سایت جامع خودرو در ایران


» راهکارهای خودروسازان چینی برای تصرف بازار اروپا و آمریکا ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶


به گزارش« آگاهی ها خودرو » ، خودروسازان چینی سخت در تلاشند تا بازار خود را در اروپا هر چه بیشتر گسترش دهند و گسترش برندهای چینی-اروپایی همچون بورگوارد، geely و لینک‏ اندکو شاهدی بر این مدعاست.

به باور اندرس وارمینگ طراح بزرگتر کمپانی بورگوارد ، کلید کامیابی کمپانی‏های چینی برای وارد شدن به بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکا این است که بی درنگ برند خود را جدا و قابل‌تشخیص کنند.

راهکارهای خودروسازان چینی برای تصرف بازار اروپا و آمریکا

راهکارهای خودروسازان چینی برای تصرف بازار اروپا و آمریکا

اندرس وارمینگ که پیش‌از پیوستن به این برند کاربرد شده آلمانی که حالا با ازآنش چینی کار خود را آغاز کرده، در مینی مشغول به کار بود، به‌خوبی با سازوکار متمایزسازی و شناسایی برندها آشنا است.

در نمایشگاه گوانجوی سال گذشته نیز جدیت خودروسازان چینی برای جهانی شدن کاملا مشخص بود. در این رویداد خودروسازان چینی برندهای ژاپنی و کره ‏ای را هدف چشم وهمچشمی خود پیمان دادند و هدف خود را برای رسیدن به جایگاه آنان نشان دادند.

حالا خودروهای چینی که به‌سرعت درحال بهترشدن هستند، به پشتیبانی برند‏هایی نیرومند نیاز دارند؛ برندهایی با اصالت که باید جدید باشند تا شکست برندهای کنونی چینی مانند برلیانس در کشورهای دیگر بر هنگام‌ها تاثیری نگذارد.

ژانگ فن طراح بزرگتر کمپانی خودرویی گوانجو (GAC) در این باره می‏گوید: «وقتی شما برند جدیدی می ‏سازید، می‏ توانید کار هنگام را از نقطه‏ مشخصی راه بیندازید و پس به بالاتر رفتنش کمک کنید.»

کمپانی او در سال ۲۰۱۱ برند ترامپچی را به بازار شناسایی کرد که در مدت زندگی کوتاه خود توانست بیش از نیم میلیون دستگاه خودرو به فروش برساند.

به گفته آقای فن: «برپایی یک برند جدید بسیار آسان ‏تر از احیا و ارتقای یک برند موجود است زیرا مردم به خودرو‏های ارزان‏تر، با کیفیت پایین‏تر هنگام برند در بازار خو کرده اند.»

همان‏طور که اشکودا، hyundai و kia به این مساله پی برده ‏اند، رسیدن به این نقطه فرایندی زمان‏بر و پرزحمت است.

برداشت آقای فن این است که یک برند موجود چینی به دردسر می‏تواند بدون آغازی دوباره حتی با برندی مانند kia چشم وهمچشمی کند. این همان راهبردی است که GAC در پیش گرفته است.

great wall هم که با برند هاوال خود توانسته بیش از هر برند چینی دیگر خودروی شاسی ‏بلند راهی بازار کند، حالا با تکیه به همین راهبرد، برند جدید «وی» را به بازار شناسایی کرده که لوکس‏تر از هاوال است.

برند وی سال ۲۰۱۷ با هدف گسترش به بازارهای جهانی کار خود را آغاز کرد و پیمان است تا چهار سال آینده به بازارهای اروپا و آمریکای شمالی برسد.

به باور ینس اشتینگرابر، رئیس برند خودروسازی وی، تا زمانی‏که برند و نما خودروها درست باشد می‏توان به فرآوری خودروهای خوب پیوستگی داد، ولی اگر خودروها نما خوبی نداشته باشند، هیچ‏کس آماده به خرید هنگام‏ها نخواهد شد.

به باور او ایمنی خودرو چالش بنیادین بعدی است و آزمون‏های برخورد صرفا نباید پشت سر گذاشته شوند، بلکه باید عالی‏ترین نتایج را از هنگام‌ها گرفتن کرد.

ینس اشتینگرابر که پیش از این در کمپانی audi مشغول به کار بود، برای روشن‏تر کردن منظور خود به چگونگی برلیانس اشاره می‏کند که برای ورود به بازار اروپا توانست تنها یک ستاره ایمنی دریافت کند.

وی اظهار کرد: «بس است تنها یک بار دروغ بگویید تا دیگر هیچ کس حرف شما را باور نکند.» برندی که به‌نظر می‏رسد تمام پیش ‏شرط‏های لازم برای کامیابی در بازار را داشته باشد، لینک‏ اند‏کو است.

این برند به گروه خودروسازی ثروتمند geely تعلق دارد که پس از ازآنش volvo در ۲۰۱۱ به کامیابی چشمگیر هنگام نیز کمک کرده و مایه شد volvo محصولاتی جدید را به بازار بفرستد که کیفیت و ایمنی ‏شان فراتر ازحد چشمداشت است.

geely باور دارد که اگر خودروهای خوبی فرآوری کند، مشتریان خود را خواهد یافت و به زودی به بازارهای گوناگون راه پیدا خواهد کرد.

برند لینک ‏اندکو قراراست فروش خود در بازار اروپا را از سال ۲۰۱۹ و از کشور آلمان آغاز کند. بورگوارد هم اعلام کرده است از بهار ۲۰۱۸ یعنی یک سال زودتر از لینک‏ اندکو، کار خود در اروپا را از بازار آلمان آغاز خواهد کرد. هرچند به‌نظرمی‏رسد بورگوارد به یک نکته مهم پروا نکرده و با بها ۴۴هزاریورویی خود یک‏سره چشم وهمچشمی با خودروهایی مانند مرسدس GLC و audi Q5 را هدف پیمان داده است.

شفاف است که خودروهای چینی باید از یک برتری در بها برخوردار باشند. این نکته ‏ای است که گریت ‏وال به‌خوبی به هنگام آگاه است. اشتینگرابر در این باره می‏گوید: «وقتی من به وی پیوستم از بنیادگزار شرکت، آقای وی، پرسیدم ما چه کاری می‏توانیم انجام دهیم که هیچ کس دیگری نمی‏تواند؟ او در پاسخ گفت: هیچ کس نمی‏تواند با قیمتی مثل خودرو‌های من خودرو فرآوری کند.»




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب محبوب
اینستاگرام