سایت جامع خودرو در ایران


» تحویل صدها دستگاه « وانت کارا ۲۰۰۰ » به سازمان‌ها ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶


وانت کارا ۲۰۰۰ توانسته است بهره مناسبی از ناوگان حمل‌ونقل درونی و همچنین بخش بزرگ‌ای از خودروهای سازمان‌ها و ارگان‌ها را به خود برگزیدن دهد. در همین راستا، شرکت بهمن‌موتور سیکلت صدها دستگاه از این فرآورده را به سازمان‌ها و ارگان‌ها تحویل داده است.

به گزارش« تازه ها خودرو » ، این خودرو که در دو مدل تک‌ و دو کابین عرضه می‌شود، از سطح آلایندگی و مصرف سوخت مناسبی برخوردار است. بالا بودن توان و گشتاور موتور سیکلت سری ۴G این خودرو از ویژگی‌های مثبت هنگام محسوب می‌شود. این موتور سیکلت ۴سیلندر و ۱۶سوپاپ که ساخت شرکت DAE چین با طراحی mitsubishi ژاپن است با حجم ۲۰۰۰سی‌سی، ۱۲۵ اسب‌بخار قوت و ۱۶۵‌نیوتون‌متر گشتاور دارد و مصرف سوخت هنگام ۸٫۸لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر با سطح آلایندگی یورو۴ است.

وانت کارا ۲۰۰۰

وانت کارا ۲۰۰۰

نکته قابل‌اتکای این پیشرانه در سنجش با موتور سیکلت mazda، ۲۰درصد توان بالاتر، ۱۰درصد گشتاور بیشتر و ۲۰درصد مصرف سوخت کمتر نسبت‌به موتور سیکلت مزداست که از امتیازات هنگام محسوب می‌شود. ضمن این‌که کارا ۲۰۰۰ به سیستم ترمز ABS و EBD و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین نیز مجهز است.

در هفته‌های گذشته که سازمان ملی استاندارد سه مدل از خودروهای سبک باری بهمن‌موتور سیکلت را در لیست خودروهای فاقد ۶ استاندارد جدید پیمان داد، برخی انگار کردند کارا ۲۰۰۰ نیز در تیررس ممنوعیت فرآوری است ولی یکی از مدیران گروه خودروسازی بهمن اعلام کرد سه مدل خودرویی که استاندارد توقف فرآوری هنگام را اعلام کرده است یعنی وانت تک‌کابین و دوکابین mazda و کارا ۱۷۰۰بنزینی و دوگانه‌سوز خطوط تولیدشان پیشتر از سوی این شرکت متوقف شده و دیگر فرآوری نخواهند شد. ولی کارا ۲۰۰۰ از استانداردهای لازم برخوردار است و تولیدش پیوسته دارد.

 

استانداردهای کارا

این خودرو در سال‌های تازه کامیاب به دریافت استاندارد یورو۴ و همچنین انجام آزمایش های نویز و بخارات بنزین در آزمایشگاه سازمان استاندارد ایران شده است.

ضمن اینکه یک دستگاه از این خودرو به شرکت TUV کشور چک جهت انجام آزمایش EMC ارسال شده و هماهنگی لازم برای آزمایش سیستم ایربگ بدست شرکت CONTINETAL در کشور آلمان انجام شده است.

از سوی دیگر آزمون های تکمیلی خودرو در آزمایشگاه های شرکت ایتراک و ایپکو و آماده‌سازی ۶دستگاه خودرو برای آزمایش های COP انجام شده است.

موتور سیکلت ۴G94S امکان ارتقا به استاندارد یورو۵ را هم دارد. با پروا به توان پسندیده این موتور سیکلت، امکان کاربرد هنگام روی محصولات دیگر شرکت بهمن‌موتور سیکلت هستی دارد، همچنین امکان تجهیز این موتور سیکلت به سیستم دوگانه‌سوز CNG از دیگر قابلیت های این موتور سیکلت به شمار می‌آید.

جایگزین پسندیده وانت mazda

کارا خودرویی است که در کلاس خودروهای کار پیمان می‌گیرد. این خودرو که بدست بهمن‌موتور سیکلت عرضه می‌شود، براساس پلت‌فرم mazda، وانت فرآوری شده است و می‌توان گفت نسخه به‌روزسانی‌شده mazda محسوب می‌شود که بهمن‌موتور سیکلت هنگام را به‌سرنویس جایگزین وانت mazda شناسایی کرد.

وانت کارا با دو موتور سیکلت ۱۷۰۰ و ۲۰۰۰ سی‌سی فرآوری می‌شد که به‌ترتیب به نام‌های کارا ۱۷۰۰ و کارا ۲۰۰۰ نام گرفته بودند. هر یک از این موتورها دربرگیرنده نسخه تک‌کابین و دوکابین هستند.

گروه بهمن، فرآوری وانت کارا در مدل ۱۷۰۰ را پیش‌تر متوقف کرده است. سیستم گیربکس به‌کاررفته در تمام نسخه‌ها، ۵ سرعته دستی است. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ است.

کمپرسور مکانیکی با گاز R134a و سیستم تهویه دلپذیر از دیگر ساز و برگ به‌کاررفته در وانت کارا هستند. این وانت با قیمتی پسندیده پاسخگوی نیاز مشتریان است.

طراحی بدنه خودروی کارا گرچه یادآور شکل و شمایل وانت خوشنام مزداست ولی با تغییراتی در بخش رام اصلی شاسی، تقویت کفی و بهبود بخش‌های دیگر بدنه برای افزایش استحکام همراه بوده است.

طراحی درونی نیز زیباتر شده و از دو ایربگ برای ارتقای سطح ایمنی سرنشینان بهره گرفته شده است. موتور سیکلت این فرآورده از قوت و فناوری روز برخوردار است. از دیگر مزایای این خودرو می‌توان به افزایش ایمنی و رفاه سرنشینان اشاره کرد.

موتور سیکلت چینی‌ژاپنی

شرکت بهمن‌موتور سیکلت به انگیزه ها بسیاری که در پیوسته به ذکر هنگام‌ها خواهیم پرداخت، تصمیم به جایگزینی موتور سیکلت این خودرو با نمونه‌ای توجیه‌پذیر کرد. نمونه‌ای که علاوه بر حفظ و ارتقای کیفیت، بها این خودرو را هم دستخوش دگرگونی ها چندانی نکند و ویژگی‌ رقابتی بودن هنگام را از میان نبرد.

شرکت عصربهمن، چند شرکت تولیدکننده موتور سیکلت و چندین نمونه موتور سیکلت را برای جایگزینی به بهمن‌موتور سیکلت شناسایی کرد که پس از بررسی نمونه پایانی، موتور سیکلت شرکت DAE چین (شریک بازرگانی شرکت mitsubishi ژاپن) شناسایی شد که در سنجش با موتور سیکلت mazda، موتور سیکلت جدید ۲۰درصد توان بالاتر و ۱۰درصد گشتاور بیشتری دارد و نسبت به موتور سیکلت mazda از ۲۰درصد مصرف سوخت کمتری برخوردار است.

با پروا به مشخصات موتور سیکلت و گیربکس DAE تغییراتی چون طراحی و ساخت رام اصلی شاسی و همچنین فیکسچرهای جدید خطوط فرآوری شاسی، دگرگونی ها مربوط به کفی اتاق، طراحی الحاقی کفی و قالب برش جدید، طراحی و قالب سازی نمونه فن برقی به همراه بادگیر جدید، طراحی دسته‌سیم موتور سیکلت و دسته‌سیم اصلی خودرو و طراحی براکت جدید کمپرسور کولرتغییراتی برای خودرو انجام شده است.

ضمن اینکه این خودرو با تغییراتی در زمینه طراحی براکت های مربوط به دسته موتور سیکلت، رابط گیربکس و پایه نگهدارنده منیفولد هوای موتور سیکلت، طراحی گاردان جدید با پروا به افزایش توان و گشتاور در موتور سیکلت، طراحی و ساخت قالب پیوندیدن میل فرمان، طراحی سیستم اگزوز و کاتالیست و ساخت فیکسچرهای فرآوری سیستم اگزوز، طراحی داکت هوای ورودی موتور سیکلت و هماهنگی برای به‌روزرسانی دستگاه های بدی یاب موتور سیکلت در سیستم خدمات پس از فروش همراه بوده است.

مدیر وقت پروژه جایگزینی موتور سیکلت وانت mazda در همان زمان از مونتاژ این موتور سیکلت در تو یا درون کشور تازه ها داده و گفته بود: فرآوری چند مدل گوناگون از این موتور سیکلت در گروه بهمن امکان‌پذیر شده است که شرایط به‌کارگیری روی دیگر خودروهای باری گروه بهمن را نیز دارند.

وی همچنین امکان ساخت تو یا درون و جایگزینی قطعات در مراحل ساخت و مونتاژ موتور سیکلت را از مزایای راه اندازی این خط فرآوری بر شمرده و گفته بود: این موتور سیکلت جزو موتورهای طراحی‌شده سری ۹ mitsubishi ژاپن به شمار می‌آید که در‌حال‌آماده به سرنویس به‌روزترین موتور سیکلت تولیدی شرکت DAE محسوب می‌شود.

انگیزه ها جایگزینی موتور سیکلت وانت mazda

بهمن‌موتور سیکلت با جایگزینی موتور سیکلت این خودرو اهداف بسیاری را دنبال کرد. واگذاری بخش مربوط به فرآوری موتورهای وانت mazda ژاپن به شرکت ford آمریکا از سال ۲۰۱۲ و به‌دنبال هنگام توقف گسترش و ارتقای موتورهای وانت در شرکت مزدای ژاپن یکی از دلایلی است که در جایگزینی موتور سیکلت وانت mazda در شرکت بهمن موتور سیکلت تاثیرگذار بود.

همچنین لزوم پروا به استانداردهای اجباری جدید خودرو در ایران و الزام تجهیز خودروها به استانداردهای آلایندگی یورو۴ و همچنین EOBD، عدم امکان ارتقای موتور سیکلت وانت mazda به سیستم های جدید مهار موتور سیکلت، شرایط اقتصادی چند سال تازه و تحریم شرکت های خودروسازی و لزوم همکاری با یک شرکت تولیدکننده موتور سیکلت با توانایی همکاری مطمئن و همش از دلایلی هستند که پروژه جایگزینی موتور سیکلت وانت mazda را تسریع کرده است.

بهمن‌موتور سیکلت از وانت‌ سه‌چرخ تا ترالورد

گروه بهمن در سال ۱۳۳۱ و در راستای کار و جنبش در زمینه حمل‌و‌نقل دریایی و حق‌العمل کاری نمایندگی‌های بازرگانی، به‌نام شرکت سهامی ایران‌کنداب‌کو راه اندازی شد.

این شرکت در سال ۱۳۳۷ نخستین فرآورده خود را فرآوری کرد. ورود بهمن‌موتور سیکلت به فرآوری وانت‌های mazda، پیش درآمد با مدل وانت سه‌چرخ آغاز شد که از یک موتور سیکلت ۶۰۰ سیسی برخوردار بود.

در پیوسته موتور سیکلت mazda ۱۰۰۰، mazda ۱۶۰۰ و mazda ۲۰۰۰ کاربراتوری و از سال ۱۳۸۲ تاکنون mazda ۲۰۰۰ انژکتوری در حال فرآوری است که بیشترین تیراژ وانت mazda مربوط به مدل ۲۰۰۰ انژکتوری می‌شود.

وانت کارا هم‌زمان با سه مدل دیگر اواخر سال ۹۲ از سوی شرکت بهمن‌موتور سیکلت رونمایی شد. وانت کارا با سیاست چشم وهمچشمی با باری‌های سبک موجود در بازار، فرآوری و عرضه شد. برای فرآوری وانت کارا ۱۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده بود و بهمن‌موتور سیکلت هنگام را بزرگ‌ترین پروژه خود سرنویس می‌کرد.

درونی‌سازی وانت کارا که در زمان آغاز فرآوری ۲۶درصد بود، در سال ۹۲ به ۷۸درصد رسید و درحال‌آماده نیز تنها کمتر از ۵درصد قطعات این خودرو از بیرون تامین می‌شود.

هم‌زمان با این مدل، بهمن‌موتور سیکلت از وانت کارو نیز رونمایی کرد که یک وانت کوچک درون‌شهری با حجم موتور سیکلت ۱۰۵۰سی‌سی، استاندارد یورو۴ و قابلیت نصب ایربگ بود ولی نتوانست به‌اندازه کارا کامیاب کنش کند.

بهمن‌موتور سیکلت در پیوسته به سگمنت وانت‌پیکاپ‌ها ورود کرد و خودروهایی همچون پیکاپ capra، پیکاپ ایسوزو و کاپرا۲ را در سبد فرآورده خود پیمان داد. در نمایشگاه خودروی امسال تهران نیز بهمن‌موتور سیکلت از وانت ترالورد رونمایی کرد که پرچمدار جدید وانت‌پیکاپ‌های این شرکت محسوب می‌شود.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام