سایت جامع خودرو در ایران


» افزایش گنجایش فرآوری،صادرات تکه به روسیه ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


به گزارش« تازه ها خودرو » ، مدیرعامل renault پارس با اشاره به افزایش گنجایش فرآوری این شرکت تا سقف ۱۵۰هزار دستگاه از صادرات تکه، به روسیه تازه ها داد.

رامتین اسماعیلی

رامتین اسماعیلی

رامتین اسماعیلی ، در نشست خبری در پاسخ به «دنیای خودرو» مبنی بر اینکه کشورهایی مانند عراق و سوریه جزو هدف‌های نهفته ایران هستند وصادرات به این کشورها مزیتی به‌شمار نمی‌رود، گفت: « برنامه صادرات renault یکم اینکه به کشورهای همسایه و ثانیا به خودرو اندک نمی‌شود. ما در همه کشورهایی که برتری رقابتی دارند، ازجمله کشورهای آفریقایی و آسیایی درحال بررسی شرایط هستیم. به‌سرنویس نمونه صادرات تکه به روسیه و آفریقا درحال انجام است. البته پیش از تحریم‌ها با همکاری شرکای ایرانی خود ۵۵۰۰دستگاه صادرات داشتیم که مجددا به‌دنبال ازسرگیری صادرات خودرو و مواد اولیه از ایران هستیم.»

رامتین اسماعیلی همچنین درخصوص رعایت استانداردهای ۸۵گانه تا دی ماه سال ۹۷ اظهار کرد: «برای پاس‌کردن استانداردهای جدید، پلت‌فرم خودرو باید عوض شود. ضمن اینکه BSM، موتور سیکلت، گیربکس و سیستم برقی نیز باید تغییر کند. بنابراین توجیهی ندارد اصلاحات جدید را روی خودرویی همچون تندر۹۰ اعمال کنیم.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تا دوسال آینده فرآوری تندر ۹۰ و ساندرو باید متوقف شود، اظهار کرد: «طبیعتا خودروهای کنونی تولیدی ما به ۸۵استاندارد جدید نمی‌رسند و تولیدشان باید مانند خودروهای دیگر متوقف شود. البته هر خودروی جدیدی که به ایران بیاوریم، استانداردهای جدید را پاس خواهد کرد. همچنین ما عرضه خودروی ساندرو با طراحی جدید را مدنظر داشتیم ولی شریک ایرانی هنگام‌را نپذیرفت.»

اسماعیلی همچنین با بیان اینکه گزارش‌های سازمان بازرسی کیفیت، گواهی بر عملکرد در زمینه گسترش تکه‌سازان است، افزود: «بخش بزرگ کیفیت خودرو وابسته به کیفیت تکه است و ما در همکاری با تکه‌سازی توانمند ایرانی، توانستیم استانداردهای renault را در ایران پیاده کرده و اکنون گواه فرآوری باکیفیت‌ترین فرآورده در کشور باشیم.»

او خاطرنشان کرد: «با توقف فرآوری محصولات کنونی رنوپارس در ایران، شرکا و هیات‌مدیره باید درباره آینده این شرکت در ایران تصمیم بگیرند و مشخص کنند آیا کار و جنبش هنگام متوقف می‌شود یا اینکه در زمینه فرآوری محصولات جدید با استانداردهای جدید متمرکز خواهد شد.»

فرآوری کوئید قطعی ؛ شریک نامعلوم

مدیرعامل رنوپارس درباره زمان فرآوری خودروی کوئید در ایران گفت: «فعلا تصمیم پایانی گرفته نشده که این خودرو با شراکت کدام شرکت در ایران فرآوری شود ولی فرآوری هنگام قطعی است. البته شرط کامیابی کوئید در ایران این است که درونی‌سازی هنگام در حد بالایی چهره گرفته و تیراژ بالایی داشته باشد. کوئید همه استانداردها را پاس می‌کند البته خودروهای کنونی renault باید خود را با استانداردهای جدید تطبیق داده و تغییر پلت‌فرم دهند.»

اسماعیلی با بیان اینکه یک ایرانی در برزیل مسئولیت لانچ کوئید را به عهده گرفته و اکنون به ایران بازگشته است، تصریح کرد: «این در شرایطی است که کوئید فرآورده ایران است و باید فرآوری شود؛ بنابراین تلاش داریم شرایط را برای هنگام آماده کنیم.»

وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر بردباری وضع تحریم‌های جدید و کارایی هنگام بر کار و جنبش این شرکت در ایران، خاطرنشان کرد: «در زمان تحریم‌های پیشین نیز renault از ایران نرفت. فرآوری خودرو کار خلافی نیست. در تحریم‌های پیشین نیز نمایندگان خود را فرستادیم و پرسیدیم اگر بخشی از کار و جنبش ما برخلاف تحریم است بگویید که البته چیزی پیدا نکردند. بنابراین تحریم‌های احتمالی کارایی چندانی بر کار و جنبش خودروسازی در ایران نخواهد داشت و دلیلی ندارد که از ایران برویم.»

افزایش ۱۵۰درصدی، بهره ۱۱درصدی

مدیرعامل رنوپارس همچنین در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۷ ایران سومین بازار بزرگ محصولات renault در جهان بود به‌طوری که در این سال فرآوری محصولات renault در ایران با رشد ۴۸درصدی به ۱۶۰هزار دستگاه رسید، از افزایش ۱۵۰هزار دستگاهی گنجایش فرآوری خودروهای renault در ایران تازه ها داد.

اسماعیلی با اشاره به کسب بهره ۱۱درصدی renault در بازار ایران گفت: «renault در سال ۲۰۱۷ کامیاب‌ترین عملکرد خود را در ایران نشان داده است.»

 

توان فرآوری خودروی برقی

مدیرعامل renault پارس درباره ورود خودروهای برقی ساخت renault یا nissan به بازار ایران گفت: «هردو گردآور renault و nissan جزو نیرومند‌ترین برندهای عرضه‌کننده خودروهای برقی هستند و این امکان و توان را برای ورود این خودروها و حتی فرآوری این محصولات در ایران دارند ولی دشوار اینجاست که زیرساختی برای ورود خودروهای برقی به بازار هستی ندارد.»

وی پیوستگی داد: «پیش درآمد باید زیرساخت‌ها آماده شود که این مهم به تلاش وزارتخانه‌های گوناگون ازجمله وزارت نیرو بستگی دارد زیرا نمی‌توان خودروی برقی وارد کرد ولی منبع شارژ هنگام را در برگزیدن خریدار پیمان نداد.»

اسماعیلی با پافشاری بر این مطلب که برای ورود برقی‌ها به بازار ایران اقداماتی انجام شده است، گفت: «ما از مهندسان هندی برای بررسی چگونگی برق ایران و سیستم‌های شارژ کاربرد کردیم و باید چشم براه بمانیم تا تصمیم درباره سرمایه‌گذاری در دامنه خودروهای برقی و ایستگاه‌های شارژ به نقطه آغاز برسد تا بتوان برای واردات یا ساخت خودروی برقی برنامه‌ریزی کرد.»

وی افزود: «ما پیشنهاد دادیم نخست در برخی مسیرهای ویژه تاکسیرانی یا فرودگاهی از این خودروها کاربرد کرده و در پیش درآمد و انتهای گذرگاه نیز جایگاه شارژ بگذاریم. با این کار هم مردم با این سیستم خودرویی آشنا می‌شوند و هم کم‌کم زیرساخت‌ها تعریف خواهد شد.»

مدیرعامل رنوپارس همچنین درخصوص همکاری با تکه‌سازان ایرانی گفت: «تیم جدیدی را تجهیز خواهیم کرد تا در پروژه‌های جدید با تکه‌سازان ایرانی وارد همکاری شده و آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه دهند. در این راستا ۲۵نفر از مهندسان ایرانی برای دریافت آموزش‌های جدید و نوین به بیرون از کشور گسیل شده‌اند.»

اسماعیلی همچنین درخصوص میزان درونی‌سازی خودروها گفت: «هم‌اکنون روی برخی مدل‌های خودرو، ۶۰درصد درونی‌سازی چهره گرفته و روی برخی خودروها هم ۴۰درصد ساخت قطعات انجام شده است که با برنامه‌ریزی پیمان بر این است که سطح نخست را به ۸۰درصد و سطح دوم را به ۶۰درصد ارتقا دهیم.»

وی همچنین درخصوص شبکه خدمات پس‌ازفروش محصولات renault گفت: «در دور جدید کار و جنبش‌های خود به‌دنبال برپایی شبکه مستقل خدمات پس‌از فروش در ایران هستیم، زیرا مشکلاتی در خدمات پس‌ازفروش خودروها در ایران هستی دارد. به‌سرنویس نمونه در یک نمونه، اکسل تقلبی renault را روی خودرو بسته بودند و خودرو چپ کرده بود. در این رابطه به وزارت صنعت، معدن و بازرگانی گلایه کردیم و کارخانه مربوطه بسته شد. به‌طور کلی شرکای ایرانی اگر با ما پیمان نامه دارند، نباید تکه دیگری را روی خودرو ببندند.»




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام