سایت جامع خودرو در ایران


» subaru با تهدیدات ترامپ تصمیم گرفت در بازار ایران تکاپو نداشته باشد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶


شاهین خدامی ، قائم مقام مدیرعامل شرکت سیف‌خودرو در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو»

به گزارش« تازه ها خودرو » ، شرکت سیف‌خودرو که پیش از این با وارد کردن subaru حضور نیمه‌راه ژاپنی‌ها را تجربه کرد، حالا با خودروی بیسو بار دیگر در بازار شناسایی می‌شود.

این شرکت همچنین با وارد کردن یک خودروی هیبرید از کمپانی « هاتای » گامی برای ورود خودروهای پاک برمی‌دارد. گفت‌و‌گوی ما با شاهین خدامی ، قائم‌مقام مدیر‌عامل شرکت سیف‌خودرو درباره این دو خودروی جدید را در پیوستگی می‌خوانید.

برنامه ما با شرکت بیسو تنها واردات خودرو و مونتاژ نیست، مذاکراتی درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در حال انجام است

برنامه ما با شرکت بیسو تنها واردات خودرو و مونتاژ نیست، مذاکراتی درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در حال انجام است

محصولات جدیدی که در نمایشگاه تهران رونمایی شدند، سگمنت‌های گوناگون با بها‌های متفاوت هستند. همان‌طور که می‌دانید خودروهای زیادی در بازار هستی دارند. برای برندی که به‌تازگی وارد ایران شده، چه برنامه‌هایی دارید و چگونه می‌خواهید در بازار بهره هنگام را به‌دست بیاورید؟

درباره برندهای جدید، ما با دو کمپانی مجزا پیمان نامه داریم. کمپانی نخست یعنی « بیسو » کمپانی معتبری است و با آنکه به تازگی با این برند وارد بازار شده ولی پیشینه طولانی‌ در ساخت خودرو دارد. ما در گزینش فرآورده حساسیت خاصی داشتیم به‌طوری‌که بتواند مطابق با نیازهای بازار باشد. از تجارب شرکت‌های دیگری هم کاربرد کرده و کوشش کردیم با بهترین حالت، خودروها را عرضه کنیم.

کمپانی دوم ما کمپانی « هاتای » است. با شرکت هاتای روی خودروهای برقی کار می‌کنیم. این شرکت نیز بسیار معتبر است و پیشتر مونتاژ hyundai را در چین انجام می‌داد.

اکنون هم با کاربرد دانش‌فنی و نگاه به آینده صنعت خودرو، خودروهای برقی را به بازار ارائه کرده که خوشبختانه با پیشباز خوبی در چین روبرو شده است، به‌طوری‌که بها سهام این شرکت در یک‌سال گذشته دگرگون شد و سود بسیار بالایی را کسب کرد و توانست در خودروهای برقی حرفی برای گفتن داشته باشد. با پروا به نیاز آینده بازار ایران و همین‌طور نگهداری از پیرامون‌ زیست و کاهش آلایندگی با این برند همکاری می‌کنیم.

برند هاتای با چند مدل و چه زمانی به ایران خواهند آمد؟

روی دو مدل برنامه‌ریزی کردیم. ازجمله یک مدل سدان که هنگام را بیشتر با دیدگاه کاربری حمل‌و‌نقل همگانی و سگمنت‌های ویژه در این زمینه وارد می‌کنیم، زیرا آپشن‌های مناسبی برای این کاربری دارد.

ازجمله دریچه کولر سرنشین عقب که برای یک خودروی سدان در این تیپ برای حمل‌و‌نقل همگانی پسندیده است. این خودرو، شاسی‌بلند است و شرکت هاتای ادعا می‌‌کند نخستین شاسی‌بلند در این تیپ به‌چهره کاملا برقی است.

اندیشه می‌کنم این خودرو سگمنت‌های خود را داشته باشد. برای سازمان‌ها و گردآور‌هایی مثل فرودگاه‌ها که خودروهای زیادی در آنجا آمدوشد می‌کنند، می‌توان امکانات شارژ را مستقر کرد، این خودرو به‌خصوص برای فرودگاه‌هایی که درشهرهای بزرگ پیمان دارند، بسیار پسندیده است.

زمان قطعی واردات‌ هنگام مشخص است؟

با‌پروا به قراردادی که در‌حال گفتگو هستیم نسبت‌به‌زمان واردات اقدام می‌کنیم. ولی حتما در سال ۹۷ هنگام را ارائه‌ خواهیم کرد.

اندیشه می‌کنید این خودرو چه امتیازی نسبت‌به خودروهای هم‌‌کلاس خود دارد؟ برنامه‌ شما برای نفوذ بیسو در بازار چیست؟

برند بیسو را با حساسیت خاصی گزینش کرده روی تمام امکانات و آپشن‌های هنگام کاملا پژوهش و بررسی کردیم. از آنها درخواست کردیم برمبنای سلیقه ویژه مشتری ایرانی برخی امکانات را در این خودرو ارتقا دهند.

اندیشه می‌کنم تمایز بیسو در این بازار، کیفیت خوبش باشد. زیرا حرف جدیدی برای گفتن دارد و می‌تواند با یک رویکرد جدید به محصولی که ساخت کشور چین است،نگاه کرد.

بیسو مخصوصا درطراحی درونی و بیگانه بسیار باکیفیت کنش کرده و گویا به‌چهره ظریفی خواسته است در سنجش با رقبا خود را نشان دهد و جدا کند.

تجربه خودروسازی چین در سال‌های گذشته به این نتیجه رسیده است که کیفیت در بازار حرف مهم‌تری را می‌زند. من روی این قضیه بسیار پافشاری دارم.

علاوه‌بر هنگام، بیسو امکانات مناسبی هم دارد. در باره سبد محصولات بیسو نیز یک اس‌یو‌وی هفت‌نفره داریم که هنگام را با بها مناسبی عرضه می‌کنیم و این فرمایش یک تمایز است.

درواقع با این خودرو ما نزدیک به در اقیانوس آبی هستیم. اندیشه می‌کنم در این سگمنت قیمتی می‌توانیم مشتری‌هایمان را خوشنود کنیم.

در‌خصوص خودرو T3 که یک خودروی کامپکت یا مینی‌اس‌یو‌وی است طراحی، کیفیت و امکانات هنگام، می‌تواند نقطه‌تمایز باشد. ضمن این‌که در آزمایش‌های جاده هم پاسخ داده است.

در نمایشگاه‌، آزمایش‌درایوهایی برای خودروهای T3 داشتیم. بازخوردی که از همکاران رسید، بسیار خوشنود‌کننده بود. مشتریان دلبستگی داشتند که این خودرو تند‌تر به بازار بیاید و بتوانند از هنگام کاربرد کنند.

باتوجه به تازه واردبودن این برند در ایران، ‌تسهیلاتی هم برای مشتریان هنگام در نظر گرفته‌اید؟

بله، حتما تسهیلاتی در نظر خواهیم گرفت. سناریوی فروش ما هنوز اعلام‌حقوقی نشده ولی در‌حال پایانی‌سازی است. البته تجربه‌ای هم درباره خودروی subaru داشتیم و هنگام را با تسهیلات خاصی ارائه می‌کردیم.

بخشی از هنگام را احتمالا فاینانس شرکت تقبل خواهد کرد، بخش دیگر را نیز با اعتبارات لیزینگ‌ها انجام خواهیم داد.

به برند subaru اشاره کردید. این برند با سیف‌خودرو در ایران پرکار شد ولی شمار زیادی از این خودرو وارد نشد. انگیزه هنگام چه بود؟

subaru شاید بهره دلخواه را در بازار ایران به‌دست نیاورد ولی به‌انگیزه محدودیت شمار، بسیاری از مشتریان ما نتوانستند از لذت رانندگی با این خودرو بهره‌مند شوند.

subaru یک برند تکنیکی و معتبر ژاپنی است ولی مساله‌ای که در بازار ایران هستی دارد، این است برند subaru همیشه میان بهره بازار در آمریکا و ایران به انگیزه ها سیاسی محتاطانه کنش کرده و این دو بازار را با هم سنجش می‌کند.

ما تلاش بسیاری کردیم تا این مساله را با گفتگو برطرف کنیم ولی با روی کار آمدن رئیس‌جمهور جدید آمریکا و تهدیدی که در بازار هنگام کشور پیش آمد، subaru دوباره تصمیم گرفت در بازار ایران فعالیتی نداشته باشد.

ضمن این‌که پیش از هنگام هم subaru به‌چهره سر راست حضور خود را در ایران مطرح نمی‌کرد. به‌‌هرحال ما چشم براه راهبرد جدید هنگام‌ها هستیم.

درباره گسترش خدمات پس‌از فروش هم باید گفت این کار نیاز به سرمایه‌گذاری دارد که برای هنگام باید شمار بالایی از خودروی موردنظر در بازار هستی داشته باشد.

شمار خودروهای subaru کم بودند و سرمایه‌گذاری برای خدمات پس‌از فروش اصلا بخردانه به‌نظر نمی‌رسید. در‌حال‌آماده با واردات شمار پسندیده خودروهای جدید به بازار، شبکه خوبی را با به کارگیری امکانات مرتب‌خودرو برپایی خواهیم کرد تا subaru هم با یک نگاه مثبت در سال ۲۰۱۹ راهبرد جدیدش را به ما اعلام کند. امیدواریم بتوانیم هنگام را به بازار ایران برگردانیم و مشتریان از این فرآورده برخوردار شوند.

ضمن این‌که تمام تلاشمان را می‌کنیم برای مشتری‌هایی که این خودروی تکنیکی‌ را گزینش کردند، خدمات داشته باشیم و به‌دنبال گسترش‌ هنگام هم خواهیم بود تا مصرف‌کنندگان بتوانند در تمام نقاط ایران از خدمات شرکت سیف‌خودرو بهره‌مند شوند. تا امروز هم کوشش کرده‌ایم همه کشور را پوشش دهیم.

یعنی در این مدت خودروهای subaru در زمینه خدمات پس‌از فروش مشکلی نداشتند؟

به‌نظر می‌رسد به‌ مشکلی برنخورده‌ایم، البته باید نظر مشتریان را هم پرسید. چون تعدادشان بسیار اندک است. آنها می‌توانند با من سر راست در تماس باشند.

اگر مشکلی هستی داشته، حتما به من منتقل می‌کردند. ولی خوشبختانه خوشنود بودند. نمی‌خواهم بگویم صددرصد ولی در سطح خوشنودی مطلوبی پیمان داشتیم.

به‌هر‌حال بازرسی‌های خدمات پس از فروش ما هم بدست شرکت‌های بازرسی انجام شده و به وزارتخانه گزارش داده می‌شود و هیچ موردی از سمت هنگام‌ها هم پیش نیامده است.

آیا برای واردات دوباره محصولات subaru باید تا سال ۲۰۱۹ چشم براه بمانیم؟ امکان واردات از کشورهای دیگر هستی ندارد؟

سیاست‌های دولت بر این است قراردادها باید سر راست باشند و ما پیرو چنین قراردادهای هستیم. اندیشه می‌کنم سیف‌خودرو جزو شرکت‌های شماری است که برای ماندگاری‌ در صنعت خودرو، سرمایه‌گذاری عظیمی کرده و نرمش خوبی نسبت‌به قوانینی که دولت وضع می‌کند، به هزینه داده است. امسال سال «اقتصاد مقاومتی، فرآوری و کارگماری» است و ما هم به سمتی رفتیم که بتوانیم یک سایت فرآوری خودرو را دوباره پرکار کنیم تا کارگماری جدید انجام شود و بتوانیم در این صنعت نقش خوبی ایفا کنیم.

پس فرآوری جدید که با امکانات مرتب خودرو است، بیسو خواهد بود؟

بله، بیسو است.

فرآوری هنگام چه هنگام آغاز می‌شود؟

کوشش می‌کنیم اواخر بهمن و اسفند فرآوری آزمایشی‌ را آغاز کنیم. در اسفندماه احتمالا به شمار اندک، ولی از اردیبهشت‌ماه با شمار انبوه فرآورده را به بازار عرضه خواهیم کرد.

در این زمینه چه میزان فروشی را نظر گرفتید و برنامه اصلی فروش چه زمانی است؟

برنامه ما با شرکت بیسو تنها واردات خودرو و مونتاژ نیست. مذاکراتی درخصوص سرمایه‌گذاری مشترک در حال انجام است، هم‌اکنون در حال آماده‌سازی خط‌فرآوری تهران هستیم.

برای خط فرآوری تهران سالانه تا ۵هزار دستگاه برای گونه ها خودروها در نظر گرفته شده است. سایتی در کاشان هستی دارد، نزدیک ۱۰۰هکتار و امکانات اتاق‌سازی و ولدینگ (جوشکاری) بدنه خودرو در آنجا کاملا آماده است. همچنین در حال گفتگو هستیم تا بتوانیم این سایت را با گنجایش بسیار بالاتر و با سرمایه‌گذاری مشترک راه‌اندازی کنیم.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام