سایت جامع خودرو در ایران


» peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم رونمایی کرد ماشین 98

کانال تلگرام ما ما را از طریق کانال دنبال کنید.
امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶

peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم رونمایی کرد

دسته بندی : خودرو تاریخ : دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶


peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم، رونمایی کرد

peugeot برای دلگرمی رانندگان به حفظ تمرکز خود هنگام رانندگی، از سیستم جدید آی-کاکپیت در شاسی‌بلند ۳۰۰۸ کاربرد می‌کند که توانا است رفتار شبکیه چشم را ردیابی کند.
به گزارش زومیت تاکنون شماری از آی تی‌های خودرو و سیستم‌های ایمنی برای نگه‌داشتن چشم‌های راننده روی گذرگاه جاده فرآوری شده است، که از این میان می‌توان به سیستم ردیابی مردمک چشم جگوار لندروور و سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده در محصولات nissan اشاره کرد. تلاش شرکت peugeot برای حفظ تمرکز رانندگان بر جاده، از راه سیستم آی-کاکپیت (i-Cockpit) است که در مرحله آزمایش پیمان دارد تا دقیقا مشخص کند چقدر چشمان راننده در پشت فرمان می‌چرخد.

peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم، رونمایی کرد

peugeot نخستین بار دودمان جدید سیستم آی-کاکپیت خود را در سال ۲۰۱۶ شناسایی کرد، که با فرمان کوچک‌تر و پانل ابزار داشبورد بزرگ‌تر طراحی شده‌ بود تا هنگام رانندگی، فاصله میان خط دید راننده و جاده نزدیک‌تر شود.

peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم، رونمایی کرد

برای نشان دادن توانایی‌های این سیستم جدید، peugeot مطالعه‌ای را برای بررسی این‌که چقدر چشم رانندگان از جاده در درازا نشستن عادی پشت فرمان منحرف می‌شود، انجام داد. در این بررسی رفتار چشم رانندگان در گردآور‌ای از ۲۵ گذرگاه ۱۰ کیلومتری پشت فرمان خودروی شاسی‌بلند peugeot ۳۰۰۸ و دیگر شاسی‌بلندهای غیر peugeot مهار شد.

peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم، رونمایی کرد

رانندگان از عینک ویژه توبی پرو (Tobii Pro Glasses ۲) کاربرد کردند، که از ۶ دوربین برای ردیابی گذرگاه شبکیه چشم در هر ۰.۰۵ ثانیه کاربرد می‌کند. خودروساز فرانسوی بر این باور است که رانندگان پشت فرمان شاسی‌بلندهای غیر peugeot هفت درصد از زمان همه رانندگی چشمان خود را از جاده منحرف کردند، ولی در شاسی‌بلند peugeot ۳۰۰۸ مجهز به سیستم آی-کاکپیت این میزان به پنج درصد کاهش یافت.

peugeot از آی تی ردیابی شبکیه چشم، رونمایی کرد

این یک تمرین کوچک برای آزمایش آی تی آی-کاکپیت peugeot بود، ولی مطالعه تفاوت این دو گروه بسیار دشوار است. در نخست یکی از مسائلی که بر نتیجه کارایی می‌گذارد، اندازه کوچک نمونه است. مسئله‌ی تاثیرگذار دیگر این است که چقدر پوشیدن عینک ویژه ردیابی شبکیه چشم‌های راننده بر نگه‌داشتن پروا راننده به جاده نشان می‌گذارد. اگر کاملا راستگو باشیم، هفت درصد رقم کمی است.
در هر چهره peugeot اشاره می‌کند که ۷ درصد لغزش در یک رانندگی یک ساعته با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت برابر با ۳.۳۵ کیلومتر است؛ که این مقدار مسیری است که راننده به جاده نگاه نمی‌کند، و به اصطلاح راننده غرق در تماشای کناره ‎ ها می‌شود. اگر این میزان را دو درصد در نظر بگیریم باز هم ۱ کیلومتر می‌شود، که اگر راننده در این گذرگاه یک کیلومتری به جاده نگاه نکند تفاوت زندگی و مرگ بیش‌تر مشخص خواهد شد. بنابراین، مطالعه peugeot نشان می‌دهد که زمان بسیار کمی که راننده روی جاده تمرکز می‌کند، در درستی تفاوت بسیار زیادی برای حفظ جان راننده و سرنشینان برپایی خواهد کرد.



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



آخرین دیدگاه‌ها

    مطالب محبوب
    اینستاگرام