سایت جامع خودرو در ایران


» خواهشمندم حاشیه را از صنعت خودرو دور کنید ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶


به گزارش تازه ها خودرو ، علی طجوزی در سرمقاله امروز (چهارشنبه -۲۰ دی ۱۳۹۶) روزنامه دنیای خودرو، به جستار « کاهش هزینه فرآوری و چشم وهمچشمی پذیری در فضایی باثبات و بدون حاشیه در صنعت خودرو » پرداخت.

دبیر گروه تازه ها روزنامه دنیای خودرو در این باره نوشت :

یکی از مسائلی که در صنعت خودرو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، پشتیبانی‌های دولت از این صنعت است. در همین زمینه دولت باید زیرساخت‌های لازم برای کاهش هزینه فرآوری خودرو و رشد کیفی تولیدات خودروسازان را فراهم کند.

بررسی پوشیدن پیمان نامه ششم صنعت خودرو و بسته شدن کتاب قراردادهای خودرویی پسابرجامی با 6 خودروساز

صنعت خودرو

در موقعیت امروز، کشورمان بی گمان می‌تواند هزینه فرآوری را کاهش دهد تا توان چشم وهمچشمی‌پذیری بیشتری داشته باشد و محصولات تولیدی را با بها ارزان‌تری به بازار تو یا درون و همچنین بازارهای صادراتی عرضه کند. این در حالی است که باید شرایط فرآوری خودروهای جدید در کشور فراهم شود تا عرضه دم‌ها ضمن پاسخ‌گویی به نیاز مصرف‌کنندگان، مایه تقویت فرآوری خودروسازان درونی باشد.

همچنین همزمان با عرضه محصولات جدید، باید در گستره فرآوری خودرو در کشور نیز برنامه‌ای برای ارتقای کیفی و به‌روزرسانی استانداردهای فرآوری، گردآوری و اجرایی شود.

ازسویی خودروسازان امروز ناگزیر به تنوع در فرآوری هستند و بی گمان درصورت تحقق این جریان، روند فرآوری در تو یا درون بهبود یافته و فرصت سرمایه‌گذاری در این صنعت بهتر فراهم خواهد شد. ذکر این نکته بایسته است که درصورت جنبش در این راه آینده خوبی پیش روی خودروسازان درونی خواهد بود و به رشد کیفی خودروها و رونق فرآوری و کارگماری در صنعت خودرو دست خواهیم یافت.

ازسویی خودروساز درونی باید تولیداتی را به بازار عرضه کند که به‌لحاظ کیفیت و فناوری در شرایطی رقابتی پیمان داشته باشد تا بهره وارداتی‌ها در این بازار کاهش یابد.

این در حالی است که باید پروا کرد کاهش هزینه فرآوری خودرو در کشور باید به‌چهره یک الزام موردتوجه پیمان بگیرد تا خودروسازی کشورمان چشم وهمچشمی‌پذیر شود و در این رابطه بتوان به بازارهای صادراتی دلخواه دست پیدا کرد.

ازسویی چالش بها تمام‌شده خودرو در کشورمان بسیار جدی است و در این باره باید فکری بنیادی شود تا این جستار در آینده به پاشنه آشیل صنعت خودروی کشورمان مبدل نشود.ا

ما تمام این باید ونبایدها پیش‌از اینکه نیازمند یک برنامه هماهنگ ونظام‌مند با توانایی اجرا باشد به شرایطی باثبات و به‌عبارت بهتر فضایی بدون حاشیه وترس نیاز دارد.

امروز صنعت خودرو در جهان یکی از صنایع بسیار مهم به‌شمار می‌رود که تاثیرگذاری بسیار بالایی در اقتصاد ملی و درآمد ناخالص کشور وهمچنین بهره بالا در برپایی کارگماری وپویا نگه داشتن صنایع وابسته به دم دارد.

با نگاهی به چگونگی اقتصادی کشورهای صاحب‌نام در این پهنه نخستین مساله‌ای که رخ نشان می‌دهد فضایی با پرماسیدن امنیت بالا است که فعالان این صنعت می‌توانند برای پیوسته راه وکار خود برنامه‌ریزی‌های بلندمدت ومدون داشته باشند وتنها نیاز به تغییر آنها زمانی است که به‌سرنویس اگزمپل برای مقال بخواهند بهره بازارجهانی خود را افزایش بدهند یا تنوعی در فرآوری و سبد محصولاتشان به‌هستی بیاورند.

در این گونه کشورها فعالان این صنعت درباره فردای کاری خود به غیر از بحث چشم وهمچشمی ونوآوری و ابزار لازم برای بقا، نگرانی و دغدغه خاصی ندارند، چراکه می‌دانند هر چیزی سر جای خود قراردارد و اگر هم قراربر تغییر و تحولی باشد که بر کار آنها تاثیرگذار باشد، بی‌دودلی پیش از پایانی و قطعی شدن، از دم آگاهی خواهند یافت.

به‌عبارت دیگر یک آرش( arash) بدون حاشیه بودن این است که دم‌ها ازسوی مراجع تصمیم‌گیر به رسمیت شناخته می‌شوند وتنها ملزم‌به اجرا نیستند بلکه به انگیزه اثرگذاری بر اقتصاد ملی نه‌تنها ارجمند شمرده می‌شوند بلکه از آنان علاوه‌بر نظرخواهی رایزنی نیز گرفته می‌شود.

امری که درحال‌آماده به‌رغم تمام تلاش‌هایی که چهره می‌گیرد فعلا در ایران تحقق پیدا نکرده است وفعالان این پهنه اعم‌از تولیدکننده و واردکننده سهمی از امنیت روانی ندارند.

به‌نظر می‌رسد در حال آماده آنچه بیش از هر نکته‌ای برای صنعت و بازار خودروی کشور بایسته است، فضایی باثبات و بدون حاشیه است.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام