سایت جامع خودرو در ایران


» ۱۰سوال از سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی fiat‌chrysler ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶


به گزارش« تازه ها خودرو » ، سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی fiat‌chrysler ، با نزدیک شدن به زمان بازنشستگی با مسائل و موضوعات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند و در تلاش است ارزش سهام شرکت‌های خود را تاحد شدنی افزایش دهد و در همان سان بر این نکته پافشاری می‌کند که گروه خودروسازی fiat‌chrysler به ائتلاف‌ها یا ادغام‌های بزرگ‌ای نیاز دارد تا هزینه‌های مربوط به IT‌های پیشرفته خودروهای خودران و تمام‌الکتریکی را تا حد شدنی کاهش دهد.

او در روزهای آغازین نمایشگاه میان‌المللی خودروی آمریکای شمالی (دیترویت) با حضور در جمع خبرنگاران بیش‌از دوساعت به پرسش‌های گوناگون خبرنگاران در زمینه آینده خودروسازی و البته fiat‌chrysler پاسخ داد.

در این‌جا به ۱۰نکته‌ای می‌پردازیم که اکثر کسان می‌خواهند درباره نگرش مدیرعامل fiat‌chrysler و برنامه‌های این خودروساز بزرگ بدانند.

سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی fiat‌chrysler

سرجیو مارشیونه مدیرعامل گروه خودروسازی fiat‌chrysler

آیا fiat‌chrysler در پهنه IT‌های نوظهور، مانند رانشگر‌های الکتریکی با برد بالا، هوش مصنوعی و رانندگی خودران از رقبا واپس مانده است؟

مارشیونه به شکلی کاملا علنی اعتقاد بدبینانه خود را درباره مدت زمانی که رواج خودروهای تمام‌الکتریکی در بازار، به ویژه بازار ایالات متحده به درازا خواهد انجامید، اظهار کرده است. به باور او شدنی است قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا درخصوص آلایندگی‌ها به پذیرش این خودروها در اروپا سرعت ببخشد، ولی آمریکا کار زیادی پیش رو دارد. آقای مارشیونه گفت: «گزینش آمریکایی‌ها این است که درباره IT منفعل بمانند. تا سرانجام قوانین، IT‌هایی را اجباری کنند که fiat‌chrysler بیشترین سرمایه‌گذاری را روی دم‌ها انجام داده است.»

آیا fiat‌chrysler از پس قوانین جدید مربوط‌به آلایندگی و مصرف سوخت در اروپا برخواهد آمد؟

مارشیونه معتقد است fiat‌chrysler می‌تواند از پس قوانین سختگیرانه‌تری که در اروپا اجرایی خواهد شد، برآید و اگر ببیند در جایی با این استانداردها همخوانی ندارد، فروش‌ خودروهایی که fiat‌chrysler را در موقعیت تاوان شدن پیمان می‌دهند، متوقف خواهد کرد. وی در این باره بازگو کرد: «تاوان‌ها دم‌قدر سفت و سخت هستند که فروش خودروهایی را که به دم‌ها منجر می‌شوند متوقف خواهیم کرد… این مساله اصلا شوخی‌بردار نیست»

در سال ۲۰۱۹ چه کسی جانشین شما خواهد شد و آیا امکان دارد سکان fiat‌chrysler در دستان یک زن پیمان بگیرد؟

وی پاسخ داد: «این‌که چه کسی جانشین من خواهد شد، به هیات‌مدیره مربوط است نه من» او همچنین گفت که هیچ یک از کاندیداهای این سمت زن نیستند.

چرا فرآوری وانت پیکاپ رم HD را از مکزیک به میشیگان آمریکا منتقل کردید؟

مارشیونه گفت: «فرآوری رم HD سال ۲۰۰۸ به خاطر کاهش هزینه‌های فرآوری از میشیگان به مکزیک انتقال پیدا کرد. بازگرداندن رم HD به میشیگان کار درستی است و فرآوری دم هرگز نباید به مکزیک انتقال پیدا می‌کرد چراکه این کار به زیان دولت آمریکا و مالیات‌دهندگان آمریکایی بود.» مارشیونه به‌خوبی می‌داند که هزینه‌های فرآوری این وانت در میشیگان بالاتر هستند، ولی او و مدیران بزرگتر کمپانی مصرانه این تصمیم را یک اقدام اخلاقی درست می‌دانند.

آیا fiat‌chrysler به‌دنبال برپایی یک ائتلاف یا خرید یک کمپانی در چین است؟‌

fiat‌chrysler در چین مشترکا کارهایی را با خودروسازی چینی (GAC) آغاز کرده است. ولی مارشیونه در نشست خبری اعلام کرد که اندیشه نمی‌کند رابطه با GAC از سطح کنونی فراتر برود. هرچند او افزود: «GAC طرح‌هایی برای راه‌یافتن به بازار آمریکا دارد و ما مشغول گفتگو درباره کمک‌هایی هستیم که fiat‌chrysler می‌تواند دراین‌رابطه انجام دهد.»

آیا برای بیشینه شدن ارزش سهام سهامداران، برنامه‌ای برای فروش یا جداسازی jeep ندارید؟ چون بسیاری از تحلیل‌گران گفته‌اند که ارزش سهام jeep و ferrari بسیار بیشتر از ارزش کلی سهام شرکت است.

پاسخ مارشیونه به این سوال منفی بود. او ضمن بیان این‌که به فروش jeep پیوستگی خواهند داد، افزود:«معلوم نیست تحلیل‌گران برچه مبنایی ادعا می‌کنند ارزش jeep و ferrari بیشتر از ارزش همه شرکت است.»

حالا که جنرال‌موتورز و ford پیکاپ‌های متوسطی را راهی بازار کرده‌اند، اندیشه می‌‌کنید fiat‌chrysler هم به چنین خودرویی نیاز دارد؟

fiat‌chrysler از سال ۲۰۰۹ فروش پیکاپ میانه داکوتا را متوقف کرد چون این خودروساز می‌خواست منابع مالی خود را صرف فرآوری پیکاپ فول سایز رم کند. رم کامیاب شده در بازار به فروش و بهره ثابتی دست پیدا کند. مارشیونه دراین‌خصوص گفت:«ما دوباره به بازار پیکاپ‌های میانه چشم دوخته‌ایم، ولی درحال آماده نمی‌دانیم چه‌طور می‌توانیم در این بازار به سودآوری برسیم.»

آیا تا پایان امسال به فروش سالانه ۷میلیون‌دستگاه دست پیدا خواهید کرد؟

مارشیونه به این سوال پاسخ منفی داد ولی فوری افزود این هدف فروش، زمانی تعیین شد که هنوز چالش سال ۲۰۰۹ پیش نیامده بود. به گفته مدیرعامل fiat‌chrysler این هدف ۱۸ماه پس‌از تصویب دم اصلاح شد و تمرکز این کمپانی بیشتر روی رسیدن به نقطه بدون بدهی بوده که امسال علاوه‌بر سودآوری به دم خواهد رسید. سرجیو مارشیونه معتقد است که امسال fiat‌chrysler ۹میلیارددلار سود به‌دست خواهد آورد. همچنین بد نیست بدانیم رشد ارزش سهام fiat‌chrysler در ماه‌های بازپسین به تازگی تند‌تر از دیگر بخش‌های بازار بوده است.

آیا راهبرد fiat‌chrysler برای کاهش فرآوری خودروهای سواری بلند مدت است؟

مارشیونه در پاسخ به این سوال گفت که تصمیم برای توقف فرآوری خودروهای کوچک و جمع‌‌وجور راهبردی بلندمدت است. ولی افزود: «بازار سودآوری برای خودروهای بزرگتر با عملکرد بالا (به ویژه گزینه موتورهای V8) مانند chrysler ۳۰۰ و dodge چارجر هستی دارد.» او گفت جنرال موتورز و ford هم دشوار مشابهی را درباره سودآورنبودن خودروهای کوچک و جمع و جورشان دارند، ولی خودروسازان آسیایی ساختار متفاوتی دارند و از این رو می‌توانند در بازار ایالات متحده سودآور باشند.

چشم‌انداز برند fiat در ایالات‌متحده چگونه است؟‌

به باور مدیرعامل fiat‌chrysler، fiat در بازار آمریکا از جایگاه چندان خوبی برخوردار نیست. بها نسبتا پایین سوخت و پیشباز پیوستگی‌دار از خودروهای کراس‌اوور و شاسی‌بلند، فروش fiat ۵۰۰ را در آمریکا با دشوار روبرو کرده است. به گفته آقای مارشیونه این کمپانی درحال ارزیابی دوباره راهبرد پخش fiat با درنظرگرفتن سقف فروش این خودرو است. او همچنین اعلام کرد که مدیران این برند به‌دنبال امکان فروش خودروی کوچک fiat ۵۰۰ در سایت آمازون هستند.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام