سایت جامع خودرو در ایران


» زندگی کریس بنگل پس از ب‌ام‌و چگونه است؟ ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶


نام کریس بنگل با واکنش‌های فراوانی میان پیروان ب‌ام‌و همراه بوده است. برخی کسان دانستن می‌کنند طراحی‌های بنگل مدل‌های دوست‌داشتنی BMW از دسته سری ۵ دودمان E60 و سری ۷ دودمان E65 را ویران کرده است. البته برخی نیز معتقدند طراحی‌های بنگل بسیار جلوتر از زمان خود بوده و دید او به گویه طراحی این‌گونه بوده است. درستی این است که همانند هر جستار دیگری احتمالاً نظر ما هم چیزی میان این دو می‌باشد. بنگل طراح برخی از زیباترین محصولات BMW بوده و برخی نیز زشت بوده‌اند. اگرچه که او احتمالاً به خاطر Bangle Butt سری ۵ دودمان E60 بیشتر از همه شناخته می‌شود.

کریس بنگل
هم‌اکنون بنگل چندین سال است که دور از ب‌ام‌و بوده و سرش گرم چندین پروژه دیگر در شرکت طراحی خود یعنی Chris Bangle Associates است. البته اکثر این پروژه‌ها به خودرو مربوط نبوده و از طراحی خانه پرستار در ژاپن تا پکیج VSOP هنسی را در برمی‌گیرد. البته او به تازگیً به صنعت خودرو هم برگشته و پروژه REDS EV را طراحی کرده است. اتوکار به تازگیً به گفت‌وگو با بنگل نشسته تا درباره زندگی پس از BMW او و همچنین پروژه‌های جدید چیزهای بیشتری بداند.

کریس بنگل
بنگل درباره انگیزه ترک ب‌ام‌و گفته است:

من تصمیم گرفتم که باید پس از ۱۵ سال BMW را ترک کنم ولی در پایان ۱۷ سال در این شرکت حضور داشتم. انگیزه این کار عدم دلبستگی به ب‌ام‌و نبود بلکه اگر می‌ماندم باید تغییر می‌کردم و این خوشگل نبود. بسیاری از مدیران طراحی‌ای که می‌شناسم پیشه‌ی خود را به‌طور بدی انتها یا منتهی داده‌اند. کسان زیادی خلاقیت خود را از دست می‌دهند.

کریس بنگل
البته بنگل خاطرات خوبی از کار در BMW داشته مخصوصاً زمانی که توانسته تیم را مدیریت کند. او این مرحله را بهتر از طراحی شخصی یک خودرو می‌داند. بنگل پیوسته می‌دهد:

زمانی که بیشتر از پیش از طراحی شخصی فاصله گرفته و به مدیریت نزدیک می‌شوید بیشتر به تیم خود سربلندی می‌کنید. برای نمونه Z4 یک خودروی ویژه برای من است زیرا نخستین بار در زمان طراحی این خودرو از دو بانو برای طراحی خودروی اسپورت مهمی کاربرد شد. اندیشه نمی‌کنم هیچ تیم دیگری در ۳۰ سال گذشته این کار را انجام داده باشد.

خب بنگل هم‌اکنون چه‌کاری می‌کند؟ او چند پروژه در دست دارد. او به تازگیً پروژه یاد شده کانسپت REDS EV را به سرانجام رسانده است. این کانسپت یک خودروی الکتریکی و خودران برای بازار چین است که نگاه ما به خودرو را شاید تغییر دهد.

REDS
بنگل به اتوکار می‌گوید:

من به این خودرو بسیار سربلندی می‌کنم. این یک قمار بزرگ برای من بوده زیرا توانا به انجام کاری بوده‌ایم که در بحث طراحی جدید است.

REDS
او همچنین به این نکته اشاره می‌کند که در حال کار روی پروژه‌های خودرویی دیگری هم هست:

من می‌خواهم به پیشرفت طراحی خودرو کمک کنم. می‌خواهم ایده‌های مرسوم را کنار بگذارم.

بنگل دانستن می‌کند طراحی خودرو در حال جنبش به سمت اشتباهی است:

همین‌اکنون ما در چهارراهی هستیم که به سمت اشتباه می‌رویم. طراحان گیتی را متقاعد کرده‌اند که شما اشیای ساخته شده با خودرو را به ساخته دست انسان ترجیح خواهید داد. شما عالی بودن را به منش و کاراکتر ترجیح خواهید داد. متأسفانه این جستار در حال به بند کشیدن جمعیت زیادی از زمین است.

خوب یا بد، کریس بنگل تا مدت‌های بسیار در یاد و یادبود پیروان ب‌ام‌و خواهد بود. به هر روی اینکه شرکت بنگل شلوغ بوده و او به صنعت خودرو بازگشته بسیار خوب است. دید او به طراحی همیشه گمان‌انگیز بوده و اعتقاد او درباره ترجیح عالی بودن به کاراکتر فوق‌العاده است. شاید او در برخی موارد راه را اشتباهی رفته باشد ولی ما مطمئنیم که اکثر پیروان ب‌ام‌و از بازگشت دوباره او به بخش طراحی این شرکت دلشاد خواهند شد. شاید با حضور او در ب‌ام‌و گواه طراحی‌های احساسی‌تری باشیم…

در پیوسته سرشناس‌ترین کارهای کریس بنگل را در دوران پیشه‌ای او تماشا می‌نمایید.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]


آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام