سایت جامع خودرو در ایران


» شناسایی پیکاپ‌های پرطرفدار آماده در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


به گزارش« آگاهی ها خودرو » ،  آمریکایی‌ها عاشق وانت‌های پیکاپ هستند و خودروسازان هم در نمایشگاه امسال که از ۲۰ژانویه (۳۰دی) درهای دم به‌روی عموم باز می‌شود، به این دلبستگی‌مندی واکنش نشان داده‌اند و در نمایشگاه دیترویت امسال chevrolet پیکاپ سیلورادو ، fiat chrysler رم ۱۵۰۰ جدید و ford پیکاپ میانه رنجر را در معرض نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸

کمتر پیش می‌آید که غول‌های خودروسازی به‌چهره همزمان پیکاپ‌های مهمی را راهی بازار کنند و به‌همین‌خاطر گمان کردن می‌رود این اقدام دم‌ها در هفته بازپسین به تازگی سروصدای زیادی را میان رسانه‌ها راه بیندازد.

جنرال‌موتورز در دیترویت با مدل جدید سیلورادو که فروش دم از نیمه دوم سال میلادی جاری آغاز می‌شود، از وانت پیکاپی رونمایی می‌کند که احتمالا می‌خواسته یک دهه پیش دم را فرآوری کند.

ولی این غول خودروساز آمریکایی پس از سربلند کردن از ورشکستگی در سال ۲۰۰۹، نمی‌توانست سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را انجام دهد و از این رو تصمیم گرفت از مهندسی دوباره خودروهای پرفروش خود صرف‌نظر کرده و در برابر به دادن ظاهری جدید به قسمت جلوی وانت‌های موجود خود بسنده کند.

اگرچه این تصمیم برای جنرال‌موتورز هزینه‌بر بود و منجربه ازدست‌رفتن بهره بازار جنرال‌موتورز در مصاف با رقبایی مانند ford شد که در سال ۲۰۱۵ با عرضه مدل جدید سری F با بدنه تمام آلومینیومی‌اش گوی پیشی از دم ربود. حالا جنرال‌موتورز برگشته که تلافی بگیرد.

مدل جدید سیلورادو که در 8تیپ گوناگون عرضه می‌شود، علاوه‌بر طراحی جسورانه‌تر، به‌لطف کاربرد هوشمندانه از مواد اولیه سبک‌تر و پیشرانه‌‌های ارتقایافته، از کارآمدی بیشتری برخوردار است

مدل جدید سیلورادو که در ۸تیپ گوناگون عرضه می‌شود، علاوه‌بر طراحی جسورانه‌تر، به‌لطف کاربرد هوشمندانه از مواد اولیه سبک‌تر و پیشرانه‌‌های ارتقایافته، از کارآمدی بیشتری برخوردار است

مدل جدید سیلورادو که در ۸تیپ گوناگون عرضه می‌شود، علاوه‌بر طراحی جسورانه‌تر، به‌لطف کاربرد هوشمندانه از مواد اولیه سبک‌تر و پیشرانه‌‌های ارتقایافته با ویژگی‌هایی همچون DFS (غیرفعالسازی همزمان سیلندرها) از کارآمدی بیشتری برخوردار است.

مدیران جنرال‌موتورز مشتاق به پافشاری این نکته هستند که بستر بار سیلورادو برخلاف بستر آلومینیومی ford، همچنان از کالا فولاد است و جنرال‌موتورز در آگهی‌هایی بحث‌برانگیز نیز به این تفاوت اشاره کرده است.

مارک‌ریوس دستیار بزرگتر جنرال‌موتورز درراستای همین چشم وهمچشمی به خبرنگاران گفت: «نقطه اصلی هر وانت پیکاپی، بستر بار دم است. درست مثل سر یک چکش خوب که همه کار را انجام می‌دهد. اندیشه نمی‌کنم با چکش آلومینیومی بتوانیم کار چندانی انجام دهیم.»

لازم به ذکر است درحالی‌که شاسی ریلی سیلورادو نیز همچنان از کالا فولاد ساخته شده، کاپوت، درها و بخش عقب دم از کالا آلومینیوم هستند.

یک موتور سیکلت ۳لیتری V6 دیزل نیز در میان شش‌گزینه موتوری قابل گزینش سیلورادو پیمان دارد و آقای ریوس بدون اشاره به جزئیات مربوط‌به این موتور سیکلت، به ذکر این نکته بسنده کرد که این موتور سیکلت عملکرد بهتری از موتور سیکلت دیزل جدید ford-۱۵۰ دارد.

پیکاپ رم fiat‌chrysler

پیکاپ رم fiat‌chrysler

پیکاپ رم فرآوری fiat‌chrysler نیز یک بازسازی بنیادی را گواه بوده است که دربرگیرنده طراحی ظریف‌تر و امروزی‌تر و عملکرد بهتر دربرگیرنده قابلیت بکسل‌کردن بیشینه ۱۲هزارو۷۴۰پوند (۵۷۷۹کیلوگرم) و حمل ۲هزارو۳۰۰پوند (۱۰۴۳کیلوگرم) می‌شود.

ولی بیخ ماجرا به زیر کاپوت این ماشین و سیستم هیبرید ۴۸ولتی دم برمی‌گردد که در کنار موتور سیکلت ۳٫۶لیتری پنستار V6 و موتور سیکلت ۵٫۷لیتری همی V8 پیمان می‌گیرد. رم همچنین مشخصاتی را مانند شاترهای پرکار جلوپنجره، سد هوا و تعلیق هوا به این ماشین افزوده که آیرودینامیک و کارآیی دم را بهبود ببخشد.

از ویژگی‌های دیگر این ماشین می‌توان به نمایشگر بزرگ ۱۲اینچی و کنسول مرکزی سترگ دم اشاره کرد. به‌گفته fiat chrysler، رم همچنین با نیرومند‌ترین سیستم صوتی عرضه‌شده در وانت‌های پیکاپ عرضه خواهد شد؛ یک سیستم صوتی هرمان کاردون با ۱۹بلندگوی فوق‌العاده، یک آمپلی‌فایر ۹۰۰واتی، یک ساب‌ووفر ۱۰اینچی و سیستم پرکار کاهش نویز.

پیکاپ رم fiat‌chrysler

پیکاپ رم fiat‌chrysler

روشن است که دیگر وانت‌ها صرفا برای کار مورداستفاده پیمان نمی‌گیرند و خریداران وانت‌ها به میزان فزاینده‌ای می‌خواهند ماشین‌هایشان از همان ویژگی‌های ممتازی برخوردار باشند که در خودروهای لوکس ارائه می‌شوند. برآیند اینکه سازندگان نیز با افزودن نسخه‌‌های لوکس با بها‌های بالاتر به این درخواست پاسخ می‌دهند.

بها میانه پیکاپ‌های سری F ford به‌سرنویس اگزمپل برای مقال ۴۷هزارو۸۰۰دلار است. درحالی‌که بها یک نسخه رده‌بالا از مدل اندک F-450 با آپشن‌های گوناگون به ۱۰۰هزاردلار می‌رسد.

مالکان پیکاپ‌ها در آمریکا، جماعت وفاداری هستند و براساس تحقیقی که به تازگی بدست نهاد کارگوروز چهره گرفته است، ۲۹درصد از دم‌ها می‌گویند آماده نیستند با هستی دویی بها،‌ سراغ دیگر برندها بروند. ولی برخی از مالکان به بها‌ها دلنازک‌ترند و همان پژوهش نشان می‌‌دهد درصورت افزایش بها برند موردعلاقه‌شان تا سطح ۵هزاردلار، به‌سراغ دیگر برندها خواهند رفت.

درحالی‌که بها پیکاپ‌های فول‌سایز بالاتر رفته، بازار وانت‌های سایز میانه، که از بها‌های کمتری برخوردار هستند، رشد خوبی داشته است.

جنرال‌موتورز با فروش ۱۴۵هزارو۱۰۲دستگاه از پیکاپ‌های chevrolet کلورادو و جی‌ام‌سی کنیون در سال ۲۰۱۷ ثابت کرد درخواست برای وانت‌های کوچکتر نیز بسیار بالاست. در این بخش از بازار، toyota تاکوما با ۱۹۸هزارو۱۲۵دستگاه پیشتاز بود.

اگرچه ford تاکنون از این راهبرد جنرال‌موتورز غافل مانده بود، ولی حالا در تلاش است با بازگرداندن رنجر (که دم را وانتی برای شهرنشینان جوان با روحیه ماجراجویی تعریف کرده) به نمایشگاه خودروی دیترویت، وارد گود شود.

مدل جدید رنجر برای خریداران امروزی وانت‌های میانه طراحی شده و حتی برای کسانی که زندگی شهری را با ماجراجویی‌های آفرود در انجام هفته درهم آمیخته‌اند، کاربردی‌تر و فناورانه‌تر است

مدل جدید رنجر برای خریداران امروزی وانت‌های میانه طراحی شده و حتی برای کسانی که زندگی شهری را با ماجراجویی‌های آفرود در انجام هفته درهم آمیخته‌اند، کاربردی‌تر و فناورانه‌تر است

هائو تای-تانگ دستیار بزرگتر و مدیر گسترش فرآورده و خرید ford درباره این پیکاپ گفته است: «رنجر همیشه جایگاه خاصی در دل پیروان پیکاپ‌ها داشته است و مدل جدید این ماشین هم برای خریداران امروزی وانت‌های میانه طراحی شده و حتی برای کسانی که زندگی شهری را با ماجراجویی‌های آفرود در انجام هفته درهم آمیخته‌اند، کاربردی‌تر و فناورانه‌تر است.»

پکیج FX4 آفرود که برای رنجر درنظرگرفته‌شده دربرگیرنده یک آی تی جدید با نام تریل مهار، درست مانند کروز مهار کنش می‌کند، ولی برای مسیرهای ناهموار با سرعت پایین طراحی شده است.

این سیستم وظیفه‌ گاز و ترمز را در مسیرهای آفرود برعهده می‌گیرد و درنتیجه راننده می‌تواند تمام تمرکز خود را روی فرمان بگذارد.

پافشاری خودروسازان آمریکایی آماده در نمایشگاه دیترویت بر وانت‌های پیکاپ، نشان‌دهنده دم است که مدل‌های پرفروشی مانند وانت‌های پیکاپ همچنان در خودروسازی آمریکا غالب هستند و سودآوری برآمده از سرمایه‌گذاری روی دم‌ها فعلا بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری روی آی تی‌هایی مانند خودروهای خودران است.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام