سایت جامع خودرو در ایران


» نگاهی گود به porsche ماکان توربو ۲۰۱۸ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶

نگاهی گود به porsche ماکان توربو ۲۰۱۸

دسته بندی : خودرو تاریخ : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶


نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

porsche ماکان به‌سرنویس برادر کوچک‌ مدل کاین شناخته می‌شود و از دید کارشناسان، یکی از بهترین کراس اورهای لوکس در بازار جهانی است.
نزدیک ۵ سال از رونمایی کراس‌اور لوکس و اسپرت porsche ماکان (Macan) می‌گذرد؛ برخی از کارشناسان و دلبستگی‌مندان سرسخت برند porsche، هرگز ماکان را یک عضو شایسته در خانواده‌ی اشتوتگارتی‌ها ندانستند. به گزارش زومیت ولی باید قبول کنیم که تیم مهندسی porsche توانایی ساخت مدل‌هایی فراتر از کوپه‌ی اسپرت ۹۱۱ دارد و شاید برای درک این جستار، ۱۵ دقیقه رانندگی با ماکان، نظر خرده گیران دم را جلب کند.

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

پرقدرت‌ترین نسخه‌، یعنی ماکان توربو که با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو عرضه می‌شود، شاسی بی‌همانند و فرمان‌پذیری عالی porsche را به همراه دارد و یکی از بهترین خودروهای موجود در کلاس خود است. هنگامی که پکیج ویژه‌ی پرفورمنس هم در کنار نسخه‌ی توربو پیمان می‌گیرد، ماکان یک جواهر فوق‌العاده خواهد بود. بااین‌حال ماکان توربو خودروی بدون نقصی نیست و برای دست‌یابی به نیروهای فنی بالا در یک کراس اور لوکس، برخی جنبه‌های خودرو قربانی می‌شوند.
پیشرانه و نیروهای فنی؛ یک porsche‌ی ریشه دار

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

هنگامی که دو واژه‌ی «porsche» و «توربو» در کنار هم پیمان می‌گیرند، انتظاری جز یک خودروی تمام‌عیار نداریم که مدل ماکان نیز در این راستا استثنا نیست. ماکان توربو به همراه پرفورمنس پک در سنجش با ماکان توربوی استاندارد، ۴۰ اسب بخار قوت و ۵۰ نیوتن‌متر گشتاور بیشتر در پسندیدن پیمان می‌دهد تا پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل توئین توربو با حجم ۳.۶ لیتر، رویهمرفته ۴۴۰ اسب بخار قوت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاور از راه جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی DCT، به چهار چرخ منتقل کند. ولی ماکان توربو تنها به خاطر قوت بالا و آزمایش سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دم در ۴.۲ ثانیه ستایش نمی‌شود. ماکان یکی از ترازمند‌ترین و خوش‌فرمان‌ترین کراس اورهای بازار جهانی است که وزن فرمان و بازخورد فوق‌العاده‌ای دارد. با اینکه در پیچ‌های با سرعت بالا کمی تکان بدنه هستی دارد؛ ولی ماکان توربو در بخش کیفیت سواری، حتی با هستی رینگ‌های ۲۱ اینچی نمره‌ی کامل می‌گیرد. شاید بتوان گفت که کیفیت سواری تمام نسخه‌های ماکان مانند GTS یکسان است؛ ولی پیمان دادن این سواری در کنار ۴۴۰ اسب بخار توربو، تجربه‌ی متفاوتی دارد.
طراحی بدنه و نما بیگانه؛ لوکس، ملوس و امروزین

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

بسیاری از خرده گیران، ماکان را نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی مدل کاین می‌دانند که لزوماً این باره چندان بد نیست. نمای جلوی ماکان طراحی بسیار منظمی دارد که کاملاً با نمای عقب ساده و بی‌آلایش دم همخوانی دارد. نسخه‌ای که تصاویر دم را نگریستن می‌کنید، به پکیج آپشن ظاهری توربو با بها ۷ هزار و ۹۲۰ دلار مجهز است؛ این پکیج از رینگ‌های ۲۱ اینچی، چراغ‌های LED، دریچه‌های هوای سیاه‌رنگ، اسپویلر سقفی همرنگ بدنه، تزئین سیاه‌رنگ بالای رکاب‌ها و چندین باره دیگر نشکیل می‌شود. بی گمان بها این پکیج بسیار بالا است و شاید ماکان حتی بدون این پکیج هم با پیمان گرفتن در برابر رقبایی چون مرسدس GLC یا audi Q5، نما بهتری داشته باشد.
طراحی کابین و فضای درونی؛ ساده ولی کاربردی

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

در نگاه نخست به کابین، بیش از هر چیزی دکمه‌های پرشمار کنسول مرکزی جلب پروا می‌کنند که احتمالاً پس از مدتی برای راننده عادی خواهد شد. ماکان یکی از معدود کراس اورهای موجود بازار است که برای تنظیمات گوناگون به‌جای سیستم سرگرمی و اطلاعاتی پیچیده، باید از دکمه‌های مشخص و فیزیکی در دم کاربرد کرد. به‌طور کلی کابین ماکان با پنل فرمان نسبتاً کوچک، نمایشگر مرکزی و دکمه‌های کم‌شمار روی فرمان، طراحی ساده‌ای دارد. صندلی‌های ماکان با داشتن قابلیت تنظیم برقی در تمام جهات و البته تنظیم بالشتک‌های پهلویی، فضای آسان و دلنشینی فراهم می‌کنند. ولی در رده عقب، فضای سر و پای سرنشینان چندان بسیار نیست. با خواباندن صندلی‌های عقب، فضای بار به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسد که از میانگین خودروهای کلاس کراس اور لوکس کمتر است.
آپشن‌ها، ساز و برگ ایمنی و رفاهی؛ نه چندان به‌روز

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

به کارگیری سیستم سرگرمی و اطلاعاتی porsche آسان و کیفیت روشنی نمایشگر نیز پذیرفتنی است. پاسخگویی این سیستم و دکمه‌های پرشمار کابین سرعت خوبی دارد. با سفارش آپشن porsche کانکت سیستم به بها ۱۳۰۰ دلار، قابلیت وای‌فای هات‌اسپات در پسندیدن سرنشینان پیمان می‌گیرد. پیوستگی opel کارپلی به‌چهره استاندارد در دسترس است ولی اندروید اتو ارائه نمی‌شود. بزرگ‌ترین دشوار سیستم سرگرمی و اطلاعاتی ماکان، نمایشگر ۷ اینچی دم است که در سنجش با نمایشگرهای ۱۲ اینچی برندهای دیگر، نسبتاً کوچک است.
سیستم‌های کمکی مانند سیستم هشداردهنده‌ی نقاط کور، لغزش از میان خطوط و کروز مهار هوشمند به‌چهره استاندارد به همراه ماکان توربو ارائه می‌شوند. با این‌حال سیستم‌های جلوگیری از برخورد یا گونه ها سیستم‌های نیمه‌خودکار ایمنی در این مدل هستی ندارند. مقامات porsche اعلام کرده‌اند که فناوری دستیار راننده‌ی اینودرایو (InnoDrive) در مدل‌های پانامرا ۲۰۱۸ و کاین ۲۰۱۹ هستی دارد؛ احتمالاً این سیستم در دودمان بعدی ماکان نیز نصب شود.
مصرف سوخت و بها؛ پاشنه آشیل ماکان توربو

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

مصرف سوخت ماکان توربو در هر ۱۰۰ کیلومتر شهر، بزرگراه و ترکیبی به ترتیب ۱۳.۸، ۱۰.۲ و ۱۲.۳ است که نسبتاً مصرف بالایی محسوب می‌شود؛ به‌ویژه این‌که ماکان توربو نیازمند باکیفیت‌ترین بنزین است. بها پایه‌ی porsche ماکان، از ۴۷ هزار و ۸۰۰ دلار یا ۵۵ دلار و ۴۰۰ دلار برای نسخه‌ی S آغاز می‌شود که در کلاس کراس اورهای لوکس، بها بدی به‌ نظر نمی‌رسد. ولی برای لذت رانندگی با ماکان توربو و توربو به همراه پرفورمنس پک باید به ترتیب دست کم ۷۷ هزار و ۲۰۰ دلار و ۸۷ هزار و ۷۰۰ دلار پرداخت کرد.

نگاهی گود به porsche ماکان توربو 2018

البته همانطور که چشمداشت می‌رفت، این ارقام با اضافه شدن گونه ها آپشن‌های گوناگون از ۱۱۰ هزار دلار هم بالاتر می‌رود. به‌سرنویس اگزمپل برای مقال مدلی که تصاویر دم در این نوشتار پیمان داده شده است، آپشن ترمزهای سرامیک کربن (۸ هزار و ۱۵۰ دلار)، سیستم هدایت گشتاور porsche (۱۴۹۰ دلار) و رنگ سفارشی جوهر قرمز (۳ هزار و ۱۲۰ دلار) را به همراه دارد که بها پایانی دم را به ۱۱۴ هزار و ۸۴۰ دلار می‌رساند.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام