سایت جامع خودرو در ایران


» جوابیه شرکت تکتازموتور و توضیحات «دنیای‌خودرو» در باره یک گزارش ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶


در پی انتشار گزارشی در تاریخ بیست‌و‌هفتم دی‌ماه به فراخور چهارمین نمایشگاه ایران‌رایدکس مبنی بر انتقاد دستیار وزیر صمت از مونتاژکاری در دامنه موتورسیکلت، شرکت تکتاز‌موتور سیکلت جوابیه‌ای را به دفتر روزنامه ارسال کرده که همراه با توضیحات ما در پی می‌آید.

جوابیه شرکت تکتازموتور

روزنامه ارجمند دنیای خودرو
با درود و گرامیدن در صفحه ۱۳روزنامه شماره ۶۵۷ مورخه ۲۷/۱۰/۱۳۹۶درخصوص نمایشگاه و صنعت موتورسیکلت ایران و همچنین این شرکت مواردی درج شده است که درستی نداشته و لازم است بر‌بنیاد قانون مطبوعات نسبت‌به تنویر افکار مخاطبان دم روزنامه اقدام و موارد زیر در نخستین شماره دم روزنامه درج شود.

درخصوص مونتاژکار بودن صنعت موتورسیکلت،‏ با عنایت به اینکه خطاب دم روزنامه به تمام صنعت موتورسیکلت بوده است،‏ مراتب‌ به انجمن موتورسیکلت ایران انتقال داده شده و بی گمان دم انجمن اقدامات لازم را جهت صیانت از زحمات و تلاش بی‌وقفه اعضای صنعت موتورسیکلت مبذول خواهد کرد.

درخصوص شرکت تکتازموتور، نمایندگی suzuki به‌آگاهی می‌رساند این شرکت بیش‌از ۱۸سال نمایندگی شرکت suzuki ژاپن را داشته است و تمام داد و ستدها خود را یکراست با ژاپن انجام داده و می‌دهد. بنابراین آنچه در گزارش دم روزنامه درخصوص موتورسیکلت‌های لوکس هندی درج شده است، صحت ندارد.

همچنین در‌خصوص لوکس بودن مدل‌های این شرکت اگر منظور دم روزنامه بها فروش مدل‌های این شرکت بوده است،‏ پروا گزارشگر شما را به بها دیگر مدل‌های عرضه‌شده درکلاس ۱۵۰تا۱۸۰سی‌سی جلب می‌‌کنیم که در این سنجش مشخص می‌شود تفاوت فاحشی از دید بها هستی ندارد.

بازگشت‌به تاریکی وارد‌شده در متن گزارش درخصوص عدم هستی طرح و برنامه برای جنبش به سوی هوای پاک، شگفتی این شرکت این است چگونه گزارشگر دم روزنامه بدون هیچگونه مصاحبه با مدیران اجرایی شرکت تکتازموتور، نماینده شرکت suzuki در ایران به این نتیجه رسیده‌ است؟

با‌این‌هستی باید به آگاهی برساند نخستین موتورسیکلت در ایران که در آزمایشگاه‌های ایران اقدام به انجام آزمایش آلایندگی کرده و در آزمایش type1 تایید شده،‏ موتورسیکلت suzuki این شرکت است.

لازم است موارد فوق در نخستین شماره منتشر شود.

 

پاسخ روزنامه «دنیای‌خودرو»

با‏پروا به جوابیه شرکت تکتاز‏موتور سیکلت، نماینده موتورسیکلت‏های suzuki در ایران، توضیحات پایین جهت تنویر افکار همگانی، مدیران ارجمند گردآور تکتاز‌موتور سیکلت و انجمن فرآوری‌کنندگان موتورسیکلت مطرح می‌شود.

درخصوص مونتاژکار بودن صنعت موتورسیکلت کشور که گویا باره تکدرخاطر فعالان این صنف شده است، لازم می دانیم فعالان این صنف را به برنامه «ثریا» پخش شده در دوازدهم مهرماه که با سرنویس «جعبه‌سیاه صنعت موتورسیکلت در ایران» پخش شد، جلب کنیم. در این برنامه آقای جلیل مجاهد، رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت به نمایندگی از تمام شرکت‌های پرکار در این صنعت در برنامه آماده شدند و البته پدافند قابل‌تاملی از تولیدات درونی و دشواری ها این صنعت نداشتند.

اگرچه ایشان نوید ساخت نخستین انجین ایرانی برای موتورسیکلت را تا هفت‌ماه آینده دادند، دم‌هم انجینی که پس از سال‌ها پیمان است برای موتورهای تیپ سی‌جی۱۲۵در کشور فرآوری شود، ولی این کپی‌برداری کهنه جای دفاعی برای صنعت موتورسیکلت باقی نخواهد گذاشت. ضمن اینکه روزنامه «دنیای‌خودرو» آمادگی خود را برای برگزاری گفتمان مطبوعاتی میان مسئولان انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت و کارشناسان و صاحبنظران این رشته برای پابرجا کردن مونتاژکار بودن این صنعت اعلام می‌کند. علاوه‌بر این، این رسانه آماده است از روند فرآوری انجین انژکتوری، جعبه‌دنده و دیگر قطعاتی که صنعت موتورسیکلت ما را از مونتاژکاری به فرآوری‌کننده‌ای قابل‌پدافند تبدیل کرده است، تهیه کند.

از‌سوی‌دیگر باید پافشاری کرد مونتاژ کردن محصولات چینی، ‏هندی و حتی ژاپنی از صنعت ما دردی دوا نخواهد کرد و جای تقدیر دارد اگر دوستان، موتورسیکلت ملی فرآوری تو یا درون را در بازار این فرآورده و برای تهیه گزارش به نماینده این رسانه شناسایی کنند.

در جوابیه شرکت تکتازموتور،‏ اشاره به محصولات ارائه‌شده بدست این شرکت در نمایشگاه ایران‌رایدکس به‌سرنویس فرآورده فرآوری‌شده در هندوستان مایه تکدر‌خاطر شده است که در این زمینه باید گفت ‏کارشناسان آماده در غرفه این شرکت در روبرو با خبرنگاران، محصولات را تمام ژاپنی شناسایی می‌کردند ولی در پاسخ به یکی از گزارشگران روزنامه «دنیای‌خودرو» که البته فایل صوتی دم نیز موجود است، تمام موتورهای ارائه‌شده بدست این شرکت را فرآوری هندوستان شناسایی و البته پافشاری می‌کنند suzuki‌های واردشده بدست تکتاز‌موتور سیکلت از هندوستان به ایران می‌آیند نه چین!

درخصوص نبود طرح و برنامه برای جنبش به‌سوی هوای پاک بدست شرکت تکتاز موتور سیکلت نیز ذکر همین نکته بس است این گردآور برخلاف دیگر واردکنندگان و مونتاژکاران حتی یک‌نمونه از موتورسیکلت‌های برقی را به بازار ایران شناسایی نکرد و این عدم شناسایی نشان از نبود برنامه‌ریزی برای واردات، ‏مونتاژ و حتی فرآوری این محصولات دارد.

در پایان روزنامه «دنیای‌خودرو» آمادگی خود را برای تهیه گزارش، ‏فیلم و تصویر از درونی سازی محصولات suzuki بدست تکتازموتور و دیگر شرکت‌های پرکار در دامنه موتورسیکلت اعلام می‌کند. درست همانگونه که صدا‌و‌سیمای جمهوری اسلامی مهرماه امسال آمادگی خود را اعلام کرد ولی پاسخ مناسبی از سوی فعالان این صنعت دریافت نکرد.




لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام