
نکته‌ای دیگر که می‌تواند آزار دهنده باشد این است که هنگام بارندگی، پس از انکه درب خودرو را باز می‌کنید، کمی آب باران از روی سقف به تو یا درون اتاق و روی صندلی‌ها سرازیر می‌شود که اصلا درخور شأن چنین خودروی گران‌قیمتی نیست. کارایی گیربکس دوکلاچه نیز گاهی اوقات در سرعت‌های کم دچار نوسان می‌شود ولی رویهمرفته خوشنود کننده است.

audi R8
در باره میزان مصرف سوخت نیز بهتر است از باک بزرگتری که جزء آپشن های این خودروست کاربرد نمایید. میزان مصرف خودروی باره آزمایش در کنش چیزی نزدیک ۱۱٫۹۷L100KM بود که نزدیک به رقم رسمی اعلام شده از سوی شرکت سازنده یعنی ۱۱٫۴ است.

سخن پایانی


نسخه عادی یا پلاس؟ دویی توان ۶۹ اسب بخاری این دو در مسیرهای عادی چندان قابل پروا نیست زیرا R8 استاندارد به اندازه کافی نیرومند و تند هست. ولی در مسیرهای بزرگراهی، برتری مدل پلاس خود را نمایان خواهد ساخت. با این هستی هرگز نباید مدل عادی را کند محسوب نمود؛ اگر به نظر شما چنین است بهتر است حواس خود را مجددا تنظیم نمایید. همچینن سیستم تعلیق نرم‌تر و ترمزهای پسندیده فولادی ، نسخه عادی را در جایگاه مناسبی پیمان می‌دهند، ولی R8 پلاس نیز به سرنویس سریعترین عضو خانواده، به ویژه در هنگام فروش از نو دم، از برتری بیشتری برخوردار باشد. به هرحال هر دو مدل آنقدر خوب هستند که بابت خرید هر یک دریافتن پشیمانی نداشته باشید.

منبع: carmagazine



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام