سایت جامع خودرو در ایران


» جوان‌سازی پوست mitsubishi ASX برای سال 2018 ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶


mitsubishi ASX نسبت به دیگر رقبای همکلاس خود، خودروی بهتری بوده و از بها پسندیده‌تری نیز برخوردار  است. برای سال ۲۰۱۸ این خودرو به فناوری‌های نوین مجهز شده که بزرگترین نقطه قوت دم محسوب می‌شود.

mitsubishi ASX 2018
از دید طراحی ظاهری، mitsubishi ASX دستخوش تازه سازی‌هایی شده است. از دسته می‌شود به جلوپنجره جدید، نمای پشتی نو، تزیینات کرومی، کنسول میانی و اهرم ی دنده جدید در تو یا درون کابین، اشاره نمود. در زمینه فناوری نیز می‌توان از صفحه نمایشگر هفت اینچی استاندارد، پیوستگی بلوتوث و opel کارپلی به همراه اندرویداتو به چهره آپشنال برای پیوستگی تلفن همراه هوشمند، نام برد. همچنین یک پکیج تورینگ جدید برای برترین تریم این خودرو در نظر گرفته شده که دربرگیرنده موارد زیر است:
سامانه‌های کمکی راننده همانند: ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار لغزش از راه، نوربالای خودکار، سقف شیشه‌ای پانورامیک و سیستم صوتی Rockford Fosgate premium .

mitsubishi ASX 2018
اگرچه برخی خودروسازان از بکارگیری سیستم ترمز خودکار در نسخه‌های سطح پایین برخی مدل‌های خود چشم پوشی می‌کنند که به سرنویس نمونه می‌شود به buick انکور و honda HR-V اشاره نمود، ولی نتایج تحقیقات پابرجا کردن نموده که این سیستم می‌تواند از تصادفاتی میان بازه سرعتی ۱۹ تا ۴۰ کیلومتربرساعت از ناحیه جلو، پیشگیری نماید. بدبختانه شوربختانه ما در این آزمایش کامیاب به نگریستن عملکرد سیستم ترمز خودکار نشدیم ولی سامانه هشدار لغزش از راه به خوبی وظیفه خود را انجام می‌داد.

mitsubishi ASX 2018
رزولوشن صفحه نمایشگر هفت اینچی پسندیده بوده ولی نور دم کمی خیره کننده است. سیستم اطلاعات سرگرمی هم که به opel کارپلی و اندرویداتو تجهیز شده از عملکرد قابل قبولی برخوردار است. عملکرد سیستم فرماندهی صوتی این خودرو چندان ریزبین نیست و به جای دم می‌توانید از سامانه siri گوشی همراه هوشمند خود کاربرد نمایید. هنگام به کارگیری تماس بلوتوثی و یا فرمان صوتی، صدای سیستم صوتی تنها از اسپیکر پهلویی سمت شاگرد به گوش می‌رسد که گاهی اوقات در حین جنبش، به سختی به گوش می‌رسد.

mitsubishi ASX 2018
سیستم صوتی Rockford Fosgate از قوت بالایی بهره‌مند شده است ولی ساب ووفر دم حجمی در نزدیک ۴۵٫۳ لیتر از فضای محفظه بار را به خود برگزیدن داده است.

mitsubishi ASX 2018
به لطف پیشرانه ۲٫۴ لیتری دست نویس و چهار سیلندر، mitsubishi ASX در پیست هم خوش درخشید. توان این پیشرانه برابر ۱۶۸ اسب بخار و گشتاور دم نیز ۲۲۶ نیوتن-متر است که مایه چالاکی بیشتر این خودرو در قیاس با برخی از حریفان همچون jeep رنگید و honda HR-V در هر دو آزمایش شتاب‌گیری و یک چهارم مایل شده است. همچنین مسافت باره نیاز برای توقف کامل mitsubishi ASX از سرعت ۹۶ کیلومتربرساعت نیز نسبت به دو خودروی یادشده، کمتر بوده است؛ حدودا ۳۶ متر.

mitsubishi ASX 2018
پاسخگویی تند دریچه گاز نسبت به اعمال فشار بر روی ماشین ۹۸ مایه می‌شود تا در قیاس با شتاب ۰-۹۶km/h دم که برابر ۸٫۵ ثانیه است، mitsubishi ASX تندتر به نظر برسد. مسافت و حس ترمزگیری خوب است ولی در هنگام ترمزگیری‌های شدید، ASX کمی به راست متمایل می‌شود. در گذر از راه ویژه آزمایش هندلینگ که به چهره رقم ۸ طراحی شده است، به نکته‌ای پی بردیم که چکیده‌اش این عبارت است: mitsubishi ASX در یک لحظه توانا به ارائه ترکیبی پسندیده از ترمزگیری، عبور از پیچ و یا شتابگیری نیست و هر کدام را به شکل تکی در پسندیدن می‌گذارد. سامانه فرمان نیز کمی حس گیجی و کندی را القا می‌نماید ولی مهار شایسته تکان‌های عرضی و دقت بالای گیربکس cvt از نکات مثبت این خودرو به شمار می‌روند.

mitsubishi ASX 2018
بسیاری از نکاتی که در پیست برای mitsubishi ASX رخ داده است، قابل تأویل به شاخصه‌های خیابانی دم نیز هستند. در سرعت‌های عادی صدای پیشرانه بسیار کم است و قوت شتاب‌گیری نیز در حد مساعدی پیمان دارد ولی حین پیشی‌گیری در بزرگراه، به اصطلاح بایستی ماشین ۹۸ گاز را تخته کرد و این جستار گاها مایه آزردن خاطر خجسته خواهد شد. صدای پیشرانه نیز به انگیزه طبیعت cvt سامانه انتقال قوت و عدم عایق‌بندی کافی، در دورهای بالا زمخت و بلند است. در حالت اسپرت هم تنها به این صدای بلند و زمخت پیشرانه اضافه می‌شود و کارایی چندانی بر افزایش شتاب نخواهد گذاشت. در عبور از مسیرهای پرپیچ و خم نیز دینامیک رانندگی این خودرو در حد میانه است؛ نه خیلی بد و نه خیلی گیرا. با پروا به فاصله کوتاه میان محورهای جلو و عقب، آسایش سواری دلخواه ارزیابی می‌شود ولی حین عبور از ناهمواری‌های برجسته، نگرانی در چشم سرنشینان این کراس اوور امری مشترک خواهد بود.

mitsubishi ASX 2018
فضای حمل بار این خودرو دارای حجمی به میزان ۶۱۴٫۵ لیتر است که در چهره خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم تا ۱۴۰۲ لیتر قابلیت افزایش خواهد داشت. در سنجش با jeep رنگید و honda HR-V این فضا اندکی محدودتر است. فضای برگزیدن یافته به سرنشینان نیز از حجمی به گستره ۲۷۶۱ لیتر سود می‌برد.

mitsubishi ASX از نظر ایمنی وضع نسبتا خوبی دارد و کامیاب شده از بنیاد NHTSA، چهار ستاره ایمنی کسب نماید. همچنین در آزمایش تصادفات که از سوی تشکیلات IIHS بر روی mitsubishi ASX چهره پذیرفت، این خودرو به کسب نمره خوب نائل شد و در آزمایش برخورد از جلو نیز امتیاز پذیرفتنی را کسب نمود.

میزان مصرف سوخت این خودرو در مسیرهای شهری برابر ۱۰٫۲ لیتر بر صد کیلومتر است و این رقم برای بزرگراه به ۸٫۴ یکتا کاهش می‌یابد.

mitsubishi ASX 2018
در تو یا درون کابین، mitsubishi ASX چندان دلچسب به نظر نمی‌رسد. اگر دستی به قسمت‌های گوناگون دم بزنید متوجه دریافتن ارزانقیمت بودن مواد بکار رفته در آنها خواهید شد. سرنشینان جلو با قد حدودا ۱۸۵ سانتیمتری از فضای بسیار مناسبی برخوردار هستند ولی پیدا کردن یک موقعیت آسان رانندگی بر روی صندلی‌ راننده کمی زمانبر خواهد بود؛ در تو یا درون دیگر رقبا با چنین مشکلی روبرو نخواهید شد. به طور کلی کیفیت ساخت کابین پایین‌تر از میانه ارزیابی می‌شود. ضمنا هنگام عبور از قسمت‌های ناهموار راه، صدای تق‌تق از کاور پلاستیکی میل فرمان به گوش می‌رسد که اصلا خوشایند نیست.
صندلی راننده نیز حین تنظیم شدن دارای تکان‌های خفیفی است که اگر روی صندلی نشسته باشید، دم را دریافتن خواهید نمود. صدای باد، جاده و پیشرانه به همراه آوای کلیک مانند منتشره از سوی کمپرسور کولر، از دسته دلایلی هستند که می‌توانند شرکت سازنده را به سوی عایق بندی بیشتر کابین سوق دهند.

mitsubishi ASX 2018

mitsubishi ASX 2018
خودروی باره آزمایش در اینجا بهایی به ارزش ۲۹,۱۱۰ دلار دارد و به ساز و برگ زیر مجهز شده است: آینه‌های پهلویی گرم شونده و تاشونده برقی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، لامپهای جلو از گونه HID، صندلی راننده تنظیم شونده هشت حالته، رینگ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی، روکش چرمی صندلی‌ها، گرمکن برای صندلی‌های جلو، صفحه نمایشگر هفت اینچی، تهویه خودکار، استارت دکمه‌ای و سیستم چهارچرخ جنباننده که از راه یک دکمه تعبیه شده روی کنسول میانی قابل گزینش است و مایه می‌شود تا نیرو به جای چرخ‌های جلو، به هر چهار چرخ منتقل شود.

بهای mitsubishi ASX در نسخه پایه از ۲۱,۲۳۵ آغاز می‌شود که در سنجش با رقبا، نه تنها کمی گرانتر است، بلکه با پروا به عدم تغییر بنیادین در نما و باطن این خودرو از سال ۲۰۱۱ میلادی، رهنمود به خرید دم کمی سخت است. اگر به راستی قصد خرید یک کراس اوور از mitsubishi را دارید، اندکی صبر کنید تا اکلیپس کراس وارد بازار شود؛ مطمئنا پشیمان نخواهید شد.

منبع: motortrend



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


مطالب محبوب
اینستاگرام