سایت جامع خودرو در ایران


» آیا برخی واردکنندگان واسطه‌گری می‌کنند؟ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶


هستی خودروهایی با بها بالا‌تر از نمایندگی در بازار سوال برانگیز شده است

به گزارش «آگاهی ها خودرو» ،  سوال اینجاست وقتی خودروهایی که مشتریان سفارش‌ می‌دهند، به آنها تحویل داده نمی‌شود، نیاز جاری بازار از کجا تامین می‌شود به راستی در این میان چه کسی تامین‌کننده نیاز بازار است؟

در حال آماده دشوار اصلی بازار خودرو کمبود موجودی گونه ها مدل‌هاست و این اتفاقی نیست که برای نخستین‌بار گواه هنگام باشیم. این دشوار تا دو، سه هفته آینده با ورود مدل‌های جدیدی که از برندهای گوناگون وارد بازار می‌شوند، می‌تواند حل شود.

ولی بالارفتن بها دلار در شرایط کنونی شرکت‌های وارد‌کننده را بی برنامه کرده است که آیا خودروهای مشتریان را تحویل بدهند یا خیر؟ به طوری که سوال می‌شود حتی در شرایط کنونی آیا پرداخت سود خواب پول مشتریان باز هم به سود شرکت‌هاست یا خیر؟

واردات خودرو

واردات خودرو

برای این‌که این مساله در ذهن شما ملموس شود خودروی راوفور را نمونه می‌زنیم که چند روزی است با بها ۳۱۵ میلیون‌تومان و با گارانتی پنج‌ساله ایرتویا در بازار به‌فروش می‌رسد.این در حالی است که طرح فروش این خودرو با بها ۲۹۹ میلیون و ۵۰۰ هزار‌تومان تا ۳۰۵ میلیون‌تومان از دیروز در وب‌سایت ایرتویا پیمان گرفته است.

سوال اینجاست که با هستی اینکه به‌چهره شخصی امکان واردات خودرو هستی ندارد، این خودروها چگونه پیش از آغاز طرح پیش‌فروش toyota به بازار تزریق شده‌اند؟

به راستی این شائبه به‌هستی می‌آید که برخی شرکت‌ها در چنین شرایطی شدنی است علاوه بر واسطه‌گری، از محل جذب نقدینگی مشتریان در پیش‌فروش‌ها نیز سود کنند در غیر این چهره چرا شرکت‌هایی که پس از دشواری ها پیش‌آمده برای واردات خودرو نتوانستند سفارش‌های مشتری را به‌هنگام به آنها تحویل دهند، در ازای این بد‌قولی، امتیازی برای مصرف‌کنندگان در نظر نمی‌گیرند؟!

سود خودروهای تو یا درون بازار «که به بها بیشتر به دست مصرف‌کننده می‌رسد» آشکارا به جیب چه کسانی می‌رود؟ در نظر داشته باشید که تا تیر‌ماه چنین مشکلی در بازار نداشتیم و خودروها با کمترین سود به دست مشتریان می‌رسید.

به‌سرنویس نمونه توسان با بها سره( sare ) ۱۸۰ میلیون‌تومانی را با سود پذیرفتنی ۱۳‌میلیون‌تومانی و به بها ۱۹۳ میلیونی تحویل مشتریان می‌دادند.

طی دو تا سه هفته آینده اگر تنوع مدل‌های موجود در بازار افزایش پیدا کند و شرکت‌های وارد‌کننده به‌دنبال برپایی تنش و حاشیه‌سازی در بازار خودروهای وارداتی نباشند، بها‌ها ترازمند‌تر می‌شود و احتمالا گواه کاهش بها برخی مدل‌ها خواهیم بود.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام