سایت جامع خودرو در ایران


» درصورت تامین زیرساخت‌ها، خودروهای برقی renault به ایران می‌آیند ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


مدیرعامل رنوپارس گفت: تا دو سال آینده ۸۵ استاندارد خودرویی اجباری می‌شود بنابراین فرآوری خیلی از خودروها از آنگونه محصولات کنونی renault باید متوقف شود.

به گزارش« تازه ها خودرو » به نقل از فارس و یزد اینگونه می‌گویند) ایران، رامتین اسماعیلی امروز در نشست خبری اظهار کرد: برای پاس کردن استانداردهای جدید باید پلت‌فرم خودرو عوض شود ضمن اینکه ems، موتور سیکلت، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد که اصلاحات جدید را بر روی خودرویی همچون تندر ۹۰ اعمال کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بنابراین تا دو سال آینده فرآوری تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود؟ اظهار کرد: طبیعتا خودروهای کنونی تولیدی ما به ۸۵ استاندارد جدید نمی‌رسند و باید مانند خودروهای دیگر تولیدشان متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم استانداردهای جدید را پاس خواهند کرد.

نشست خبری مدیرعامل رنوپارس

نشست خبری مدیرعامل رنوپارس

او خاطرنشان کرد: با توقف فرآوری محصولات کنونی رنوپارس در ایران (تندر ۹۰ و ساندرو) شرکا و هیات مدیره این شرکت باید تصمیم بگیرند که آینده این شرکت در ایران چه خواهد شد. آیا کار و جنبش هنگام متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه فرآوری محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان فرآوری خودروی کوئید در ایران گفت: فعلا تصمیم پایانی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران فرآوری شود ولی قطعی است که این خودرو فرآوری خواهد شد. البته شرط کامیابی کوئید در ایران این است که درونی‌سازی هنگام در حد بالایی چهره گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر شایستن وضع تحریم‌های جدید و کارایی هنگام بر کار و جنبش این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: در زمان تحریم‌های پیشین نیز renault از ایران نرفت. کار خلاف که نمی‌کنیم خودرو فرآوری می‌کنیم. در تحریم‌های پیشین نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از کار و جنبش ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی کارایی چندانی بر کار و جنبش خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.

اسماعیلی درباره سرنوشت واگذاری سایت بن‌رو به شرکت renault، اظهار کرد: در این رابطه آگاهی ریزبین و جدیدی ندارم ولی از این پیشامد پیشباز می‌کنیم. renault به دنبال افزایش گنجایش ۱۵۰ هزار دستگاهی تا سال ۲۰۲۰ در ایران است که البته هنوز محل سایت جدید پایانی نشده است.

وی پیوسته داد: اگر از سوی نهادها و سازمان‌های مسوول زیرساخت‌های عرضه خودروهای برقی در ایران فراهم شود خودروی برقی نیز در ایران فرآوری خواهیم کرد. پیش از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰ دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به دنبال از سرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.

مدیرعامل رنوپارس افزود: در دور جدید کار و جنبش‌های خود به دنبال برپایی شبکه مستقل خدمات پس از فروش در ایران هستیم زیرا مشکلاتی در خدمات پس از فروش خودروها در ایران هستی دارد به سرنویس اگزمپل برای مقال در یک نمونه اکسل تقلبی renault را بر روی خود بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و بازرگانی گلایه کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما پیمان نامه دارند نباید تکه دیگری را روی خودرو ببندند.

وی خاطرنشان کرد: ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم ولی شریک ایرانی هنگام‌را نپذیرفت.

اسماعیلی اظهار کرد: در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات renault در جهان بود. در این سال فرآوری محصولات renault در ایران با رشد ۴۸ درصدی به ۱۶۰ هزار دستگاه رسید. تندر ۹۰ تاکنون ۶۰ درصد درونی‌سازی شده و درونی‌سازی مابقی ۴۰ درصد است که بر پایه برنامه باید به ۶۰ و ۸۰ درصد برسد.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام