سایت جامع خودرو در ایران


» شناسایی خانوادهٔ جدید مرسدس-آام‌گ 53 در نمایشگاه دیترویت ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶


مرسدس-آام‌گ در نمایشگاه دیترویت خانوادهٔ جدید AMG 53 خود را شناسایی کرده است که از نیروهای محرکهٔ هیبریدی خفیف کاربرد می‌کنند. بدین منظور در دیترویت سه خودروی CLS، E کلاس کوپه و E کلاس کابریولت با این نیروهای محرکهٔ جدید شناسایی شده‌اند که نخستین ساخته‌های آام‌گ با نیروهای محرکهٔ هیبریدی محسوب می‌شوند. البته پیش‌ازاین مرسدس برای نخستین بار نیروهای محرکهٔ هیبریدی خفیف خود را در مدل CLS450 جدید شناسایی کرده بود. این مدل به یک پیشرانهٔ کاملاً جدید ۳ لیتری شش سیلندر دست نویس توربوشارژ مجهز است که ۳۷۰ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

در کنار این موتور سیکلت، یک موتور سیکلت الکتریکی کوچک هم تعبیه شده که به‌چهره لحظه‌ای ۲۱ اسب بخار نیرو و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را به توان پیشرانهٔ بنزینی اضافه می‌کند. این سیستم هیبریدی خفیف که EQ Boost نام دارد، از سیستم الکتریکی ۴۸ ولت خودرو کاربرد می‌کند. مدل‌های AMG 53 هم از همین پیشرانهٔ شش سیلندر دست نویس توئین توربو کاربرد می‌کنند ولی با افزایش بوست توربوها، خروجی دم به ۴۳۵ اسب بخار نیرو و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. ولی خروجی موتور سیکلت الکتریکی تغییری نکرده است.

همان‌طور که گفته شد، این نیروهای محرکهٔ هیبریدی علاوه بر CLS، برای مدل‌های کوپه و کابریولت E کلاس هم ارائه شده است. تا پیش‌ازاین، نیرومند‌ترین نسخهٔ این دو مدل، نسخۀ E400 با ۳۳۰ اسب بخار نیرو و ۴۸۰ نیوتن متر گشتاور بود. همچنین توان این مدل جدید E53 حتی از مدل E43 سدان با ۴۰۰ اسب بخار نیرو هم بیشتر است. البته E43 صرفاً برای E کلاس سدان ارائه می‌شد و بنابراین مدل جدید E53 نخستین نسخهٔ AMG محسوب می‌شود که برای E کلاس کوپه و کابریولت ارائه شده است.

برای بهبود هرچه بیشتر عملکرد این نیروهای محرکهٔ هیبریدی خفیف، آام‌گ در کنار توربوشارژر عادی پیشرانهٔ شش سیلندر دست نویس مرسدس، یک کمپرسور برقی کمکی هم نصب کرده که میان پیشرانه و گیربکس پیمان گرفته است. این کمپرسور الکتریکی با کمک یکتا EQ Boost فشار بالایی را بدون هیچ‌گونه تأخیری ارائه می‌کند و بنابراین پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر را توانا می‌سازد که اساساً بدون تأخیر کار کند. هدف اصلی از گسترشٔ این خانوادهٔ جدید، کاهش مصرف سوخت و فرآوری گازهای گلخانه‌ای بوده درعین‌حالی که همچنان عملکرد و پویایی راستین یک AMG ارائه گردد.

بنابراین به گفتهٔ مرسدس، مدل CLS53 ظرف تنها ۴٫۴ ثانیه از صفر با شتاب ۹۶ کیلومتر در ساعت رسیده (صفرتاصد در ۴٫۵ ثانیه) و سرانجامً می‌تواند به بیشینه سرعت ۲۷۰ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. این در حالی است که این مدل در هر صد کیلومتر تنها ۸٫۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند. نیروی این نیروهای محرکهٔ هیبریدی خفیف هم بدست یک گیربکس ۹ سرعتهٔ ربات اسپیدشیفت و سامانهٔ چهارچرخ جنباننده ۴Matic به هر چهارچرخ انتقال پیدا می‌کند. البته به‌منظور بهره‌وری بیشتر می‌توان خودرو را در حالت دیفرانسیل عقب نیز پیمان داد. همچنین راننده می‌تواند از میان پنج حالت رانندگی گوناگون اقتصادی، آسان، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی یکی را گزینش کند درحالی‌که تعلیق هم از گونه بادی ارتقاءیافته است.

مدل‌های خانوادهٔ AMG 53 در بیرون دارای ورودی‌های هوای بزرگ‌تری درون سپر جلو به همراه تیغهٔ دوتایی کرومی درون جلوپنجره هستند که نما دم‌ها را از مدل‌های عادی جدا می‌کند. در عقب این مدل‌ها نیز سر اگزوزهای دایره‌ای چهارتایی کار شده است. مرسدس همچنین یک نسخهٔ ویژه از مدل CLS53 را هم با نام Edition 1 ارائه کرده که از ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند طراحی درونی ویژه با تریم مسی‌رنگ، چرم ناپای مشکی با دوخت مسی، نورپردازی درونی متفاوت و… برخوردار است. بااین‌حال فعلاً معلوم نیست که آیا خانوادهٔ جدید AMG 53 به دیگر مدل‌های مرسدس هم گسترش پیدا خواهد کرد یا نه چراکه گزارش شده است این مدل برای S کلاس ارائه نخواهد شد.

[دانلود ویدئو]

با پوشش لحظه‌به‌لحظهٔ واپسین تازه ها و رویدادهای نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸، در گاهنامهٔ ماشین ۹۸ همراه شما عزیزان هستیم…



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام