سایت جامع خودرو در ایران


» بررسی دی‌اس 7 کراس‌بک ۲۰۱۸ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


فرانسوی‌ها در زمینه خودروهای پرمیوم کار و جنبش زیادی نداشته‌اند. در سال‌هایی که از هزاره سوم میلادی می‌گذرد، مدل‌هایی چون renault اَونتایم و citroen C6 را داشته‌ایم که با نما ناهنجارشان، تنها دستاوردی که داشته‌اند، نخست شدن از پایان، در جدول آمار فروش بوده است. امّا فوریه ۲۰۱۸ مصادف است با ورود ۶ خودروی پرمیوم جدید از طرف گروه PSA که تحت برند دی‌اس عرضه می‌شوند. نخستین آنها، یک شاسی‌بلند ۵ نفره به نام «دی‌اس ۷ کراس‌بک» است. به گفته کمپانی، خودروهای دی‌اس به خاطر راحتی، تخصص و فناوری فرانسوی به کار رفته در آنها، جدا هستند. گروه PSA به این وسیله درصدد است تا در دامنه‌ خودروهای پرمیوم که سال‌هاست بدست خودروسازان آلمانی قبضه شده، نفوذ کند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
امّا اینکه چقدر دی‌اس ۷ کراس‌بک از دیگران جدا است، به راستیً جای تأمّل دارد؛ چرا که نما هنگام بیشتر همانند به محصولات audi است. نوار نازک چراغ‌های جلو به یک جلوپنجره ذوزنقه‌ای ختم می‌شود و همین‌طور، الگوهای به کار رفته در بدنه، حالتی عضلانی و برجسته دارند. هدف اصلی دی‌اس از خطوط بدنه این خودرو، چشم وهمچشمی با رقبای کلیدی همچون audi Q3، volvo XC40 و رنج‌rover اووک است. این خودرو میان ۱۴۵ تا ۲۰۰ میلی‌متر از این مدل‌ها کشیده‌تر است. برآیند اینکه، در برخی زمینه‌های بنیادی مانند گنجایش صندوق عقب (۵۵۵ لیتر) و فضای پای صندلی‌های عقب، آنها را پشت‌سر گذاشته است.

نمایش تخصص فرانسوی در تو یا درون کابین
دی‌اس 7 کراس‌بک
کَرویز به کار رفته در جلوی کابین، درست همان چیزی است که از سبک پیشروی فرانسوی چشمداشت دارید؛ دی‌اس همان چیزی را به خریداران خودرو می‌دهد که برندهای لوکس فرانسوی همچون «لوئی ویتون» و «شانل» در کمر بستن مشتریان خود پیمان می‌دهند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
سوئیچ‌های گوشه‌دار در کنسول میان یا میانی همانند دومینوهایی در حال افتادن هستند، دریچه‌های هوای کناری به چهره لچکی و هرمی طراحی شده‌اند، یک ساعت مخوف از کارآزمودگان فرانسوی BRM  در این کابین دیده می‌شود و همین‌طور کلید تنظیم صدا، یک لوله کوچک از کریستال طرح «سواروفسکی» است. این کلید در جای خود تکان می‌خورد و تا اندازه ای، ریزبین نمی‌توان هنگام را تنظیم کرد؛ با این هستی، طراحان درونی پافشاری به به کارگیری هنگام داشته‌اند. این یکی از همان موارد متعددی است که تفاوت این کابین فرانسوی را با یک «audi» نشان می‌دهد.

دی‌اس 7 کراس‌بک
متریال‌های زیادی در طراحی این کابین به کار رفته‌اند. حتی درپوش یک جعبه کوچک در کنسول میان یا میانی را نیز می‌توان در پوششی از آلکانترا یا چرم پیمان داد. در یکی از الگوهای دوخت به کار رفته، برجستگی دایره‌وار لبه‌ها نقش یک «مروارید» را تداعی می‌کنند. این چیزی است که ۲ سال برای صنعتی‌شدن زمان برده است، امّا به نظر می‌رسد که همچنان به تکامل نرسیده است.

تشخیص شرایط جاده و تنظیم میزان راحتی در سواری
دی‌اس 7 کراس‌بک
«تخصص ساخت» یکی از عناصر اصلی در دی‌اس است و در کنار این عنصر، «راحتی» و «فناوری» نیز پیمان دارند. مدل‌های سطح بالای با پیشرانه ۱۷۷ اسب‌بخاری BlueHDI دیزل یا ۲۲۲ اسب‌بخاری با موتور سیکلت بنزینی با فناوری موسوم به «اکتیو اسکن» همراه هستند. در این سیستم، یک دوربین فاصله ۵ تا ۱۰ متری خودرو در جاده را رصد می‌کند و با ارزیابی توپوگرافی، دامپرها را مطابق با هنگام به کار می‌گیرد. «اکتیو اسکن»  که تنها در حالت رانندگی «کامفورت» کنش می‌کند، کاملاً‌ حواس‌پرتی‌های برآمده از ناهمواری جاده را از شما دور می‌کند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
کیفیت سواری در حالت رانندگی «نرمال» نیز فوق‌العاده است. دی‌اس ۷ در این حالت خرامان و در همان سان، خونسرد گام برمی‌دارد. امّا این خونسردی کاملاً یکنواخت نیست. موتور سیکلت ۱۷۸ اسب‌بخاری دیزل، با اینکه واکنش نسبتاً‌ خوبی دارد، امّا در هنگام شتاب‌گیری، غرولند‌های زیادی در رسیدن به دور موتورهای بالا نشان می‌دهد و سر و صدای هنگام در هنگام جنبش، همیشه به گوش می‌رسد. موضوعی که احتمالاً به فشار بیشتر انژکتور سوخت برای برآورده کردن واپسین استانداردهای آلودگی مربوط می‌شود. همچنین آینه‌های کناری نیز در سرعت‌های بزرگراهی، نویز زیادی فرآوری می‌کنند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
گیربکس ۸ سرعته خودکار عملکردی بسیار نرم و محجوب دارد. این در حالی است که پیمان است که تا پایان سال ۲۰۱۸ امکان به کارگیری یک گیربکس ۶ دنده دستی در کنار سطوح نخست پیشرانه دی‌اس ۷  کراس‌بک، دربرگیرنده موتور سیکلت ۱٫۵ لیتری دیزل با قوت ۱۲۸ اسب‌بخار و موتور سیکلت بنزینی ۱٫۲ لیتری سه سیلندر فراهم شود. سیستم دیفرانسیل جلو، چسبندگیِ مناسبی برپایی می کند، امَا در همان سان، یک سری از تزلزل‌ها در سیستم فرمان با دستیار الکتریکی تماشا می‌شود؛ از دسته برخی واکنش‌های شگفت که از لحاظ زمانی با چرخ‌ها مطابقت ندارد و همین‌طور برخی دگرگونی ها وزنی در شرایط زیر فشار.

بسته‌های فناوری دی‌اس ۷ کراس‌بک
دی‌اس 7 کراس‌بک
در هر چهره این خودرویی است که بیشتر برای مسیرهای سر راست ساخته شده تا پشت‌سر گذاشتن مسیرهای پیچ در پیچ. افزون بر این سواری بی‌دردسر، دی‌اس ۷ دارای گردآور‌ای از ترفندهای تکنولوژیک است. سیستم «نایت ویژن» که هزینه‌ای میان ۱۱۰۰ تا ۱۶۰۰ پوند دارد، و همین طور یک نمای مادون قرمز از جاده که با ابعاد گوناگون در پنل دیجیتالی ابزارها قابل‌نمایش است، کمک زیادی به نگه داشتن چشم‌ها بر روی جاده می‌کند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
سیستم تکنولوژیک بعدی «اکتیو LED ویژن» نام دارد که شاید در نگاه نخست «غیرضروری» به نظر برسد. امّا در سیستم، چراغ‌های جلو مجهز به موتورهایی هستند که با پروا با شتاب خودرو و گوشه فرمان تنظیم می‌شوند و نور خود را به چهره پهن یا با درازا بیشتری می‌تابانند.

دی‌اس 7 کراس‌بک
سیستم موسوم به «کانکتِد پایلوت کروز مهار» به ارزش ۶۵۰ پوند، فناوری مؤثر بعدی است که شتاب‌گیری، ترمز و حفظ خودرو در میان خطوط و در میان یا میانی (با سیستم DS USP) را می‌تواند انجام دهد.

جمع‌بندی پایانی
دی‌اس 7 کراس‌بک
دی‌اس ۷ کراس‌بک خودرویی که بیشتر درصدد برهم زدن وضع موجود است و تمرکزش را بر راحتی و کیفیت ساخت بهتر نسبت به دینامیک و پویایی رانندگیِ آلمانی‌ها پیمان داده است. با این حال، چهره‌ای که در بدنه این خودرو دیده می‌شود، احتمالاً نمی‌تواند همانند «اووک» مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند. دی‌اس ۷ کراس‌بک بایستی بتواند همانند دیگر رقبا، دلبستگی‌مندانی را به خود جذب کند که به راستیً داشتن هنگام را آرزو کنند.

امّا با این هستی، دی‌اس ۷ در نظر مشتریانی که به راحتی و فناوری‌های سودمند هستند، می‌تواند به سرنویس یکی از گزینه‌های خرید مدّ نظر پیمان گیرد.

[دانلود ویدئو]

منبع: carmagazine



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام